Formula 1 pred sezono 2007

14. 3. 2007
Deli

Letos se gledalcem dirkaškega spektakla formule ena obeta sezona, kot je že dolgo ni bilo. Michael Schumacher se je s koncem lanske sezone poslovil, aktualni svetovni prvak Alonso je zamenjal ekipo, Ferrari pa je z Räikkönenom dobil dirkača zvenečega slovesa.

Najprej na kratko, katere ekipe so zamenjale dirkače in druge partnerje. Dvakratni svetovni prvak Fernando Alonso je zapustil moštvo svetovnih prvakov, Renault, in bo letos pri McLaren-Mercedesu (moštvo ima novega generalnega pokrovitelja) dirkal skupaj z novincem Lewisom Hamiltonom.

Pri Renaultu so zamenjavo za Španca našli v novincu iz svojih mladinskih vrst, Heikkiju Kovalainenu. Giancarlo Fisichella bo imel težko nalogo voditi ekipo. Ferrrari je obdržal perspektivnega Brazilca Felipa Masso in upokojenega Michaela Schumacherja zamenjal z večkratnim zmagovalcem dirk Kimijem Räikkönenom. Ferrari ima tako dva vrhunska dirkača in je, če gledamo najboljše tri ekipe, edina ekipa, katere dirkača sta že stala na najvišji stopnički. Vse te tri ekipe so favoriti za letošnja naslova prvakov.

Med dirkači pričakujemo, da se bosta udarila Räikkönen in Alonso, medtem ko bi bil uspeh Fisichelle veliko presenečenje, vsekakor pa je med favorite treba šteti še Ferrarijevega Masso. Ferrari in McLaren sta bila na zimskih testiranjih hitra, Renault ni bil daleč, najopazneje pa je napredovalo moštvo BMW-ja, kjer ostajata Heidfeld in Kubica. Zimske napovedi obljubljajo velik napredek nemške ekipe. Honda je predstavila dirkalnik, pobarvan v podobo Zemlje (smešno, ampak glede izpusta škodljivih plinov in porabe goriva je F1, razumljivo, velik onesnaževalec) v opomin na večjo ozaveščenost glede varovanja okolja.

Japonci so obdržali Buttona in Barrichella (verjetno bo to njegova zadnja sezona), zimska testiranja pa so pokazala, da jih čaka še ogromno dela. Bili so počasni, tako kot pri Toyoti, kjer se bodo med sezono zagotovo kresale iskre v odnosih med Ralfom Schumacherjem in ekipo. Nemec je bil že sredi zime glasen s kritikami na račun organizacije v ekipi in počasnega dirkalnika. S Trullijem je Toyota obdržala enak dirkaški par, kot ga je imela lani.

Zanimivo bo spremljati obe ekipi avstrijskega Red Bulla. Red Bull Racing (David Coulthard, Mark Webber) z Renaultovim V8 in Scuderio Toro Rosso s Ferrarijevim motorjem. Obe ekipi imata zelo podoben dirkalnik. Kdo bo močnejši? Pri Spykerju so obdržali Christijana Albersa, povabili v kokpit perspektivnega Nemca in hkrati novinca Adriana Sutila. Spyker bo letos dirkal s Ferrarijevimi motorji. Ostaja še Williams s Toyotinimi agregati, Nicom Rosbergom in povratnikom Alexandrom Wurzem. Mnogi pravijo, da bo Williams letos odličen.

S Schumacherjem so letos iz F1 izginili tudi drugi, od Coswortha do Michelina, od tobačnih pokroviteljev pa vztraja le še Ferrarijev sponzor. Prva letošnja dirka bo že ta konec tedna v avstralskem Melbournu. Ne zamudite začetka razburljive sezone!

Mitja Reven

foto: Tovarne

Novo na Metroplay: "Naš največji uspeh je bil tudi strel v koleno" | Ivo Boscarol