EP v reliju: Jänner Kopeckemu!

8. 1. 2012
Deli

Škoda Motorsport ima letos kar nekaj ciljev: zmagovati v seriji IRC in na prvenstvu SWRC (Volkswagen Motorsport, ki letos nastopa s Fabijami, spada pod isto streho) ter zasijati na izbranih dirkah evropskega in češkega prvenstva. Bo torej največji pokal zaseneženega relija Jänner zgolj prvi od mnogih?

Avstrijski reli je bil prvi pomembnejši reli v sezoni 2012, saj je veljal tako za evropsko kot tudi avstrijsko in češko prvenstvo, in prvi letošnji uspeh za Škodo Motorsport. Prvo in drugo mesto Jana Kopeckega in prvaka lanskega prvenstva SWRC Juho Hänninena sta uspeha, ki so jih, odkrito rečeno, pričakovali. Vendar bi se kmalu lahko odvilo drugače.

Kopecky, ki je že nastopal na svetovnem prvenstvu s Škodo, Mitsubishijem in Toyoto, in Hänninen, ki ga mnogi že vidimo v tovarniškem moštvu Volkswagna Motorsporta (in prihajajočega Pola R WRC), sta začela presenetljivo počasi. V češki tovarniški ekipi so si zopet (da, ni bilo prvič!) privoščili napačno izbiro gum, zato sta njihova voznika zaostajala že po treh HP (hitrostnih preskušnjah) za Raimnudom Baumschlagerjem (prav tako Škoda Fabia S2000) za 37 sekund (Kopecky) oziroma minuto in pet sekund (Hänninen). Finec je očitno bolj tvegal in se zato tudi večkrat zavrtel, kar je bila slaba popotnica za nadaljevanje relija. Toda rezultati po prvem (petkovem) dnevu relija kažejo, da so premagali začetne težave, saj je Hänninen že vodil pred Baumschlagerjem za 13 sekund, tretji pa je bil Kopecky, ki je zaostajal 34 sekund.

Drugi dan relija je Hänninen zaradi vrtenja na 12. HP izgubil vodstvo, zaradi istega vzroka pa je Baumsclager že na naslednji HP prepustil prvo mesto Kopeckemu, ki ga premeteno ni več spustil iz rok. Ko smo že vsi mislili, da bodo prva tri mesta osvojili dirkači v Škodah Fabiah S2000, pa je lanski avstrijski prvak Beppo Harrach (Mitsubishi Lancer EVO IX R4) tvegal z nastavitvami (do takrat se je namreč pritoževal, da nikakor ni zadovoljen z lego dirkalnika) in s tvegano vožnjo na zadnji HP nadoknadil več kot 17 sekund v primerjavi z Baumschlagerjem ter si tako zagotovil prvo mesto med Avstrijci! Bravo Harrach, čeprav v boksih kar niso hotele potihniti govorice, da je prvi dan relija vozil na neprimernih gumah, saj pravila pravijo, da so lahko imeli le 12 žebljev na 10 centimetrov površine gume.

Če sta bila med Avstrijci nepremagljiva Baumschlager in Harrach, presenetljivo hiter Manfred Stohl (Mitsubishi Lancer EVO IX CNG) in zgolj povprečen povratnik Kris Rosenberger (VW Polo 2000), pa so bili drugi Čehi tokrat v senci. Večkratni zmagovalec relija Saturnus Vaclav Pech z Minijem JCW 1.6T (naj vas oznaka S2000 ne zavede) nikakor ni uspel ogroziti najboljših, je pa verjetno več kot vesel, da se je uvrstil pred najhujšim tekmecem, aktualnim češkim prvakom Pavlom Valouškom (Peugeot 207 S2000). Tako Valoušek kot tudi Italijan Luca Betti sta se pritoževala, da imata težave s pospeševanjem 207 iz ostrih ovinkov, zato oba upata, da so z dirkalnikom s specifikacijo 2012 (spremembe na karoseriji, motorju in predvsem podvozju) odpravili to težavo.

Med dirkalniki na prednji pogon je bil prepričljivo najhitrejši Čeh Jan Černy (Citroën DS3 R3T), ki je slavil pred talentiranim Hannesom Danzingerjem (VW Scirocco TDI). Da, da, prav tistim, ki je pred leti navduševal s VW Golfom Kit Carjem, zadnja leta pa s Fordovo Fiesto R2.

Evropsko prvenstvo se nadaljuje 20. aprila v Italiji (Rally 1000 Miglia), nato pa bo najbliže Sloveniji, saj bo 24. maja na Hrvaškem (točneje v okolici Reke). Upajmo na številno slovensko udeležbo! (AM)

FOTO: Uroš Modlic

REZULTATI

Novo na Metroplay: Župnik Martin Golob | "Duhovnik je lahko čisto normalen človek!"