Evropsko prvenstvo - GHD Ilirska Bistrica: klasika ostaja najbolj priljubljena

Skoraj 200 dirkačev se je letos pojavilo na štartu letošnje dirke, ki je že tradicionalno potekala ob koncu avgusta, po lanski odpovedi pa je prinesla še več atraktivnih predstav, kot v letih pred tem.

Evropsko prvenstvo - GHD Ilirska Bistrica: klasika ostaja najbolj priljubljena (foto: Uroš Modlic) Uroš Modlic
2. 9. 2021

Gorske dirke so kar malce neupravičeno v senci največjih mednarodnih dirkaških serij, saj toliko skrajno človeško-tehnološkega naprezanja ne vidimo več pogosto. Med Ilirsko Bistrico in Šembijami že od leta 1995 na petih kilometrih poteka eden od vrhuncev domače sezone, ki je letos z evropsko elito spet poskrbela za pravi šov. Zmagovalec Simone Faggioli (Norma M20 FC) je vozil povprečno 145 kilometrov na uro, in to kljub krožišču in dvema počasnima šikanama. Tudi njegov rojak Christian Merli (Osella FA30), oba letno odpeljeta več kot 20 gorskih dirk evropskega in italijanskega prvenstva, je zaostal le slabe tri sekunde.

Italijana sta gledalcem jemala sapo, enako tudi najhitrejši med avtomobili Karl Schagerl (VW golf TFSI). Na startu je iz izpušnih cevi Golfa bliskal ogenj, ki je Avstrijca pognal kar med prvo deseterico v skupni razvrstitvi. Majhna teža, motor s 700 'konji' in prestavne ročice ob volanu so predpogoj za take čase. Pred konkurenti z avtomobili je imel namreč 9,3 sekunde prednosti, skoraj vso prednost pa si je privozil le v eni vožnji. Prva deseterica je bila tokrat žal brez Slovencev. Patrik Zajelšnik (Norma M20 FC) se je boril za tretje mesto, a odstopil po okvari sklopke, tehnična okvara je pred drugo vožnjo ustavila tudi Vladimirja Stankoviča (Lola B09).

Bubnič zmagal tretjič letos

Tako je najhitrejši slovenski voznik končal na skupno 18. mestu. To je bil Milan Bubnič (Lancia Delta), ki je imel nekaj težav s pnevmatikami in v odločilni vožnji tudi nekaj sreče, da je najprej hitro zagnal na startu ugasnjen motor in da je na poškodovanem platišču vzdržala pnevmatika. Bubnič je imel ob teh peripetijah dokaj skromnih 5,9 sekunde naskoka pred Matejem Grudnikom (Renault Clio) in še dodatnih sedem sekund pred Maticem Kogejem (Mitsubishi Lancer).

»Zmaga je zmaga. Kar nekaj pritiska je bilo na domači dirki, ki prinaša tudi obilo odgovornosti. Domačini pričakujejo vrhunski rezultat,« je povedal Bubnič. V diviziji II je bil spet prvi Matevž Čuden (Renault Clio), ki mu je uspelo ugnati tudi Aleša Preka (Honda Civic). V diviziji I je odlično vozil Luka Brus (Renault Clio rally5), prav tako pa tudi drugi Klemen Trček (MG ZR 105). Med pokalnimi Twingi tokrat na vrhu Blaž Cimrmančič, v diviziji 5 pa Matevž Korošec (BMW 325i). Med mladimi do 23 let je šla prva zmaga v roke nekdanjega kartista Nika Prunka (Peugeot 208 R2).

Prek po desetletju spet v evropskem vrhu

Gledalcev ob progi res ni več toliko kot v zlatih letih ilirskobistriške dirke, a njen pomen in odmevnost ostajata. Na ovinkih so taborile navijaške ekipe različnih tekmovalcev, nekateri - predvsem prijatelji Gregorja Vouka - so morali noč pred dirko preživeti v delavnici in popravljati na treningu razbito Subarujevo Imprezo.

Tako kot pred desetimi leti pa so gledalci še posebej glasno pozdravili Aleša Preka (Honda Civic). Proti Šembijam je potrdil evropski naslov v razredu 5, zelo dobro pa mu kaže, da evropsko prvenstvo letos sklene kot skupni podprvak v kategoriji avtomobilov.

Letos na gorske dirke 117 tekmovalcev

Ilirska Bistrica je gostila tudi 5. gorsko dirko državnega prvenstva. Na njih je skupno nastopilo 117 različnih tekmovalcev, kar je glede na velikost Slovenije nedvomno lepa številka. V skupni razvrstitvi je do zdaj točke uspelo osvojiti 40 različnim tekmovalcem. Med temi prevladujejo vozniki, a na start so si upala z dirkalnikom zapeljati tudi tri dekleta. V skupni razvrstitvi razlike že dolgo niso bile tako majhne.

Bubnič je res razred zase, a letos je imel eno slabšo dirko in še en odstop, zato dve dirki pred koncem sezone vodi s prednostjo le šestih točk pred Matevžem Čudnom (Renault Clio). Še eno točko več zaostaja Matic Kogej (Mitsubishi Lancer). Čuden je medtem že postal državni prvak v diviziji II, v diviziji I pa najbolje kaže Klemnu Trčku (MG ZR 105). Med mladimi vozniki do 23 let se naslov državnega prvaka nasmiha Marku Žgavcu (Citroen C2 in Citroen DS3). Do zdaj je na gorskih dirkah nastopilo 19 voznikov, ki so bili mlajši od 23 let.

Gorski prvak v pokalu Twingo je Miha Fabijan

Ko je s pokalnim Renault Cliom dirkal njegov oče, se je Miha Fabijan leta 1994 šele rodil. Nato je vmes dirkala njegova sestra Špela, letos pa je tudi sam resneje sedel za volan. Zmaga na uvodni gorski dirki v Tolminu mu je prinesla izjemen zalet in tudi odločilno prednost. Na štirih dirkah je namreč osvojil enako število točk kot Blaž Cimrmančič, prav tako sta oba dosegla po eno zmago, drugo, tretje in četrto mesto.

Zato je odločal skupni čas vseh dirk, kjer pa je imel Fabijan ključni naskok iz Tolmina. Za nagrado je prejel eno gorsko dirko z Renaultovim Cliom Rally5. Letos je tretje mesto v pokalu odnesel Dejan Krofel, ki je za Dolenjcema zaostal 13 točk. Skupno je v pokalu Twingo vozilo 41 različnih voznikov, do točk jih je prišlo 29.

Tekst: Gregor Pavšič