Čeprav so dirkači svoje avtomobile komaj pospravili v garaže, bo kmalu tu pomlad s prvimi dirkami. V Sloveniji jih v letu 2023 za zdaj lahko pričakujemo dvanajst. Iz tekmovalnih krogov je bilo že decembra mogoče slišati številne zanimive napovedi, želje in ambicije.
Premor za slovenske avtomobilske dirkače je bil po letošnjem letu kratek. Do prvih dirk v sezoni 2023 nas sicer loči še vsaj pet mesecev, toda prav zimsko obdobje je ključno za sklenitev dogovorov s pokroviteljem, obnovo dirkalnih avtomobilov, iskanje ustreznih programov za tekmovalno rast in podobno.
Stara dirkaška modrost pravi, da zimski meseci minejo kar prehitro in da bodo prve dirke kmalu tu. Kdor bo v novo sezono vstopil z visokimi tekmovalnimi ambicijami, mora biti spomladi že optimalno pripravljen.
Kakšno bo sodelovanje s sosednjimi zvezami?
Zveza za avto šport AŠ2005 je objavila prvi osnutek koledarja za novo sezono, ki sicer še ni dokončen. Po besedah predsednika zveze Rada Raspeta še usklajujejo recipročna sodelovanja tako s Hrvati kot z Avstrijci.
Vozniki v gorskem prvenstvu aprila odhajajo v Rechberg, kjer je dirka letos sicer odpadla, za zdaj pa sta v načrtu še dve gostovanji na Hrvaškem, in sicer v Skradinu ter Buzetu. Morda se bo že letos iz slovenskega koledarja poslovila ena izmed obeh hrvaških dirk.
V koledarju za reli so za zdaj le reliji v Sloveniji, povsem izključena pa naj letos ali pa vsaj v bližnji prihodnosti ne bi bila niti obuditev sodelovanja z Avstrijci. V avtokrosu bosta na Hrvaškem potekali dve dirki v Gambetičih, še naprej je na tujino obsojeno krožno hitrostno prvenstvo.
Na slovenskih cestah lahko pričakujemo dvanajst prireditev, kar je ena manj kot letos. V Tolminu bodo očitno vse moči usmerili v širitev svojega relija v Soški dolini in se na ta račun odpovedali organizaciji gorske dirke, ki resnici na ljubo z ozko in zavito progo tudi ni bila med najbolj priljubljenimi v prvenstvu.
Preberite še: Izšel je novi Avto magazin: z Amarokom po Južni Afriki, s šestvaljno Mazdo po Sloveniji; kdaj starostniki niso več primerni za vožnjo?
Med gorskimi dirkami v koledarju ostajajo Gorjanci, Lučine, Ilirska Bistrica in Podnanos, ki pa se iz jesenskega seli v poletni termin. V ajdovski organizacijski ekipi pod vodstvom Silvana Lulika so zadovoljni, saj za zdaj kaže, da se dirka ne bo prekrivala z italijanskimi prireditvami.
To odpira vrata za gostovanja italijanskih voznikov, že letos pa je s formulo 3000 navduševal prav italijanski dirkač Renzo Napione. Vrhunec sezone bo kajpak dirka za evropsko prvenstvo v Ilirski Bistrici.
V sezoni 2023 naj bi bilo šest relijev
V reliju je še naprej v načrtu šest tekmovanj. Uvodni reli Vipavska dolina bo potekal nekoliko pozneje, in sicer konec aprila. Reli bo tako na sporedu po hrvaškem reliju za svetovno prvenstvo (lani pred relijem, tako da so nekatere posadke dirko v Gorici izkoristile za zanimiv test), organizatorji pa si tako kot pri gorski dirki Podnanos želijo povezovanja z Italijani v prvenstvu, ki v zakulisju šele nastaja.
Sledili bodo reliji v Velenju, Železnikih, Novi Gorici, Soški dolini in Idriji. Novogoriški reli bi lahko postal del italijanskega prvenstva IRC, ti dogovori pa bi morali biti, tako dirigent organizacijske ekipe Renato Hvala, končani še pred koncem letošnjega leta.
Morebitno umestitev v zanimivo prvenstvo bi morali Novogoričani bržkone uskladiti tudi z AŠ2005, saj prav Nova Gorica gosti tudi najpomembnejši in mednarodni reli z največjo veljavo v Sloveniji. Reli bodo ne glede na morebitni dogovor z Italijani podaljšali na 130 tekmovalnih kilometrov, saj bo to po novem meja za dodatni koeficient 1,5 na relijih pokala Mitropa.
Tak koeficient daje več možnosti, da bi se relija udeležile prav najhitrejše posadke tega pokala z visokimi ambicijami v skupni razvrstitvi. Omenimo še avtokros, kjer v Moravčah tudi letos načrtujejo dve atraktivni dirki.
Kakšni so tekmovalni načrti najboljših?
Vprašanja o športnih načrtih v letu 2023 so pri tekmovalcih za zdaj še nehvaležna. Boštjan Avbelj (Škoda Fabia Rally2) želi iz italijanskega prvenstva IRC v evropsko prvenstvo, šestkratni slovenski državni prvak Rok Turk (Hyundai i20 Rally2) prav tako pripravlja določen program na mednarodni ravni.
Turk pri tem dodaja, da bo prioriteta prav gotovo tudi slovensko državno prvenstvo. V tem letos ni imel resnega tekmeca, a drugi vozniki v primerljivih dirkalnikih se mu bodo prav gotovo vsaj delno približali. Med njimi ima največ možnosti Marko Grossi (Hyundai i20 R5). Kdo vse bo še sedel v takih dirkalnikih, je trenutno še težko napovedati.
To ostaja načrt Boštjana Logarja, morda bi za volanom dirkalnika R5 oziroma Rally2 lahko videli celo letošnjega »dvokolesno gnanega« prvaka Jana Medveda.
Rojeni Tolminčan te možnosti ne zavrača, a prav mogoče je tudi nadaljevanje programa z dvokolesno gnanim avtomobilom v okviru ekipe Blaža Podlesnika. Ta bo očitno moral za Medvedov program v svojo delavnico na vsak način pripeljati nov dirkalnik. Bo imel pogon na dve ali na vsa štiri kolesa?
Nekatere voznike mika tujina
Tak je letošnji mladinski prvak v reliju Mark Škulj (Ford Fiesta Rally4), ki je pri osemnajstih letih odpeljal nekaj izjemnih relijev in le zaradi dveh tehničnih okvar ostal brez naslova državnega prvaka. Škulj bi rad napredoval na še zahtevnejših relijih.
Enako velja za prvaka divizije 1 Martina Čendaka; Koprčan je prodal Opel Adama Cup, zdaj pa želi v višji razred. S kakšnim avtomobilom in v kakšno sredino tega 23-letni Koprčan za zdaj še ne ve. Zato pa je napad na naslov prvaka v diviziji 2 že napovedal Nik Prunk (Peugeot 208 Rally4), ki je bil letos eno izmed odkritij leta.
Druge napovedi: državni prvak v pokalu Twingo na krožnih dirkah Nik Štefančič je prodal Twinga in si obeta vsaj nekaj dirk z zmogljivejšim pokalnim Renault Cliom. V konkurenci gorskih dirk bi državni prvak razreda 5b Klemen Trček rad prestopil razred višje z dirkalnikom Rally4.
Enake ambicije ima tudi njegov sin Nejc in morda bosta oče in sin kljub selitvi v višji razred še vedno neposredna tekmeca. Novost z gorskih dirk je tudi uspešna prodaja Renaultovega dirkalnika Matevža Čudna na Kosovo. Čuden zdaj išče nov avtomobil, s katerim bi se lahko vmešal v boj za naslov prvaka v skupni razvrstitvi.
Tam bo enajsti naslov lovil Milan Bubnič (Lancia Delta), a Matej Grudnik (Renault Clio) in Anže Dovjak (Hyundai i30 TCR) sta že letos ob koncu sezone napovedala rezultatsko zanimivejšo gorsko sezono 2023.
Državna prvenstva ne glede na disciplino potrebujejo prav množičnost in izenačene boje za vrh med več tekmovalci, ob tem pa tu in tam še kak odmeven dosežek na mednarodni sceni.
Dagmar Šuster se umika z mesta direktorja AŠ2005
Na Večeru prvakov je nagrado za življenjsko delo prejel Dagmar Šuster, ki se ob koncu sezone poslavlja z mesta direktorja AŠ2005. To vlogo je opravljal vse od njenega nastanka pred dvema desetletjema, bil pa je tudi med glavnimi pobudniki ustanovitve posebne zveze za avtomobilski šport in odcepitev od AMZS.
Danes 78-letni Šuster, ki je kot avtomobilski dirkač kariero začel leta 1975 z zastavo 101, bo sicer še naprej ostal član upravnega odbora AŠ2005. Šuster je z AK Olimpija tudi gonilna sila organizacijske ekipe tradicionalne gorske hitrostne dirke za evropsko prvenstvo v Ilirski Bistrici.