Ambiciozni Audi R18 e-tron

23. 3. 2015
Deli
Ambiciozni Audi R18 e-tron

Pri Audiju so, čeprav so bili v Le Mansu od leta 2012 nepremagljivi, lanski dirkalnik nadgradili za nove uspehe. Prihaja peta generacija hibridnega Audija R18 e-tron!

Pri Audiju točno vedo, da je lažje zmagati kot pa ostati neporažen, sploh če toliko let kraljuješ na legendarni vztrajnostni dirki 24 ur Le Mansa. Zato so tudi za letos nabrusili svoj dirkalnik ter mu spremenili aerodinamiko, dodelali monokok ter nadgradili hibridni sklop. 

Boljša aerodinamika pomeni tudi učinkovitejše hlajenje motorjev, monokok je kljub drugačni obliki zlahka preživel preskusna trčenja in hibridni sklop odslej poskrbi za več moči. Če so še lani na posameznem krogu Le Mansa proizvedli 2 MJ, bodo letos kar 4! Med zaviranjem zbrana energija se potem prenese na prednji kolesni par, ki pomaga pri pospeševanju. Prek elektromotorja se tako zagotovi kar 200 kW (272 'konjev'), kar je precej več kot lani. Zmogljivejša je tudi shramba energije, saj lahko 'spravijo' kar 700 KJ energije, ki jo nato seveda ob pravem času uporabijo kot pomoč pri pospeševanju. To je kar 17 odstotkov več kot pri lanski različici!

Pravila tudi določajo, da če inženirji povečajo moč hibridnega sistema, potem se mora sorazmerno zmanjšati tudi poraba klasičnega motorja z notranjim zgorevanjem. Zato ne čudi, da je štirilitrski motor TDI v obliki črke V kljub 2,5-odstotni manjši porabi na krog vseeno zagotavlja 410 kilovatov (oziroma 558 'konjev').

Kljub povečanju zmogljivosti pa so ohranili najmanjšo težo, to je 870 kilogramov, seveda pa so ponosni tudi na žaromete Matrix LED - ki se skupaj z lasersko tehnologijo pri žarometih že seli med serijske avtomobile.  

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o tem, zakaj mu je ušel Guinnessov rekord