Istočasno, ko je v Južni Ameriki potekal Dakar, je v Afriki potekala dirka Africa Eco Race. Že sedmo leto zaporedoma so se tekmovalci spopadli z zahtevnimi etapami v Maroku, Mavretaniji in Senegalu. Pravi dakarski reli še živi v Afriki.
Start konec decembra v Franciji, cilj 10. januarja na obali rožnatega jezera pri Dakarju. Zveni znano? Ne, ni Dakar, niti ne berete članka izpred več kot 10 let. To je zelo aktualna tema pri vseh, ki jih navdihuje dirkanje po puščavi.
Dakarski reli, ki že od leta 2009 poteka v Južni Ameriki, izgublja svoj šarm, postal je dirka brez resne navigacije, brez resnih sipin. Ali je to sploh še Dakar? Medijsko gledano in po številu udeležencev vsekakor ostaja najpomembnejša dirka, toda v Afriki, prav tam, kjer se zaradi terorističnih groženj ne da dirkati, že sedem let poteka Africa Eco Race. Francoski ASO, gigant, ki poleg Dakarja organizira tudi kolesarsko dirko po Franciji in Španiji ter velike tekaške maratone po Franciji, pač nima več motiva, da bi dakarski reli vrnil na celino, kamor spada. Ampak v sodelovanju z vladami v Maroku, Mavretaniji in Senegalu poteka čisto prava dirka, ki tekmovalce vodi prek šestih etap v Maroku, petih etap v Mavretaniji in ene v Senegalu do Dakarja, seveda s finišem na obali Atlantskega oceana in podijem ob Rožnatem jezeru.
Letos so startali v Monaku, kjer se je zbralo 450 tekmovalcev v 200 vozilih, k temu pa je treba prišteti tudi vsa spremljevalna vozila. Dirko vodita Rene Metge in Jean-Louis Schlesser. Prvi, ki je nekoč že organiziral reli, ki je vodil od Pariza do Pekinga, oba pa sodita med legende tistega pravega Dakarja, saj sta na njem večkrat tudi zmagala. Kategorije so podobne kot na dakarskem reliju, dodali pa so še kategorijo za mlade motoriste in veterane. Motoristi lahko tekmujejo z motocikli do 450 kubičnih centimetrov in nad to prostornino, kar pomeni, da se lahko na dirko odpravite tudi s 1000-kubičnim motociklom. Še posebno zanimiva je kategorija za vozila, starejša od letnika 1986, in je odprta za avtomobile, tovornjake in motocikle. Če se vam kje valja kak stari MAN, Mercedes ali Unimog, morda kakšen Land Rover Defender, Toyota Land Cruiser ali legendarni motocikli, kot so Honda Africa Twin, Yamaha Tenere ali Cagiva Elephant ... No, potem že imate vozilo za to dirko.
Odprti so tudi za inovacije in eksperimente, v to kategorijo sodijo hibridna vozila in vozila na električni pogon. In koliko vse skupaj stane? Vsekakor manj kot Dakar v Južni Ameriki, a vseeno zadeva ni poceni, saj organizator poskrbi za vso asistenco, varnost (trije helikopterji, dve letali, 20 zdravnikov, šest avtomobilov za pomoč na terenu in dva tovornjaka – metla). Startnina je 7.000 evrov plus dodatnih 3.500 evrov za motocikel in med 3.200 in 3.700 evri za avto. Organizator pa ponuja popust v višini 2.500 in 3.100 evrov, če na vozilo namestite njihove sponzorje. Africa Eco Race je šla letos v roke Pala Andersa Ullevalsetra med motoristi (KTM), med avtomobilisti je bil najhitrejši Kanat Shagirov s sovoznikom Vitalliyem Yevtyehkovom (Toyota), med tovornjaki pa je slavila posadka tovarniške ekipe Kamaza Anton Shibalov, Robert Amatych in Almaz Khisamiev.
Za več informacij in ogled videoreportaž priporočamo obisk spletne strani www.africa-race.com.
Peter Kavčič; foto: Organizator
Novo na Metroplay: Jan Plestenjak iskreno o enem najbolj čustvenih trenutkov njegove glasbene kariere