Dakar 2010: Stari kraji, nova avantura

4. 1. 2010 | Peter Kavčič
Deli

Južna Amerika je drugo leto zapored prizorišče najtežjega vztrajnostnega relija na svetu.

Že 32. dakarski reli je s startom in ciljem v Buenos Airesu vsaj na prvi pogled zelo podoben predhodnemu, toda organizatorji so napovedovali povsem novo avanturo.

Smer vožnje je namreč obrnjena, tako da je dirka že takoj na začetku postregla s čudovitimi makadamskimi cestami skozi Cordobo, kjer sicer potekajo hitrostne preizkušnje med dirko WRC. Zaključek pa bo praviloma zelo hiter.

Osrednji del bo seveda potekal v Atakami, najbolj suhi puščavi na svetu, kjer bodo glavna jed na meniju sipine in obilo peska, poleg tega pa bo dirko začinila tudi visoka nadmorska višina. Prav ta utegne zmešati štrene pri motoristih, ki jih je letos doletelo novo pravilo.

To dopušča uporabo agregatov z do 450 kubičnimi centimetri delovne prostornine ali pa višjo prostornino, a z restriktorjem, ki velikim 690-kubičnim KTM-om, kakršnega vozi tudi Miran Stanovnik, vzame precej moči.

»Kaj bodo nova pravila v resnici prinesla, bomo videli že v prvih dneh dirke, ko se bo pokazalo, kako visoko bodo uvrščeni profiji na 450-kubičnih motorjih. Morda bomo v resnici izenačeni, bojim pa se, da bodo ti lažji motocikli na ravninah dosegali enake hitrosti kot mi z velikimi, na zavitih, tehničnih odsekih pa bodo v veliki prednosti zaradi lahkotnejše vodljivosti, « je dejal Miran Stanovnik, ki se je na dirko odpravil povsem v znamenju številke 13!

»Tokrat grem 13. na dirko, lani sem dosegel 13. mesto in moja tokratna startna številka je . . da, uganili ste, 13, « dodaja puščavski lisjak, ki je sicer edini amater med 30 najboljšimi vozniki, ki morajo upoštevati ta nova pravila z omejitvami velikih agregatov.

Favorit na dveh kolesih sicer ostaja KTM z voznikoma Marcom Como (lanski zmagovalec) in Cyrilom Despresom, a najnevarnejši bo hitri Francoz David Fretigne na Yamahi WR 450. Ne smemo tudi mimo Aprilie, ki stavi na svoj močan dvovaljnik s 450 kubičnimi centimetri (to je zagotovo najmočnejši motor v 450-kubičnem razredu) in na etapnega zmagovalca Francisca Lopeza.

Med avtomobilisti bo Volkswagen branil zmago s kar tremi zelo resnimi kandidati za najvišjo stopničko. Carlos Sainz in Naser Al Attyah bolj kot vse želita zmagati, medtem ko bo Giniel De Villiers branil lani osvojeni naslov.

Po izstopu tovarniške ekipe Mitsubishija je edini resni tekmec Volkswagnu poltovarniška ekipa BMW, ki jo bo vodil najuspešnejši voznik na Dakarju Stephane Peterhansel, preseneti pa lahko tudi ekipni kolega Nani Roma.

Še ena zanimivost: Mitsubishi je vseeno nastopil, saj je celotno ekipo z avtomobili, osebjem in delavnico v Franciji odkupil francoski milijarder. Ni kaj, lep hobi za tistih nekaj milijonov, koliko je stalo vse skupaj.

Potek dirke in uspehe Mirana Stanovnika lahko spremljate tudi na www.moto-magazin.si.

Etape

1. in 2. 1. Buenos Aires–Cordoba 684 km

3. 1. Cordoba–La Rioja 687 km

4. 1. La Rioja–Fiambala 441 km

5. 1. Fiambala–Copiapo 629 km

6. 1. Copiapo–Antofagasta 670 km

7. 1. Antofagasta–Iquique 598 km

8. 1. Iquique–Antofagasta 641 km

10. 1. Antofagasta–Copiapo 568 km

11. 1. Copiapo–La Serena 547 km

12. 1. La Serena–Santiago 586 km

13. 1. Santiago–San Juan 434 km

14. 1. San Juan–San Rafael 796 km

15. 1. San Rafael–Santa Rosa 725 km

16. 1. Santa Rosa–Buenos Aires 707 km

Skupna dolžina etap: 8.713 km

Peter Kavčič, foto: Ekipe

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja