Formula 1: Popoln napovednik dirk v sezoni 2008

15. 3. 2008
Deli

Letošnja sezona v formuli 1 se tradicionalno začenja z dirko za VN Avstralije v Melbournu, ki se bo odvijala 16. marca. Na spletni strani Avto magazina predstavljamo koledar vseh letošnjih dirk s podrobnimi opisi posameznih dirkališč.

16. 3. VN Avstralije, Melbourne

Dolžina steze: 5, 303 km

Dolžina dirke: 307.574 (58 krogov)

Zmagovalec 2007: K. Räikkönen (Ferrari)

Melbournski Albert Park je zadnja leta prvi preizkus moči v sezoni. Mešanica pravega dirkališča in mestne steze je zahtevna do zavor, zaradi umazane steze (park! ) pa bo letos zanimivo spremljati, kako se bodo dirkači znašli brez elektronskih pomagal (sistema proti zdrsu pogonskih koles). Melbourne je tudi prvi preizkus napredka moštev čez zimo.

23. 3. VN Malezije, Sepang

Dolžina steze: 5, 543 km

Dolžina dirke: 310.408 km (56 krogov)

Zmagovalec 2007: F. Alonso (McLaren-Mercedes)

Dirka v Kuala Lumpurju zahteva zaradi pestrosti ovinkov posebno pozornost pri nastavljanju dirkalnika, pomembna pa je tudi aerodinamika. Zaradi možnosti nalivov je dirkanje v Sepangu zelo nepredvidljivo. Pogosto je VN Malezije zaradi vročine tudi ena najzahtevnejših dirk v sezoni.

6. 4. VN Bahrajna, Sakhir

Dolžina steze: 5, 412 km

Dolžina dirke: 308.238 km (57 krogov)

Zmagovalec 2007: F. Massa (Ferrari)

Steza v Bahrajnu ima v koledarju posebno mesto. Edinstveni sta arhitektura okoliških stavb in večinoma peščena pokrajina. Veter prinaša pesek na stezo, zato je ta zunaj idealne linije precej spolzka. Počasni ovinki zahtevajo dobre nastavitve dirkalnika, ki pa mora biti hiter na širokih ravninah, kjer je precej prostora za prehitevanje.

27. 4. VN Španije, Barcelona

Dolžina steze: 4, 655 km

Dolžina dirke: 307.104 km (66 krogov)

Zmagovalec 2007: F. Massa (Ferrari)

Konstruktorji steze so z zamenjavo dveh hitrih zavojev s počas­nejšimi nekaterim dirkačem vzeli del veselja do dirkanja na tem dirkališču, toda v splošnem gre za stezo, katere zasnova pokaže razliko med hitrimi in manj hitrimi dirkalniki. Prva evropska dirka velikokrat pokaže, kdo se bo bojeval za naslov prvaka.

11. 5. VN Turčije, Carigrad

Dolžina steze: 5, 338 km

Dolžina dirke: 309.604 km (58 krogov)

Zmagovalec 2007: F. Massa (Ferrari)

Dirka v azijskem delu Turčije je najdaljša pot v koledarju, na katero se moštva še odpravijo s transporterji, namesto z letali ali ladjami. Dirkači tu v nasprotju z večino dirkališč dirkajo v nasprotni smeri urnega kazalca, kar je naporneje za njihove mišice. Posebnost steze je poleg izjemne arhitekture dolg osmi zavoj, sestavljen iz štirih ovinkov; v enem od njih dirkači dosežejo tudi 250 km/h.

25. 5. VN Monaka, Monte Carlo

Dolžina steze: 3, 340 km

Dolžina dirke: 260.520 km (78 krogov)

Zmagovalec 2007: F. Alonso (McLaren-Mercedes)

Monako velja poleg Monze, Spaja in Silverstona za klasiko med dirkami za veliko nagrado. Nobena dirka ni glamuroznejša in slavnejša od VN monaške kneževine, v kateri imajo gledalci priložnost biti bliže dirkalnikom kot povsod drugod po svetu. Monako je najpočasnejša steza v sezoni in zaradi bližine ograj tudi najnevarnejša.

8. 6. VN Kanade, Montreal

Dolžina steze: 4, 361 km

Dolžina dirke: 305.270 km (70 krogov)

Zmagovalec 2007: L. Hamilton (McLaren-Mercedes)

Montrealsko vzdušje je mogoče čutiti tudi na otoški stezi, ki je prav zaradi tega eden od vrhuncev sezone. Dirkališče leži v slikovitem okolju, sestavljeno je iz dolgih ravnin in nevarnih šikan. VN Kanade je do zavor najzahtevnejša steza, zato se moštva zelo posvetijo njihovemu hlajenju.

22. 6. VN Francije, Magny-Cours

Dolžina steze: 4, 411 km

Dolžina dirke: 308.586 km (70 krogov)

Zmagovalec 2007: K. Räikkönen (Ferrari)

Bogu za hrbtom. Tako odgovorim vsakemu, ki me vpraša, kje leži to francosko dirkališče. Dirka za VN Francije je pravo nasprotje kanadski, saj leži na podeželju, najbližje mesto pa je oddaljeno nekaj deset kilometrov. Manj je ljudi, zvezdnikov in drugih zijal iz šovbiznisa. Dirkališče je dokaj hitro in polno šikan, dirkači ga na splošno obožujejo.

6. 7. VN Velike Britanije, Silverstone

Dolžina steze: 5, 141 km

Dolžina dirke: 308.355 km (60 krogov)

Zmagovalec 2007: K. Räikkönen (Ferrari)

Če oklevate, na katero dirkališče bi si šli ogledat dirko F1, izberite Silverstone. Tu so doma pravi navijači, vzdušje je popolnoma motošportno. Dom motošporta, kot še rečejo tej klasični stezi, pove vse. Kombinacija zavojev Maggots-Becketts-Chapel je ena najzahtevnejših v formuli 1. Dirkače v Silverstonu velikokrat zmoti veter, poleg tega pogosto premeša karte tudi slabo vreme.

20. 7. VN Nemčije, Hockenheim

Dolžina steze: 4, 574 km

Dolžina dirke: 306.458 km (67 krogov)

Zmagovalec 2007: lani je bila dirka na Nürburgringu

VN Nemčije si menjaje gostita dve prizorišči. Letos je na vrsti Hockenheim, ki so mu s skrajšanjem steze in odpravo dolgih ravnin skozi gozd odvzeli del nekdanje slave, toda postal je zahtevnejši. Odlično mesto za prehitevanje je zlasti pred hitrim ovinkom po hitri Paraboliki. Svojevrstno vzdušje ustvarijo nemški navijači s pivom in klobasicami.

3. 8. VN Madžarske, Budimpešta

Dolžina steze: 4, 381 km

Dolžina dirke: 306.670 km (70 krogov)

Zmagovalec 2007: L. Hamilton (McLaren-Mercedes)

Stezi na Madžarskem zaradi zavitosti pravijo tudi Monako brez stolpnic. Dobre kvalifikacije so zaradi domala ničelnih možnosti za prehitevanje (kot v Monaku) ključ do uspeha na dirki. Zavitost steze in kratke ravnine pomenijo tudi zelo malo počitka za dirkače. Motorji zaradi manj dirkanja s polnim plinom niso tako obremenjeni, glavna sovražnica tehnike (in dirkačev) je vročina.

24. 8. VN Evrope, Valencia

Dolžina steze: 5, 440 km

Dolžina dirke: 310.080 km (57 km)

Zmagovalec: 2007: nova steza

Čeprav imajo v okolici Valencie pravo dirkališče, na katerem moštva veliko testirajo, je steza za dirko F1 speljana skozi pristanišče mesta. Gre za novost, ki bo zagotovo popestrila sezono, in vodo na mlin dirkačev, ki radi dirkajo po mestnih ulicah. Steza bo pravi izziv za moštva, ki tu še niso ne dirkala ne testirala, v pripravah na dirko pa se ukvarjajo predvsem z računalniškimi simulacijami.

7. 9. VN Belgije, Spa

Dolžina steze: 7, 004 km

Dolžina dirke: 308.176 km (44 krogov)

Zmagovalec 2007: K. Räikkönen (Ferrari)

Kar se vremena tiče, je Spa zaradi lege v belgijskih Ardenih zagotovo ena najbolj nepredvidljivih dirk, vsako dirko pa še dodatno začini izjemna steza. Dirkači to 'naravno' dirkališče obožujejo, predvsem slovita ovinka Eau Rouge in Blanchimont, ki ju, ko je steza suha, odpeljejo s polnim plinom. Zaradi hitre steze in dolgih ravnin je v Spaju zelo pomembna moč motorjev.

14. 9. VN Italije, Monza

Dolžina steze: 5, 793 km

Dolžina dirke: 306.720 km (53 krogov)

Zmagovalec 2007: F. Alonso (McLaren-Mercedes)

Monza je klasična dirka motorjev in steza, na kateri dirkači vsako sezono dosegajo največje hitrosti. Lani so v Kraljevem parku Robertu Kubici izmerili skoraj 352 km/h. Krilca so zaradi čim boljšega izkoristka hitrosti na dolgih ravninah zelo položna, dirkalniki pa nastavljeni tako, da so pri zaviranju stabilni in da čim laže peljejo čez robnike. Obisk Monze toplo priporočamo, saj znajo Italijani pripraviti nepozabno vzdušje, poleg tega do tja ni daleč.

28. 9. VN Singapurja, Singapur

Dolžina steze: 5, 067 km

Dolžina dirke: 309.087 km (61 krogov)

Zmagovalec 2007: nova steza

Po Valencii je Singapur druga nova dirka v letošnjem koledarju. Po svoje bo revolucionarna in prelomna, saj bodo Azijci v metropoli 21. stoletja organizirali prvo nočno dirko za veliko nagrado. Reflektorji pa ne spremenijo zahtevnosti priprav na dirko, ki bodo precej temeljile na računalniških simulacijah. Dirka bo ponoči, zato bodo motorji potrebovali manj hlajenja.

12. 10. VN Japonske, Fudži

Dolžina steze: 4, 563 km

Dolžina dirke: 305.416 km (67 krogov)

Zmagovalec 2007: L. Hamilton (McLaren-Mercedes)

Lani se je karavana F1 vrnila pod goro Fudži, kjer so jo namakali nalivi, in rezultat slabega vremena je bila kaotična dirka. Poleg nepredvidljivega vremena je steza znana tudi po najdaljši ravnini, dolgi kilometer in pol. To zahteva hiter dirkalnik, ki pa mora biti nastavljen tudi za srednje hitre in hitre ovinke. Velik izziv za dirkače so slepi ovinki z nevidnimi izhodi.

19. 10. VN Kitajske, Šanghaj

Dolžina steze: 5, 451 km

Dolžina dirke: 305.066 km (56 krogov)

Zmagovalec 2007: K. Räikkönen (Ferrari)

Dirka na Kitajskem, ki je na sporedu le teden dni po VN Japonske, je zaradi velikega trga eden najpomembnejših dogodkov za večino proizvajalcev, ki sodelujejo v F1. Impresivno dirkališče tako po arhitekturi kot tudi po velikosti ima široko stezo, ki zahteva aerodinamično učinkovite dirkalnike, pomembne pa so tudi nastavitve, saj se lahko kitajski asfalt izkaže za pravega morilca gum.

2. 11. VN Brazilija, Sao Paulo

Dolžina steze: 4, 309 km

Dolžina dirke: 305.909 km (71 krogov)

Zmagovalec 2007: K. Räikkönen (Ferrari)

Poleg Istanbul Parka je to drugo dirkališče v sezoni, na katerem dirkači dirkajo v nasprotni smeri urnega kazalca. Navijači poskrbijo za nogometno vzdušje, steza pa z razgibanostjo za veliko akcije, ki jo lahko dodatno začini tudi vreme. Posebnost dirkališča je poleg vzpenjajoče se startno-ciljne ravnine tudi za približno osem odstotkov zmanjšana moč motorjev zaradi redkejšega zraka (nadmorska višina).

Mitja Reven, foto: Bor Dobrin

Vir: Playboy

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja