Kaj več kot dvojno zmago Italijana na italijanskem motociklu bi si težko želeli italijanski motociklistični navdušenci na domači dirki. Na VN Italije na stezi v Mugellu je tako na kratki »sprint« dirki v soboto kot na nedeljski dirki slavil svetovni prvak Peco Bagniaia z Ducatijem.
Tovarniški dirkač je bil neulovljiv za konkurenco. Italijanski ljubitelji dirk so zares prišli na svoj račun. Na dirki so prva štiri mesta namreč zasedli Ducatijevi dirkači, tudi sicer pa dominirajo evropski proizvajalci. Med deseterico najhitrejših je bilo tako 9 evropskih motociklov. 6 Ducatijev, 2 dirkalnika KTM in ena Aprilia.
Najhitrejši dirkač na japonskem motociklu je bil tokrat presenetljivo Franco Morbidelli z Yamaho, ki stopnjuje svojo formo in je bil na VN Italije pretežno celoten dirkaški vikend hitrejši od moštvenega sodirkača in nekdanjega svetovnega prvaka Fabia Quartarara. Ta je tako v soboto kot v nedeljo namreč plačeval davek slabih kvalifikacij, saj je vsakokrat moral štartati daleč zadaj. Da je Quartararo v krizi, ni dvoma. Med dirkaškim vikendom je objavil, da se razhaja z dolgoletnim manedžerjem in da bo svoje finančne operacije od sedaj naprej vzel v svoje roke.
Honda je na dnu
Ducati, KTM in Aprilia so enostavno močnejši. Tega se zavedajo tudi pri Hondi, kjer se ubadajo s še večjimi težavami. Popolna katastrofa za Hondine dirkače je bil vikend v Mugellu. Edini, ki je končal dirkaško GP nedeljo, je bil Japonec Takaaki Nakagami na skromnem 13. mestu. Vsi drugi so se ukvarjali s težavami in padci. Zaradi poškodb ob padcu nista štartala Mir in Rins, slednji je končal vikend celo v bolnišnici z dvojnim zlomom noge in bo zagotovo izpustil tudi naslednjo dirko ta konec tedna v Nemčiji in v Assnu.
Težave vseh Hondinih dirkačev so bile podobne. Zdrs prednjega kolesa brez opozorila je dovolj, da se voznik znajde v pesku. Tako se je zgodilo tudi Marquezu v nedeljo, ko se Španec ni in ni mogel načuditi temu, kar se je zgodilo.
Marquez grozi ...
Na kvalifikacijah mu je sicer uspelo nemogoče. Osvojil je drugi najboljši čas kvalifikacij in to mu je prineslo dobro izhodišče. Da se bori z motociklom in da mora voziti tako rekoč s 110 odstotki zmožnosti, je bilo jasno že iz pogleda na njegovo vožnjo, saj je bil motor nemiren, Marquez pa je drsel po italijanskem asfaltu, da ga je bila vseskozi polna steza. Le tako je namreč lahko ohranjal stik s hitrimi Ducatiji, a takšna vožnja povsem na meji se le stežka izide.
Po dirki je običajno slabe volje, tokrat pa je eksplodiral: »Tudi letos nismo napredovali kaj dosti. Pri Hondi so slabo opravili svoje delo, saj še vedno močno zaostajamo za Ducatijem, KTM in Aprilio. Naš motor po ravnini nima dovolj moči, v ovinkih pa je lega slaba. Vsi smo bili na tleh zaradi iste težave. Enostavno kar naenkrat zmanjka oprijema spredaj. Mira in Rinsa je to spravilo v bolnišnico, sam pa sem imel veliko sreče. Počasi mi je tega dovolj, saj se to sedaj vleče dolga leta,« je dejal Marquez.
Marca Marqueza nekateri vse bolj in bolj povezujejo z morebitnim prestopom v moštvo KTM ali celo v Ducatija, a vsaj za zdaj tako Španec kot oba proizvajalca kakšna dogovarjanja vztrajno in kategorično zanikajo.
Presenečenja in razočaranja
Italijanska velika nagrada v Mugellu je postregla s presenečenji in razočaranji. Boljša forma Franca Morbidellija od Fabia Quartarara je zagotovo presenečenje za Morbidellija in razočaranje za Quartarara. S svojim nastopom so lahko zadovoljni v moštvu Pramac Ducatija, saj sta v nedeljo na drugem in tretjem mestu končala Martin in Zarco.
Še posebno Jorge Martin s svojim ritmom in predstavami nakazuje, da bi nekoč lahko naskakoval tudi prestol najboljšega na svetu in si na ta način morda že zagotovi tudi sedež v tovarniškem ekipi Ducatija, kjer Bastianini še vedno ni povsem v pravi formi. Enea je v Mugellu odpeljal svojo letos prvo »nedeljsko« dirko in zasedel 9. mesto. Med razočaranji je tudi Maverick Vinales, ki je uspel z Aprilio priti le do 12. mesta in bil občutno počasnejši od Aleixa Espargaroja, ki je končal na šestem mestu in pa zagotovo tudi Alexa Marqueza z Ducatijem, ki je bil na lestvicah treningov vseskozi blizu vrha.
Kaj storiti, da bi se navijači vrnili?
Ko so organizatorji ponovno spustili cene vstopnic na normalno raven, je bil po lanskem fiasku obisk znamenitih navijačev v Mugellu ponovno boljši. Ljudi na tribunah je bilo precej več kot lani, zagotovo pa še vedno precej manj, kot jih je na dirko prišlo v časih največjih uspehov Valentina Rossija. Italijani so namreč v zlati dobi. Peco Bagniaia je svetovni prvak in zmaguje na domačih dirkah. In to ne na japonskem, ampak na italijanskem motociklu.
Poleg Ducatija gre dobro tudi italijanski Aprilii, zmag ali vsaj najvišjih mest in s tem zmagovalnega odra pa so takorekoč na vsaki dirki sposobni Bezzechi, Marini in Bastianini. Zakaj gledalcev ni več? Zakaj vzdušje ni še boljše? V čem je bila skrivnost Valentina Rossija, da je navijače nase lepil kot magnet? No, o tem pa morda več enkrat v prihodnje.
Preberite še: WRC: So spremembe res pred vrati?