Chevrolet se je lani vključil v novo zasnovano svetovno prvenstvo turnih avtomobilov. Prva njihova sezona je bila mučna, dirkalnik ni bil dovolj dober. Letos so z Lacettijem zmagali, in to kar dvakrat. Po razlago o ključu uspeha smo se odpravili kar k zmagovalcu dirke v Brnu, Robu Huffu.
V Puebli ste imeli hudo nesrečo, na naslednji dirki pa ste kar zmagali. Z istim dirkalnikom?
Ne, ni šlo za isti dirkalnik. V Puebli sem trčil ritensko, trk pa je bil tako močan, da je sila prepolovila motor, neuporabni pa so bili tudi drugi deli, od menjalnika do volanskega mehanizma. Edini uporaben je bil volanski obroč. To pa je edini del, ki so ga uporabili na novem dirkalniku. Tega so sestavljali kar teden dni.
Moštvo je tako opravilo dobro delo.
Ja, res. V Brnu smo bili že takoj hitri. Malce smo spremenili le vzmetenje. Že kvalifikacije so bile dobre, saj smo se uvrstili na četrto mesto, a zaradi menjave motorja, ki je bil v Puebli uničen, smo izgubili dodatnih deset mest. V svojem hitrem krogu pa sem bil ob rumenih zastavah prehiter in so me zaradi tega še za dodatnih deset mest potisnili proti začelju.
Nihče ni pričakoval, da bo letos Chevrolet kar dvakrat zmagal. Kaj ste vi pričakovali pred sezono?
Pred sezono smo pričakovali nekaj uvrstitev na stopničke in tudi kakšno zmago. Po začetku v Monzi smo doživeli hladen tuš in spoznali, da naš dirkalnik ni tako hiter, kot smo upali. Res je, da smo bili po dve sekundi hitrejši na krog kot lani, a tudi drugi so precej napredovali.
Šli smo testirat in našli izboljšave v povezavi gum in šasije, ki so nam pomagale dvigniti formo na kvalifikacijah. Te so bile sprva težavne, saj smo bili na dirkah hitri, a smo večino zapravili v soboto, kjer nam je šlo slabo. Spremembe smo prvič preizkusili v Puebli in že takoj so se izkazale za uspešne. Bili smo zelo hitri.
Glavni razlog za napredek je torej v povezavi učinkovitejšega delovanja vzmetenja in gum. Nekaj sprememb je bilo tudi na motorju. Kakšne?
Če bi hoteli razviti nov motor, bi nas to stalo ogromno denarja, zato nam je FIA dovolila manjšo predelavo aktualnega motorja. Ni šlo sicer za kaj velikega, da bi pridobili izjemno moč, ampak za rahle spremembe, ki so nam prinesle napredek na pravičen način.
Ste lahko natančnejši?
Mislim, da je šlo za spremembe v motorju. Za velikost valjev, spremembe v glavi motorja, gibe ventilov. Spremembe so nam prinesle od 3 do 3, 5 odstotka več moči, zaradi česar smo se nekoliko približali drugim. Nismo jih sicer ujeli, a prišli smo bližje, kar je bilo dobro za nas. Motor je sedaj dober, težave so v aerodinamiki.
Oblika ni ravno pisana na kožo dirkalnika, ni tako tekoča kot pri BMW-jih, Alfah in Seatih. Zaradi tega smo letos trpeli na dolgih ravninah. Boljši motor nam je bil sicer v pomoč, a slabe aerodinamike ni odpravil. V Brnu se je vse izšlo. Steza skoraj nima ravnin, dirkalnik je bil odlično nastavljen, gume so se zelo obnesle. Vse je prispevalo k dobremu koncu tedna.
Letos ste dirkali z drugimi gumami. Ste imeli kaj težav?
Letos Yokohamine gume niso bile tako dobre kot lani Michelinove, zato smo bili vsi nekoliko počasnejši, a težav ni bilo. Malo nas je ob živce spravila le menjava. Lani pridobljeni podatki so bili zaradi menjave gum letos neuporabni. A tako je bilo tudi pri drugih.
Kako gledate na BMW-jev pogon? Zlasti na startih jim je šlo zelo dobro.
Zaradi zadnjega pogona so v prednosti in na startih pridobivajo mesta.
Kakšno pa je splošno mnenje med dirkači o FIJINEM vodenju športa? Zveza odloča o balastu, vam je dovolila spremembe pri motorju, Alfi Romeo je dovolila manjšo maso …
Težko je. Seatu so pred sezono predpisali manjšo dovoljeno maso in jim dovolili dirkati z ravnim dnom. Vsi smo se čudili, zakaj, saj so lani z novim dirkalnikom že zmagovali. Noro. FIA s spremembami ni konstantna. Dobro, nam so dovolili spremembe, saj nismo bili hitri, uvrščali smo se med 15. in 20. mestom, Seat pa je zmagoval! Pri Chevroletu in RML-ju (RML vodi Chevroletovo ekipo) smo FII predstavili računalniški program, s katerim bi lahko uravnavali spremembe.
Naš dirkalnik je, tako kot Seatov, aerodinamično slab, v primerjavi z BMW-jem imata naš in Alfin dirkalnik precej ožja koloteka. Sedaj ima FIA za vsak dirkalnik samostojen program, mi pa predlagamo le enega za vse. Trenutno nihče ne ve, zakaj FIA nekaterim moštvom dovoli spremembe, drugim pa ne. FIA je naš program ocenila kot zelo dober in morda ga bodo uporabili, da bodo odločitve pravičnejše.
Gledalci sicer nimajo pojma, kaj se dogaja.
Točno. Na začetku sezone so bili v ospredju le Seati, nato pa je vse skupaj postalo zanimivejše. Na prvih dirkah je bilo kar devet zmagovalcev.
Če poskušate odmisliti balaste, kje je realno Chevroletovo mesto?
Glede na formo BMW-ja in drugih, uvrstitve na kvalifikacijah in maso, mislim, da smo nekje med 10. in 12. mestom. Sekundo za najboljšim s kvalifikacij. Sicer pa je odvisno od vrste dirkališča.
Mitja Reven