Formula 1: Lahko noč, Toyota

Na zadnji dirki sezone v Abu Dabiju še ni bilo mogoče opaziti simbolizma, a že teden dni po dirki je bilo jasno, da je sonce za Toyoto v F1 zašlo.

23. 11. 2009

AM 24/2009Toyota je dokaz, da z denarjem tudi v formuli ena ni mogoče kupiti uspeha. Ekipa, ki je imela dolga leta največji proračun v kraljici avtomobilizma, se je leta 2002 postavila ob bok Ferrariju kot izdelovalec celotnega paketa (šasija, motor).

Številni so bili prepričani, da je le vprašanje časa, kdaj bodo Japonci začeli zmagovati, a se to ni zgodilo. Konstruktorsko pot so začeli kot deseti, bili nato dvakrat osmi, leta 2005 najboljši četrti, nato pa dvakrat šesti in dvakrat peti. Toyotini šefi so odločitev o odhodu iz F1 pojasnili z besedami, da je šlo zgolj za varčevalne ukrepe, na zgodovinski tiskovni konferenci pa je Tadaši Jamašina, šef Toyotine F1 ekipe, celo zajokal.

Po Toyoti, ki bo morda našla kupca za svojo ekipo, je iz tega športa izginil še zadnji japonski izdelovalec. Da Toyota razmišlja o odhodu, je bilo mogoče razbrati iz njenih zadnjih potez, saj ni objavila nobenega dirkaškega imena za sezono 2010, z Williamsom pa je prekinila pogodbo o dobavljanju motorjev.

Po nekem scenariju naj bi se ji celo obetala tožba, saj so Japonci podpisali, da se bodo šli F1 še vsaj do leta 2012. Podobna tožba morda čaka tudi moštvo Renault, kjer bodo še letos sporočili svojo odločitev, ali bodo ostali v F1 ali jo zapustili.

Fia je s prepovedjo približevanja dirkam, ki je doletela Flavia Briatoreja, Francozom nekoliko pokvarila načrte, saj bi lahko Italijan odkupil Renaultovo ekipo. Z Renaultovim odhodom iz F1 bi v športu ostali le še dve avtomobilski tovarni, Mercedes-Benz (kjer bi se zelo radi znebili McLarna in se povsem posvetili Brawnu) in Ferrari.

Rdeči so ob vsem dejali, da je denar le izgovor proizvajalcev, ki jim v F1 ni uspelo upravičiti svojih astronomskih naložb, kot enega glavnih razlogov za odhod pa navajajo tudi vojno s Fio. Boji s Fio pa so še posebej aktualni na gumarskem področju. Zveza ima leto dni in pol časa, da poišče zamenjavo za odhajajočega proizvajalca gum Bridgestone.

Pirelli ima verjetno preveč dela z relijem za SP, Michelin pa je bil po znameniti VN ZDA, ko so Michelinova moštva bojkotirala dirko, prisiljen zapustiti F1, saj se je Zveza odločila za enega gumarja in izbrala Bridgestone. Da bi se Michelin vrnil, je malo verjetno, saj ga je Fia izgnala tudi iz relija za SP, a treba je vedeti, da je zdaj na čelu Fie Francoz Todt.

V letu 2010 se nam obeta še bolj turbulentna sezona, saj le malokdo verjame, da bodo do njenega konca zdržale vse štiri nove ekipe, Manor, Campos Meta, Lotus in USF1. Neznanka je tudi prihodnost nekdanje ekipe BMW Sauber, ki ni podpisala dogovora Concorde, zato je druge ekipe (še) ne pustijo na start sezone 2010.

Bosta pa tam v Williamsu veteran in izkušeni nekajkratni podprvak Rubens Barrichello ter precej mlajši novinec Nico Hülkenberg, sveži prvak GP2 in potencialni naslednik Michaela Schumacherja. Nicova kariera je izjemna, saj se lahko pohvali še z naslovi v formuli BMW, v A1GP-ju in F3 Euro Series.

Mitja Reven, foto: Moštva