Čeprav sta moštvi Ferrari in McLaren lansko sezono končala v neposrednem boju za dirkaški naslov in si razdelila vse zmage sezone 2007, bosta v sezono 2008 startala eden kot prvi in drugi kot zadnji.
Obe ekipi, ki sta se lani borili za naslova, sta presenetili s skoraj tihima predstavitvama. »Letos bomo dirkalnik predstavili bolj potihoma, ker smo osredotočeni na stezo, « je Ferrarijevo predstavitev, na kateri je bilo vsega okoli 80, novinarjev začel novi šef ekipe Stefano Domenicali. Kakšne pretirane revolucije na F2008 (številka 2008 kot leto 2008) ni, za kar je precej razlogov. Eden je na primer ta, da je F2007, torej Ferrarijev lanski bolid, osvojil oba naslova prvakov.
Drugi razlog pa so nespremenjena pravila. Ker so lani pri Mednarodni avtomobilistični zvezi 'zamrznili motorje', so ti le malenkostno spremenjeni, kar tudi pomeni, da ni treba prilagajati konstrukcije dirkalnika novemu agregatu. Za moštva, ki nimajo veliko denarja, je največji problem prilagajanje konstrukcije dirkalnika agregatu, saj morajo zaradi prihrankov sklepati kompromise, zaradi česar so časi na stezi slabši.
Na novem Ferrariju sta najbolj opazni višji stranici ob dirkačevi glavi. Zvišani sta zaradi zahtevnejših varnostnih pravil, ki so posledica hude nesreče na lanski VN Avstralije, ko je Coulthard zapeljal čez Wurzev dirkalnik in za las zgrešil Avstrijčevo glavo. K sreči poškodb ni bilo, lahko pa bi bile zelo hude. V oko padeta tudi dvignjen nos dirkalnika in drugačno prednje krilce, ki se na zgornjem delu zliva z nosom.
Spremenjena so še vodila prednjih koles, vse spremembe na prednjem delu pa med drugim služijo za zmanjševanje podkrmarjenosti, s katero sta se svetovni prvak Kimi Räikkönen in Felipe Massa soočala v počasnih ovinkih lanske sezone. Opaziti je tudi z režami ‘prerešetan’ pokrov motorja. Pri Ferrariju so sicer povedali, da bodo marca v Albert Parku startali s še precej izpopolnjenim aerodinamičnim paketom.
Ferrarijeva dirkača ostajata ista kot lani, več sprememb pa je na komandnem pultu, kjer mesto šefa zdaj zavzema Stefano Domenicali, Luca Baldiseri (nekdanji Schumijev inženir) je postal vodja ekipe, za razvoj šasij je odgovoren Marco Fainello, za aerodinamiko John Iley, projekt F2008 pa nadzoruje Grk Nikolas Tombazis. Ker pri Ferrariju vedo, da so lani v začetku sezone zapravili veliko točk (do Brazilije 2007 so lovili zaostanek, na koncu pa so vendarle zmagali), nameravajo v novo sezono startati z večjo mero vzdržljivosti. Tako so tudi povečali nadzor nad kakovostjo, a zaradi poenotene elektronike, ki zahteva uporabo novega hardvera in softvera, težav na tem področju ne izključujejo.
Predstavitev letošnjega McLaren-Mercedesa je bila sicer veliko manj pompozna kot lanska, a je prav tako poskrbela za kar nekaj zakulisnih igric. Ker ni običajno, da bi McLaren nove dirkalnike predstavljal v Stuttgartu, je takao tamkajšnja predstavitev kot tudi prisotnost šefa Daimlerjeve uprave Dieterja Zetscheja in Bernieja Ecclestona spet pogrela idejo, da se bo Mercedes polastil večjega deleža v McLarnu in posledično prišel do večjega vpliva ter tako popravil lansko blamažo, ki je načela ugled trikrake zvezde. Stranska vloga Rona Dennisa na predstavitvi je govorice še podkrepila. Ker se je Daimler medtem ločil od stroška Chryslerja, te ovire pri širjenju vpliva v McLarnu ni več.
Najpomembnejša novica iz McLarna pred sezono 2008 je menjava problematičnega Fernanda Alonsa s Heikkijem Kovalainenom, ki pred svojo drugo sezono v F1 obljublja mirno sodelovanje z ekipo. A Heikki je hiter in prav zanimivo bo spremljati, kako se bo obnašal v razmerju s Hamiltonom, ki je medtem postal že prava zvezda Wokinga. Britanec, ki je praznoval svoj 23. rojstni dan, naj bi z ekipo podpisal novo petletno pogodbo, težko kar 95 milijonov evrov. Njegova letošnja plača naj bi znašala 12 milijonov evrov, še štiri pa naj bi zaslužil, če bo osvojil naslov prvaka. Orožje, s katerim se bo boril za cilj, ima oznako MP4-23.
McLaren-Mercedes MP4-23 logično nima več nalepk (Alonsovega sponzorja) Mutua Madrilena in ? nekoliko presenetljivo ? Henkla. Kar se sponzorjev tiče, je na McLarnu še nekaj prostora za njihovo oglaševanje. Dirkalnik je pobarvan podobno kot lani, tudi videti je podobno kot lanski, čeprav verjamemo McLarnovim inženirjem, ki pravijo, da gre za popolnoma nov dirkalnik, katerega oblikovalska pot se je začela že novembra 2006, prve teste v vetrovniku pa so opravili maja 2007. Več kot 4.600 skic je bilo potrebnih za nastanek 11 tisoč komponent dirkalnika, ki od nič do 100 kilometrov na uro pospeši v okoli 2, 4 sekunde.
Izdelovanje MP4-23 je zahtevalo 14 tisoč človeških ur dela, v projekt pa je bilo vključenih več kot 150 inženirjev, ki seveda še niso rekli zadnje besede. Še pred prvo dirko (16. marec) v Avstraliji bo dirkalnik dobil nov aerodinamični paket, ki bo pomemben del McLarnove letošnje misije: preboj z zadnjega mesta na vrh. Kako se bosta na tej poti brez letošnje glavne novosti, tj. prepovedan sistem proti zdrsu pogonskih koles, znašla oba McLarnova mladeniča (za obema je komaj ena sezona), bo pokazal čas.
Mitja Reven, foto: moštvi