EKOnova rally novih tehnologij: (Skoraj) brez šale

27. 4. 2016 | Aljoša Mrak
Deli

Ko je nekega dne šef prišel v pisarno in naznanil, da bova s Saškom odpeljala reli novih tehnologij, sva se prešerno nasmejala. Toda on je mislil resno.

Smejala sva se seveda zato, ker sva oba nekdanja dirkača pravega relija, zato sva v uredništvu bolj znana kot hitra in ne preveč varčna voznika. Dokaz tega so tudi najine službene naloge: Saško redno skrbi za meritve vseh testnih avtomobilov, moja malenkost pa najhitreje zapelje še kakšen krog po dirkališču Raceland. Toda ker reli novih tehnologij v smislu organizacije ni tako zelo različen od klasičnega relija, sva prišla v ožji izbor. »A bova vsaj nastopala z Rimčevim električnim superšportnikom?« naju dobra volja ni zapustila, vendar je šef Dušan Lukič na to provokacijo takoj odrezavo odgovoril, da je najnovejša Toyota Prius boljša izbira. In kot pravi šef je imel spet prav!

Priprave na reli so bile intenzivne, saj smo naredili nalepke in šli po avtomobil. Šalo na stran, lenobi, kot sva, se nisva niti dobro pozanimala glede pravil, zato še dobro, da nisva zamudila starta ... Osrednje prizorišče relija hibridnih in električnih avtomobilov (ki so imeli zaradi manjšega dosega svojo, posebno traso) je bil slikoviti Bled, saj sta bila tam tudi središče dogajanja ter zaključna slovesnost. Pot nas je vodila prek najlepših slovenskih prelazov, torej prek Korenskega sedla, Pavličevega sedla, Jezerskega, zraven pa smo obiskali še Ljubljano, ki je ravno letos zelena prestolnica Evrope, Idrijo ter Kranj. V dveh dneh smo prevozili 841,1 kilometra in ni čudno, da smo v petek v avtomobilu preživeli deset ur, v soboto pa dobrih devet.

Kaj pomeni reli novih tehnologij? To pomeni, da se ne nagrajuje najhitrejši, kot se pri klasičnem reliju, ampak da se na tako imenovanih točnostnih vožnjah preverja, kdo se je čim bolj približal idealni hitrosti, ki je bila tokrat 50 km/h. Na reliju EKOnova (po besedah organizatorja Primoža Lemeža ime ne pomeni nič, saj je le domislica agencije) smo imeli na trasi osem takih odsekov in organizator je hitrost prek oddajnikov (ki so bili nameščeni na vseh avtomobilih) meril zgolj na delu teh označenih odsekov, tekmovalci pa seveda nismo vedeli, kateri del je to. In zato smo se od starta do cilja teh točnostnih voženj kot nori poskušali približati magični petdesetici in zgolj potihoma, vendar skesano priznamo, da mogoče vsa prehitevanja niso bila podobna šolskim primerom lepe prakse. Dolgčas? Daleč od tega, če upoštevate, da je na omenjenih gorskih cestah nekaj tisoč ovinkov, kjer hitrost pade na 20 ali 30 km/h, zato je treba biti na ravninah kar hiter ... No, če nama časovne kontrole niso predstavljale velikih težav, saj je sistem tako rekoč isti kot pri reliju, pa sva bila na odsekih, kjer se reli dejansko odloča, malce bolj zbegana. Na začetku relija sva šla po občutku in glej ga hudiča, zmagala sva v skupni razvrstitvi na eni taki točnostni vožnji, ki se je čisto po naključju imenovala Zaplana in sva jo oba poznala še iz najinih dirkaških časov. In ko vam povem še, da sva bila najboljša še na spretnostni vožnji v ljubljanskem nakupovalnem središču BTC, ko sva dva kroga okrog stožcev naredila v povsem istem času (da, tudi midva nisva verjela, razlika je bila 0,00 sekunde!), je kot na dlani, da ko si enkrat dirkač, si vedno dirkač. Tudi na ekološkem reliju. Drugi dan relija pa sva se zanašala na povprečno hitrost potovalnega računalnika, ki pa očitno ni bil kos nalogi, saj sva dosegala slabše rezultate. Najin Prius je nalogo opravil z odliko: prvi dan je bila poraba 3,6 litra, ob koncu drugega dne relija (ko so bile točnostne vožnje bolj zahtevne) pa 3,8 litra. Vrhunsko! No, čeprav sva se trudila (kar malce težkega srca sva izklopila klimatsko napravo, radio ter malce bolj napolnila gume Toyo Nanoenergy J61), pa nisva uporabljala drugih trikov, kot so vožnja brez žarometov in na avtocesti skrivanje za tovornjaki. Kljub temu s porabo nisva bila med najboljšimi, sva pa s točnostnimi vožnjami prilezla do zavidljivega petega mesta v skupni razvrstitvi, kar z drugimi besedami pomeni tudi, da sva bila prva s klasičnim Priusom in prva med tistimi, ki se s temi reliji ne ukvarjajo resno.

In kdo so bili najboljši? Zmagal je Španec Luis Urreta Murguia v Toyoti Yaris Hybrid, ki v Španiji (kjer imajo najmočnejše državno prvenstvo na svetu) tudi organizira eno takih prireditev, drugi je bil naš specialist za te zadeve Gregor Zdovc (njegov Prius gre tako na elektriko kot na plin in bencin), odlična tretja pa sta bila Bolgara z zelo eksotičnim avtomobilom Great Wall Voleex C30, ki ga izdelujejo na Kitajskem, vendar sestavljajo v Bolgariji. Pravita, da je tovarniško predelan za LPG, vendar čakata naslednji model, ki bo povsem električen. Tik pred nama se je uvrstil Italijan Vicenzo Di Bella, ki je trikratni italijanski podprvak in trikratni svetovni podprvak v tej kategoriji z letnicami 2008, 2009 in 2010. »Fantastični novi kraji, prelepi reliji in predvsem prijetno druženje s prijatelji,« je bil njegov odgovor, zakaj se s to panogo sploh ukvarja. No, v krajšem pogovoru sem izvedel še, da so prišli v Slovenijo testirat nov instrument in da je tudi on eden tistih, ki je že naročil avtomobil Tesla Model 3.

No, čeprav smo v Sloveniji videli manj posadk kot pričakovano, smo imeli 'pokrite' vse tehnične rešitve, torej klasične in priključne hibride, električne avtomobile, električne avtomobile s podaljševalniki dosega, avtomobile LPG in celo avstrijskega Hyundaija ix35 na vodik. Pred dirko so ga napolnili v Bolzanu, med petkom in soboto pa so ga z vlečno službo odpeljali v Innsbruck, kjer je polnilnica odprta vso noč. Uf, ni šale ...

Šefe, saj vemo, da je Prius očitno eden najboljših avtomobilov za te zadeve, ampak a ne bi prihodnje leto vseeno poklicali Rimca?

Rezultati

1. Luis Urreta Murguia-Francisco Urmeneta Oscoz ŠPA Toyota Yaris Hybrid 349

2. Gregor Zdovc-Sašo Golub SLO Toyota Prius 362

3. Kalin Dedikov-Georgi Pavlov BLG Great Wall C30 467

4. Vincenzo Di Bella-Claudio Canale ITA Toyota Auris 483

5. Saša Kapetanovič-Aljoša Mrak SLO Toyota Prius 804

6. Anže Lemež-Špela Lemež SLO Toyota Prius 830

7. Žiga Pikš-Tim Babnik SLO Hyundai i10 1050

8. Lukasz Nytko-Artur Piotr Najder CAN/POL Toyota Yaris Hybrid 1051

9. David Breskvar-Jernej Štrbenk SLO BMW i3 REX 1553

10. Aleksander Zevnik-Ksenija Rihberger SLO VW Golf GTE 1871

Besedilo: Aljoša Mrak

Foto: Saša Kapetanovič, Uroš in Žare Modlic

Novo na Metroplay: Župnik Martin Golob | "Duhovnik je lahko čisto normalen človek!"