Gorska dirka Lučine 2013: Samo v ograjo ne!

11. 8. 2013
Deli

Organizator bo varovalne ograje verjetno še dolgo sanjal, saj so zaradi njih podobno kot lani zopet precej zamujali, pravzaprav so morali letos celo predčasno končati tretjo vožnjo! Italijan Federico Liber je presenetljivi zmagovalec, v državnem prvenstvu pa tretje letošnje slavje Aleša Preka.

Pri AMD Zvezda so že drugo leto zapored uspešno nasledili predhodnega organizatorja, to je domačega AMD Buhca, vendar jim ograje resnično povzročajo težave. Zgodba ima že dolgo brado, saj je izvirni greh slabe postavitve najverjetneje na plečih države (cestnega podjetja), vendar to ne spremeni dejstva, da je bila zaradi njih že drugo leto zapored dirka ovirana. No, letošnja je bila celo predčasno prekinjena v tretji vožnji, ki je vseeno trajala kar tri ure, zato se je žirija tekmovanja odločila, da se za skupno razvrstitev štejejo dve vožnji, za divizijo I, pokal Yugo in razvrstitev dirkačev do 21. leta starosti pa vse tri.

Da imajo dirkači zahtevno progo v Lučinah zelo radi, dokazuje tudi rekordno število prijavljenih. Kar 127 prijavljenih oziroma 110 na startu je zelo lepa številka, če predpostavljamo, da v Evropi (in sploh pri nas) še vedno razgraja kriza. Uspeh je še večji, če vemo, da letošnja dirka ni veljala za avstrijsko državno prvenstvo, pač pa le za slovensko in hrvaško. Toda organizatorju je uspelo privabiti na 3,9 kilometrov dolgo progo med Todražem in Lučinami zanimive dirkače iz osrednje Evrope, predvsem pa iz naših nekdanjih južnih republik, ki številne gledalce prav gotovo niso razočarali. Pravite, da jug ni tako zanimiv kot sever? Pa si nalijemo čistega vina: najboljši Hrvat je bil Laszlo Szasz na tretjem mestu (resda je to madžarski dirkač, ki nastopa s hrvaško licenco, toda to v bistvu ni pomembno), najboljši črnogorski dirkač Jovan Aćimić pa četrti. Kje pa so naši? Marjan Smrdelj kot najhitrejši domači dirkač je osvojil šele sedmo mesto. No, toliko o dirkaški razvitosti.

Presenetljivi letošnji zmagovalec je Italijan Federico Liber, ki je namesto konjušnice raje izkoristil okretnost svoje majhne formule Gloria C8F. Tako lanski tretjeuvrščeni Čeh Vaclav Janik kot tudi lovec na rekorde Laszlo Szasz nista mogla do živega Italijanu, ki je sicer že stari znanec lučinske dirke. »Proga mi je zelo všeč, odgovarja tudi moji formuli, zato sem prav rad prišel k vam,« je dejal Liber, ki je hotel po lanskih tehničnih težavah dokazati, da je iz pravega testa. Njegova zmaga je čista kot nedolžna rečica ob stezi, ki ji je delal družbo licencirani potapljač, če bi si kateri od dirkačev privoščil (neprostovoljne) osvežitve. Na srečo letos ni bilo (huje) poškodovanih, čeprav je bilo kar nekaj hujših nesreč. Najbolj so jo skupili hrvaški dirkači, saj so nekateri preskusili tudi trdnost strehe (in s tem varnostne kletke), spet drugi so puščali olje na cesti, Madžar s hrvaško licenco Istvan Kavecz pa je z BMW-jem naredil v ograji tako luknjo, da jo niso mogli pravočasno zakrpati.

Rado Raspet z Mitsubishijem Lancerjem EVO VIII, ki ima kar 430 'konjev' na kolesih, je upal na zmago v domačem državnem prvenstvu le do prve tekmovalne vožnje. Njegova prednost iz treningov je v trenutku skopnela, saj je nekdanji evropski prvak Aleš Prek s Porschejem 911 (997) GT3 pozabil na lanske težave, izkoristil predelano podvozje in se s pogumno ter natančno vožnjo zavihtel med deset najhitrejših. Na žalost na startu ni bilo bratov Zajelšnik, prav tako ne lanskega zmagovalca Sandija Boha in vedno hitrega Milana Bubniča. Čeprav so o Bubniču krožile govorice, da je zadnji trenutek hotel na start dirke, vendar je zamudil tako s prijavo kot s tehničnim pregledom. Škoda, čeprav pravila veljajo za vse.

Primorec Daniele Trani je z vnovično zmago v diviziji I spet dokazal, da je hitrega Citroena AX 1.4 GTI že prerasel. »Če bi bili sponzorji ...,« je dejal, saj sam prehod v višjo divizijo pač finančno ne zmore. S tremi konstantnimi, vendar zelo hitrimi vožnjami je bil premočan tudi za Roka Turka, ki je dobil priložnost preskusiti dirkalnik MG ZR 105. Na koncu so Idrijčana diskvalificirali zaradi tehnične nepravilnosti, zato je zanesljivo drugo mesto v najštevilčnejši diviziji splavalo po vodi. Tako je v uradnih rezultati zapisan kot drugi Luka Oblak iz domačega kluba AMD Buhc, tretji pa Gregor Jurak s še vedno hitrim Suzukijem. V pokalu Yugo je odnesel domov največji pokal Aleš Žakelj, v razvrstitvi dirkačev do 21. leta starosti pa je bil najuspešnejši Tomaž Trček (Škoda Felicia).

September bo za dirkače zelo dejaven, saj bodo dirkali skoraj vsak konec tedna. Začne se z Ilirsko Bistrico, nadaljuje z Gorjanci, sredi meseca pa jih čaka še izlet v Buzet. Na koncu pa moramo še pohvaliti organizatorja Lučin, saj so za pomembneže pripravili VIP šotor, za gledalce pa avtobusne prevoze po progi in prospekte lokalnih znamenitosti. Bravo, le tako lahko dirka dolgoročno preživi. Skupaj z njimi pa smo pripravili tudi nagradni igri na avtomagazinovem zidu Facebooka, kjer so podarili dve brezplačni karti in omogočili, da je naš prijatelj Roman izkusil vožnjo na sovozniškem sedežu v drifterskem Fordu Sierri RS 200. Da, splača se biti naš prijatelj, zato vabljeni za tipkovnico - všečkat. (AMr)

Rezultati*
1. Federico Liber  ITA         Formula Gloria C8F         4:14,55
2. Vaclav Janik       ČEŠ        Lola B02/50        + 2,09
3. Laszlo Szasz       HRV       Zytek F3000       + 4,22
4. Jovan Aćimić     ČG          Osella PA 20P    + 8,93
5. Marietto Nalon                ITA         Leyton House   + 16,12
6. Tiziano Ferrais  ITA         Juno Ferrys CH3               + 16,17
7. Marjan Smrdelj               SLO        Lola F3000           + 17,28
8. Jiri Svoboda       ČEŠ        Norma M20F     + 17,58
9. Dan Michl           ČEŠ        Lotus Evora        + 17,71
10. Aleš Prek            SLO        Porsche 911 (997) GT3  + 29,50
12. Rado Raspet       SLO        Mitsubishi Lancer EVO VIII          + 35,31
21. Slavko Zorman  SLO        Renault Clio Williams     + 47,23
* po predčasni prekinitvi 3. vožnje veljata za skupno razvrstitev samo dve vožnji

Divizija 1:**
1. Daniele Trani     SLO        Citroen AX 1.4 GTI          07:46,60
2. Luka Oblak         SLO        MG ZR 105          + 20,91
3. Gregor Jurak     SLO        Suzuki Swift 1.4 GTI        + 30,57
**veljajo vse tri vožnje

FOTO: Uroš Modlic

Rezultati po dveh vožnjah

Novo na Metroplay: Župnik Martin Golob | "Duhovnik je lahko čisto normalen človek!"