Zmagovalec jubilejne dirke ob 70-letnici začetka dobe formule 1 v Silverstonu je Max Verstappen (Red Bull), drugi je bil Lewis Hamilton in tretji Valtteri Bottas (oba Mercedes). Ekipa Mercedes je imela veliko težav s pnevmatikami, Red Bull pa je izkoristil ponujeno priložnost.
Leta 1950, natančneje 13. maja tega leta, je bila na stezi na nekdanjem vojaškem letališču Silverstone na sporedu prva dirka sodobne formule 1. Od takrat je se je na stopnički za zmagovalca zvrstilo kar 108 dirkačev, na tej jubilejni dirki pa je slavil Red Bull. Max Verstappen je z odlično strategijo in izbiro pravih pnevmatik presenetil Mercedes, črni pa so tako morali požreti pravo malo ponižanje.
Že od starta dalje je bilo vidno, da bo Max Verstappen resna grožnja obema Mercedesovima dirkačema, čeprav sta bila na kvalifikacijah veliko hitrejša. A očitno pri njih niso računali na mehkejše pnevmatike, ki so tako pri Hamiltonu kot pri Bottasu terjale svoj davek.
»Vozil sem na polno, ničesar nisem mogel izgubiti. Končno sem dobil priložnost da se enakovredno kosam z njimi, a zmaga vseeno ni bila tako samoumevna. Šele ko je postalo jasno, da se z mehkejšimi specifikacijami pnevmatik bolje znajdemo kot pri Mercedesu, sem začel verjeti v zmago,« je po dirki povedal Verstappen, ki je tako slavil svojo deveto zmago v karieri in s 107 dirkami prehitel po številu dirk tudi svojega očeta, nekdanjega dirkača Josa Verstappna.
Hamilton diplomatski, Bottas besen
Lewis Hamilton je šele proti koncu dirke uspel prehiteti Bottasa in rešiti vsaj drug mesto, po dirki pa je priznal, da so jih razmere na stezi ujele povsem nepripravljene. »Toliko sivih las pa nam pnevmatike že dolgo niso povzročale. Kar razpadale so se, mehurjenje je bilo več kot očitno. Vmes sem vozil s tako rekoč le polovico vsake pnevmatike. Ne vem zakaj je prišlo do tega, to moramo analizirati, sumim pa na vedno višje pritiske v pnevmatikah, ki se počasi spreminjajo v prave balone.«
Najsi je Hamilton še tako pazil na 'črno zlato', nič ni pomagalo. Po nekaj krogih je bilo vsega konec in je lahko le nemočno gledal Verstappnovo pot k prepričljivi zmagi.
Še slabše volje je bil Valtteri Bottas: »Če dirko začneš s najboljšega startnega mesta, in jo po velikih težavah končaš kot tretji, ne moreš biti zadovoljen. Med dirko smo dobesedno zaspali pri strategiji, to se nam ne bi smelo zgoditi.« Posledično namreč Verstappen prehitel Finca na drugem mestu v skupnem točkovanju, kar obeta še zanimivo dogajanje v nadaljevanju sezone.
Racing Point kaznovan in opozorjen
Zaradi uporabe vodil za zrak na zadnjih zavorah, ki so preveč podobne, ali celo enake kot pri Mercedesu v lanski sezoni, je FIA kaznovala ekipo Racing Point s kaznijo 400.000 evrov in odvzemom 15 točk. Poleg tega so jih tudi to pot po koncu dirke uradno »opozorili«, Renault pa je napovedal novo pritožno na njihov dirkalnik. Zgodba o legalnosti ali nelegalnosti dirkalnika ekipe Racing Point še zdaleč ni končana, besede okoli tega pa vso vedno ostrejše. Šef Mercedesa Toto Wolf je na primer dejal da je ekipa Haas leta 2016 tudi začela sezono s popolno kopijo Ferrarija, pa se nihče ni vznemirjal.
Ponovno je Charles Leclerc s četrtim mestom reševal čast rdečih, povsem brezupno pa je bil na poti Sebastian Vettel. Kako močno so načeti odnosi znotraj ekipe in kako vedno manj zaupanja v dirkalnik in v ekipo ima Vettel, pa govori tudi njegova izjava med dirko. Ekipi je namreč kar po radijski zvezi in v eter povedal, da so oni krivi da je obtičal v prometu in se ni mogel prebiti v prvi deseterico.
A vodja ekipe Mattia Binotto mu ni ostal dolžan in je takoj po dirki dodal, da ni bila težava v strategiji, ta je Leclercu omogočila uvrstitev na četrto mesto, Vettla je po njegovih besedah dirka stala njegova napaka na startu ko se je v prvem krogu zavrtel s steze.
Naslednja dirka bo na sporedu že prihodnjo nedeljo v Barceloni.
Teskt: Andraž Zupančič