Razmere za testiranje v španski Barceloni so bile tako prvi kot drugi teden popolne, torej izgovorov ekipe niso imele.
F1 novice tega meseca so, da so se testiranja pred novo sezono Formule ena pretekli teden končala. Večina ekip je spet v svojih tovarnah, kjer se mrzlično pripravljajo na prvo dirko letošnje sezone, ki bo na sporedu 17. marca v avstralskem Melbournu. Letos je večina moštev opravila zavidljivo veliko testnih kilometrov v tako rekoč popolnih razmerah. Deževalo ni (pa tudi snežilo ne, kot se je zgodilo lani) niti enkrat v osmih dnevih testiranj, zato so imele ekipe dovolj priložnosti za nastavljanje svojih dirkalnikov in pripravo na dirke.
Še pred začetkom sezone smo za vas pripravili pregled zmagovalcev in poražencev predsezonskih testiranj. Seveda bo za pravo sliko treba počakati rezultate prvih nekaj dirk, v nadaljevanju pa si lahko preberete naša opažanja in mnenja.
Zmagovalci
Ferrari
Ni posebno presenečenje, da najprej navajamo moštvo Ferrari. Tako Sebastian Vettel kot Charles Leclerc sta dirkalnik SF90 po prvem tednu hvalila, svoje dobre občutke pa potrjevala z vsakim krogom sproti. Ferrari je hiter v posamičnih krogih, pomembnejše pa je, da imajo tudi dober dirkaški ritem. Tako Leclerc kot Valtteri Bottas (Mercedes) sta na predzadnji dan testiranj opravila simulacijo dirke. Če bi šlo za pravo dirko, bi Leclerc gladko zmagal, kar je gotovo dober znak za Italijane pred začetkom sezone.
Kljub dobri formi pa so bili rdeči iz Maranella deležni tudi nekaj opozoril. Zaradi tehničnih težav so opravili skoraj 200 krogov manj kot Mercedes. Največ preglavic jim je povzročila poškodba platišča, zaradi katere je Vettel izgubil nadzor nad dirkalnikom in trčil v zid. Zaradi težav z elektriko so tudi zadnji dan testiranj pri Ferrariju morali končati predčasno.
Ferrari je očitno torej najhitrejši dirkalnik, vprašanje pa je, ali je dovolj zanesljiv za zmago v Avstraliji.
Mercedes
Zdi se, da je Mercedes trenutno nekoliko v zaostanku, vendar bi bilo lahko še precej slabše. Med testiranji so precej izboljšali svojo hitrost, zato si zaslužijo omembo med zmagovalci testiranj. Mercedes je bil namreč sprva daleč za Ferrarijem, saj so imeli veliko težav z obrabo sprednjih pnevmatik. Težave so bile celo tako pereče, da so morali spremeniti načrte za opravljanje simulacij dirke.
Odločitev ekipe, da se hitrosti v posameznem krogu ne bodo posvečali, se je obrestovala. Občutno so napredovali, ko gre za dirkaški ritem, in se povsem približali Italijanom. Mercedes sicer še vedno zaostaja, vendar bi bili brez napredka pred koncem testiranj v precej slabšem položaju.
Lewis Hamilton je zadnji dan za Vettlom zaostal le za tri tisočinke sekunde, kar sicer ni pravi kazalnik zaostanka za Ferrarijem, vseeno pa ekipi dviguje samozavest. Dejstvo je tudi, da je Mercedes v lanski sezoni večino dirk lovil zaostanek za Ferrarijem, a so naposled celo predčasno osvojili oba naslova prvaka.
Večina 'druge lige'
Na tej točki smo sicer precej ohlapni, vendar je dejansko večina tako imenovane druge lige lahko z doseženim in ugotovljenim v Barceloni zadovoljna. Tovarniški ekipi Renaulta sicer ni uspel tako želen preskok v družbo najhitrejših treh, vendar so le pri Ferrariju in Mercedesu opravili več testnih kilometrov kot oni.
Tudi Alfa Romeo in Haas sta s Ferrarijevimi pogonskimi sklopi videti konkurenčna. Z vidika opazovalca ob stezi se oba dirkalnika zdita zelo stabilna, še posebej pri zaviranju. Še posebej dobro se je izkazala ekipa Alfa Romeo, saj sta imela Kimi Raikkonen in Antonio Giovinazzi zelo malo tehničnih težav. Nekoliko drugače je bilo pri Haasu, kjer so se prvi testni teden pogosto ukvarjali s težavami. Krožiti so začele celo šale o sanjskem duetu Haasovega dirkalnika in vlečnega tovornjaka, vendar je bil zaključek testiranj zanje precej obetavnejši kot začetek.
Nase sta z nekaj hitrimi krogi opozorila tako McLaren kot Toro Rosso, vendar menimo, da obe ekipi še vedno rahlo zaostajata za Renaultom, Alfo Romeo in Haasom. Kljub temu se zdi, da sta precej bližje kot pred letom dni, kar je vsekakor obetavno.
Zelo zanimivi boji 'druge lige', ki smo jim bili priča lani, so bili tako morda le uvod v letošnje dogajanje, ki bi bilo lahko še bolj pestro.
PORAŽENCI
Red Bull
Morda je to za marsikoga presenečenje, saj so nekateri pričakovali pravi polom zaradi menjave opremljevalca s pogonskimi sklopi. Red Bull je namreč začel sodelovati s Hondo, kljub temu (ali pa prav zaradi tega?) pa so testiranje končali kot tretja najhitrejša ekipa.
Za Hondo lahko predsezonsko obdobje označimo kot uspešno. Brez večjih težav so opravili veliko število krogov in kljub govoricam, da ima Red Bull težave s tresljaji ob agresivnejših nastavitvah moči pogonskega sklopa, ima Honda tokrat najboljše izhodišče pred novo sezono, odkar so se leta 2015 vrnili v karavano Formule ena. Z Red Bullom so v Barceloni opravili 833 testnih krogov, s Toro Rossom pa 935.
Več dela ima Red Bull. Ponavljajoče se težave so terjale kar nekaj dragocenega časa, na priprave pa je vplivalo tudi precej resno trčenje Pierra Gaslyja. Večino zadnjega testnega dne so izgubili zaradi težav z menjalnikom, kar naj bi bila posledica omenjenega trčenja, vse to pa pomeni, da so manj testnih kilometrov opravili le pri ekipah Racing Point in Williams.
Dirkalnik z oznako RB15 ni tako hiter kot Ferrari ali Mercedes. V primerjavo, ki smo jo naredili med Leclercom in Bottasom, lahko vključimo še Gaslyja, ki je opravljal simulacijo dirke do trčenja. Ugotovitve niso posebej obetavne. Številke pravijo, da bi Gasly že do prve menjave pnevmatik za Leclerom zaostajal od 15 do 20 sekund. Če je to napoved nove sezone, lahko Red Bull čaka dolga sezona, v kateri bodo na stezi precej osamljeni.
Williams
Največji poraženci predsezonskih testiranj so gotovo pri Williamsu, kjer bodo na to obdobje hoteli čim prej pozabiti. Na začetku sezone lahko verjetno računajo zgolj na smolo tekmecev, če nameravajo osvojiti kakšno točko.
Zaradi zamud pri razvoju dirkalnika FW42 je ekipa testiranje zares začela šele tretji dan testiranj, pred začetkom drugega tedna pa so zbrali le 88 krogov. Zadnji štirje testni dnevi so bili sicer precej uspešnejši, toda vseeno niso mogli izpeljati celotnega programa. Robert Kubica in George Russell sta se zaradi pomanjkanja rezervnih delov morala ogibati robnikom, kar pomeni, da dirkalnika nista mogla voziti na vso moč.
Russell se je sicer zdel sorazmerno dobre volje. Iz danega je poskušal izvleči čim več, Kubica pa je bil precej bolj razočaran. Izjavil je, da je opravil le 20 odstotkov tega, kar si je zadal pred novo sezono in vrnitvijo med voznike Formule ena, kar ni ravno dobra napoved.
Claire Williams in Paddy Lowe sta sicer poudarjala, da za zamude pri razvoju ni odgovoren noben posameznik, vendar bosta gotovo zahtevala konkretne odgovore, da bi preprečila podobne težave v prihodnje.
Racing Point
Ekipo Racing Point uvrščamo med poražence testiranj, vendar z opombo. Pričakovali smo, da bodo imeli težave po lanski sezoni, saj se je prestrukturiranje ekipe Force India v Racing Point zgodilo prepozno, da bi to imelo pravi vpliv na novi dirkalnik.
Z dirkalnikom RP19 so imeli težave in izgubili so precej dragocenega časa, namenjenega testiranju. Opravili so le 58 krogov več kot pri Williamsu. Sergio Perez je povedal, da ni ravno navdušen nad številom krogov, ki jih je opravil (le Robert Kubica jih je manj), kar za načelno prvega dirkača v ekipi ni obetaven začetek sezone. Sicer sta bila tako Perez kot Lance Stroll zadovoljna z osnovo novega dirkalnika in upata, da ju bo v Melbournu čakala precej posodobljena različica. Ekipa je torej slabo začela novo sezono, imajo pa potencial za velik napredek po prvih nekaj dirkah.
KOMBINIRANI ČASI DRUGEGA TEDNA TESTIRANJ:
-
Sebastian Vettel (NEM) Scuderia Ferrari Mission Winnow SF901m 16.221s 231 krogov
-
Lewis Hamilton (VBR) Mercedes AMG Petronas Motorsport W10 1m 16.224s 331 krogov
-
Charles Leclerc (MON) Scuderia Ferrari Mission Winnow SF90 1m 16.231s 168 krogov
-
Valtteri Bottas (FIN) Mercedes AMG Petronas Motorsport W10 1m 16.561s 249 krogov
-
Nico Hulkenberg (NEM) Renault F1 Team R.S.19 1m 16.843s 262 krogov
-
Alexander Albon (THA) Red Bull Toro Rosso Honda STR14 1m 16.882s 221 krogov
-
Daniil Kvyat (RUS) Red Bull Toro Rosso Honda STR14 1m 16.898s 232 krogov
-
Carlos Sainz ml. (ŠPA) McLaren F1 Team MCL34 1m 16.913s 264 krogov
-
Romain Grosjean (FRA) Rich Energy Haas F1 Team VF-19 1m 17.076s 209 krogov
-
Lando Norris (VBR) McLaren F1 Team MCL34 1m 17.084s 266 krogov
-
Pierre Gasly (FRA) Aston Martin Red Bull Racing Honda RB15 1m 17.091s 201 krog
-
Daniel Ricciardo (AVS) Renault F1 Team R.S.19 1m 17.114s 266 krogov
-
Kimi Raikkonen (FIN) Alfa Romeo Racing C38 1m 17.239s 245 krogov
-
Lance Stroll (KAN) SportPesa Racing Point F1 Team RP19 1m 17.556s 185 krogov
-
Kevin Magnussen (DAN) Rich Energy Haas F1 Team VF-19 1m 17.565s 278 krogov
-
Antonio Giovinazzi (ITA) Alfa Romeo Racing C38 1m 17.639s 170 krogov
-
Max Verstappen (NIZ) Aston Martin Red Bull Racing Honda RB15 1m 17.709s 157 krogov
-
Sergio Perez (MEH) SportPesa Racing Point F1 Team RP19 1m 17.791s 192 krogov
-
George Russell (VBR) ROKiT Williams Racing FW42 1m 18.130s 259 krogov
-
Robert Kubica (POL) ROKiT Williams Racing FW42 1m 18.993s 220 krogov
Novo na Metroplay: Ajda Rotar Urankar in David Urankar iskreno o zakonu in težki življenjski preizkušnji