Reli Alpi Orientali 2013: Prva zmaga Žaklja

Rajko Žakelj (Mitsubishi Lancer EVO IX) je s pomočjo Jake Cevca prvič zmagal na reliju za državno prvenstvo. Odlični predstavi Humarja pa tudi Turka, čeprav sta odstopila.

1. 9. 2013

Če je bil lanski reli Alpi Orientali zgolj tipanje terena pri naših zahodnih sosedih, saj je reli veljal le za pokal TRA, smo letos tik ob slovensko-italijanski meji lahko občudovali njihove najboljše voznike. Reli je tokrat veljal za italijansko prvenstvo (CIR), zato so naši imeli kar hudo konkurenco. Res pa je, da se kriza pozna tudi pri njih ...

Po dveh napornih dneh dirkanja, kjer je na številnih ovinkih z grobim asfaltom razvrstitev krojila tudi pešajoča tehnika (predvsem gume!), pa je prvič slavil v državnem prvenstvu Rajko Žakelj. Z izkušenim sovoznikom Jako Cevcem, ki je na sovozniškem sedežu usmerjal že marsikaterega dirkača, se je s pametno vožnjo izogibal vsem pastem neštetih nepreglednih ovinkov, ki jih je ta reli poln. In če so se domači tekmeci ukvarjali s težavami s počenimi gumami (Humar, Zupanc, Trček, Prodan ...), odpovedjo tehnike (Peljhanov diferencial) in izleti s ceste (Turk), je Žakelj zgolj malce predelal karoserijo prednjega levega dela Mitsubishija. Ni bil najhitrejši, je pa zato izkupiček toliko večji.

Podobno kot lani, ko je Humar s četrtim mestom lovil evropskega prvaka za rep, je tudi letos dokazal, da je državno prvenstvo enostavno prerastel. Do šeste hitrostne preskušnje je prilezel že do petega mesta v skupnem seštevku relija, v pokalu Renault Clio R3 pa je bil celo v vodstvu! »Čeprav nisem 'sekal' ovinkov, je prednja guma spustila, zatem pa na žalost poškodovala še hladilnik motorja,« je dejal naš aktualni državni prvak. Na vprašanje, ali mu je žal, da se ni prijavil kar v italijanski pokal, sem dobil pritrdilen odgovor. »Moral bi voziti na gumah Pirelli, ki jih ne poznam, in uporabljati njihov bencin, vendar priznam: če bi vedel, da njihovi dirkaški zvezdniki niso tako hitri, bi se prijavil,« je malce kislega obraza dejal najhitrejši Idrijčan, mi pa lahko le upamo, da bo v pokalu mogoče nastopal v bližnji prihodnosti. Vtis, ki ga je pustil, je bil več kot odličen. Drugi osmoljenec dirke je bil Rok Turk, ki je po težavah Humarja prevzel vodstvo v našem prvenstvu, nato pa je naredil napako in poškodoval gumo svojega Peugeota 208 R2. Po osmi HP je bil v skupini R2B celo drugi v skupni razvrstitvi, torej le za večkratnim italijanskim prvakom Paolom Andreuccijem s podobnim dirkalnikom ... Zato naj vas pogled na rezultate nikar ne zavede: naši so bili veliko bolj konkurenčni, kot prikazuje končni izkupiček. Po prvem dnevu relija so v petih skupinah (od 18.!) celo vodili, saj so bili merilo v razredih A5, A7, FA8, N3 in R3C. Žal so bili tokrat dirkalniki S2000 in Citroëni DS3 R3T res premočni ...

Ko smo že pri Citroënovem 1,6-litrskem dirkalniku s turbomotorjem in prednjem pogonu: tudi zmagovalec divizije I Grega Premrl se spogleduje s takim dirkalnikom, saj ga je letos že testiral, želja pa je, da bi drugo leto z njim tudi nastopal. Tokrat je njegov MG ZR 105 zdržal vse napore italijanske dirke, saj je lani moral predčasno odstopiti zaradi odpovedi motorja. Lanskega zmagovalca Davida Komarja ni bilo na startu, prav tako ne dveh najuspešnejših na lanski dirki v diviziji II Boštjana Logarja in Alana Pajka. Da, kriza se ne pozna le pri Italijanih.

Čez tri tedne bo na sporedu reli v okolici Nove Gorice, en teden kasneje pa se bodo naši že potegovali za točke državnega prvenstva na reliju Croatia, ki velja tudi za evropsko prvenstvo. Zaenkrat za naslov najbolje kaže Trčku, Humarju in Zupančevi. (AMr)

Foto Uroš Modlic

ŠKODIN KOTIČEK
Najboljši na šoli in tretji na dirki

Če je Tim Novak (Škoda Fabia R2) izpustil reli Velenje zaradi mature, pa v Italiji ni izpustil priložnosti, da osvoji tretje mesto v skupnem seštevku relija za državno prvenstvo.
Najboljši rezultat ekipe IK Sport in seveda mladega Tima Novaka, ki mu zapiske bere Uroš Ocvirk, je plod premišljene vožnje, ki bi jo lahko pripisali bistveno izkušenejšemu dirkaču. Toda Tim, ki je maturo opravil kot najboljši dijak na šoli, študij pa bo nadaljeval na Strojni fakulteti, je zrelo začel malce počasneje, nato pa tempo vožnje stopnjeval do te meje, da tehnika na grobem italijanskem asfaltu ni preveč trpela. Čeprav ima podvozje dirkalnika Škoda Fabia R2 nastavljeno bistveno bolj togo kot njegov brat Aljoša, kateremu odgovarja bolj mehka nastavitev, je v soboto popoldan vseeno prosil ekipo, da ga vsaj zadaj 'omehčajo'. »V hitrih odsekih, kjer je asfalt malce slabši, me je polna cesta, zato bo treba zadek malce umiriti,« je v boksih dajal napotke mladi Novak, čeprav so v ekipi ugotavljali, da imajo Italijani neprimerno bolj trdo nastavljene dirkalnike kot naši dirkači. Bolj zgovoren je bil starejši brat Aljoša, ki komaj čaka na reli nad Novo Gorico, kjer bo prvič poskusil Šebaljevega Mitsubishija Lancerja EVO IX, saj naj bi z njim nastopal tudi na reliju Idrija.

REZULTATI
1. Scandola-D'Amore ITA Škoda Fabia S2000 1.54:57,2
2. Nucita-Princiotto ITA Citroën DS3 R3T + 3:44,5
3. Vittalini-Tavecchio ITA Citroën DS3 R3T + 5:34,6
4. Andreucci-Andeussi ITA Peugeot 208 R2 + 5:55,3
17. Žakelj-Cevc SLO Mitsubishi Lancer EVO IX + 11:12,3
19. Zupanc-Kacin SLO Mitsubishi Lancer EVO IX + 11:51,9
21. T. Novak-Ocvirk SLO Škoda Fabia R2 + 14:11,9

DIVIZIJA I:
1. Premrl-Brešer SLO MG ZR 105 2.15:20,8
2. Mlinar-Mlinar SLO MG ZR 105 + 1:58,7
3. Velkavrh-Sedej SLO VW Polo 1.4 16V + 4:25,4

DIVIZIJA II:
1. T. Novak-Ocvirk SLO Škoda Fabia R2 2.09:09,1
2. Prodan-Draženovič HRV Citroën C2 R2 Max + 9,8
3. Medved-Volčič SLO Peugeot 206 + 2:01,6

VSI REZULTATI