Minuli konec tedna je Center varne vožnje v Logatcu znova oživel v oblaku dima, adrenalina in avtomobilskega entuziazma.
Na istem asfaltu, kjer se je pred natanko 20 leti začela zgodba slovenskega drifta, se je tokrat odvila jubilejna drift dirka, ki je bila hkrati uvodna preizkušnja prvega državnega prvenstva v driftu pod okriljem AŠ-SLO in poklon pionirjem tega atraktivnega športa pri nas.
Dogodek v organizaciji Drift Dreams Kluba (DDK) je bil pravi spektakel, ki je povezal preteklost in prihodnost: legende drifta, ki so tlakovali pot, aktualne tekmovalce, ki postavljajo nova merila, in mlade navdušence, ki šele sanjajo o svojih prvih drift korakih.
Vreme za drift, vzdušje za praznik
Čeprav so nebo večino dneva prekrivali oblaki, je sonce vsake toliko prodrlo skoznje in ogrelo tako ozračje kot vzdušje med gledalci. Temperatura pa je bila najvišja na stezi – tako v prenesenem kot dobesednem pomenu. Gledalci so spremljali napete dvoboje v tandemu, kjer se tekmovalci pomerijo v vožnji eden za drugim, pri čemer mora zasledovalec ohraniti natančno linijo in čim manjšo razdaljo.
Ob vsakem drsečem zavoju so zadišale gume, iz občinstva pa so se vsuli navdušeni vzkliki – tako kot nekoč, le da z več izkušnjami, močnejšo konkurenco in uradnim naslovom državnega prvaka v igri.
Rezultati, ki postavljajo standarde
V diviziji 1 je zmago slavil Martin Grošelj, ki je bil izjemno suveren skozi vse vožnje. Na drugo mesto se je uvrstil Jure Primožič, tretji je bil Marko Brdek, četrti pa Miha Kugonič.
Divizija 2 je pripadla Eriku Jankoviču, drugi je bil znova Martin Grošelj, ki je tako dosegel dvojno stopničko, tretji Lukas Dobias, četrto mesto pa je zasedel Klemen Klemar.
Pohvaliti velja tudi Valentino Jurič, ki se je kot edina ženska tekmovalka v diviziji 1 uvrstila na 11. mesto in pokazala, da tudi v driftu ni ovir za pogumne voznice.
Vrnitev h koreninam
29. maja 2005 se je na istem prizorišču odvila prva uradna drift dirka v Sloveniji: Avto Magazin Drift Challenge. Organizirala jo je redakcija Avto Magazina, na čelu z vizionarskim takratnim urednikom Dušanom Lukičem, ki danes s ponosom zre na premik iz pionirskih časov v sodobno, organizirano tekmovalno sceno: "Ko smo se odločili za organizacijo Drift Challengea, smo vedeli, da bo to nekaj posebnega. A nismo si predstavljali, da bomo s tem sprožili gibanje, ki bo dve desetletji kasneje preraslo v državno prvenstvo. Ponosni smo, da smo bili del začetka te zgodbe."
Spektakel si je ogledal tudi Peter Cimerman, zmagovalec prve drift dirke leta 2005, ki se spominja takratnega izziva, kot bi se zgodil včeraj: "Pred 20 leti smo se drift tekmovanj lotili skoraj iz čistega entuziazma – da tudi na tekmi dokažem tisto, kar smo sicer do takrat skrivali po parkiriščih in cestah, torej da sem najboljši. Zmagi na prvi dirki, na katero sem res ponosen, je sledilo še cel kup zmag na drugih drift tekmovanjih, pa tudi skupni naslov na koncu sezone 2007, tako da lahko mirno rečem, da je bil to res poseben del mojega avtomobilističnega življenja. Veseli me, da je drift preživel kot tekmovanje in da ima sedaj celo status uradnega državnega prvenstva. Kaj pa vem, morda me slednje dejstvo celo premami, da poskusim še enkrat."
V Logatcu pa minuli konec tedna ni manjkal niti Luka Marko Grošelj, oče slovenskega drifta in eden najboljših slovenskih drifterjev vseh časov. Naključje je hotelo, da ni vozil niti na prvi dirki leta 2005, niti tokrat. Prvič mu je bila zaupana sodniška vloga, tokrat pa je bil na prizorišču v skorajda najbolj nehvaležni vlogi – kot oče enega najbolj perspektivnih slovenskih drifterjev nove generacije.
"Izjemno sem počaščen, da sem po dvajsetih letih spet tukaj, kjer se je vse začelo – tokrat kot oče in mehanik svojemu sinu. Iskreno povedano mi je to manj ljubo kot če sem sam za volanom – takrat uživam, zdaj sem pa predvsem živčen (smeh). Ampak to je mejnik, ki mi veliko pomeni," je iskreno priznal.
Z veseljem opaža izrazit napredek drifta v Sloveniji od prvih začetkov do danes. "Scena v Sloveniji se je v teh letih močno razvila. Če smo včasih drift dojemali kot zabavno druženje, danes gre že za zelo profesionalen šport. Fantje vlagajo ogromno – časa, truda, tudi finančnih sredstev. Če hočeš biti danes med najboljšimi v Evropi, moraš vložiti ogromno, letno skoraj vrednost stanovanja."
Vseeno pa se ne boji za prihodnost drifta. "Vidim veliko potenciala. Mladi so nadarjeni, motivirani. A moramo se zavedati – motoršport v Sloveniji ni vedno deležen razumevanja. Hrup, hitrost, bencin ... to so stvari, na keter družba pogosto gleda zviška. A prav to daje driftu karakter. Če hočemo, da preživi, se moramo za to boriti – da bo tudi prihodnje generacije doživele ta vonj po gumah, bencinu in občutek drsečega zavoja."
Drift Dreams Klub – motor novega vala
Današnja generacija tekmovalcev in organizatorjev gradi na trdnih temeljih. Drift Dreams Klub (DDK), ki že vrsto let razvija sceno, je z letošnjim dogovorom z AŠ-SLO uspel doseči ključni mejnik – prvo uradno državno prvenstvo v driftu. Uvodna dirka ni bila le tekmovalna, temveč tudi simbolna.
"Z 20. obletnico se ne le spominjamo, ampak tudi začenjamo novo poglavje slovenskega drifta. Ponosni smo, da ravno mi odpiramo sezono prvega državnega prvenstva in hvaležni vsem, ki so tlakovali pot – zlasti ekipi Avto Magazina, Zvezi AŠ-SLO ter Blagomix racing parku," je dejal Tadej Ogrin, predsednik DDK.
Več kot dirka – festival za vse generacije
Ob progi ni manjkalo navdušenja. Avtomobilčki na daljinsko vodenje so bili hit med najmlajšimi, razveseljeval jih je tudi simpatični Bumblebee iz filma in serije Transformerji, ki je je sprehajal med občinstvom, odrasli pa so se lahko preizkusili v taksi vožnjah z drift avtomobili, si ogledali dirkalnike od blizu in se družili z legendami scene. Na prizorišču je vladalo pravo festivalsko vzdušje – drift ni več le šport, temveč tudi skupnost.
Korak v prihodnost
Dirka v Logatcu ni bila le tekmovanje. Bila je praznik slovenskega drifta – pogled nazaj k začetkom in hkrati jasen korak naprej v prihodnost. Slovenija je dobila prvo državno prvenstvo, a hkrati tudi potrditev, da je drift šport z dušo, tradicijo in svetlo prihodnostjo.