Formula 1: VN Belgije

27. 8. 2009
Deli

Kimi Räikkönen se takole vozi do svoje vnovične zmage v belgijskem Spaju, ki je kraj srečnega imena tudi za Giancarla Fisichello, ki mu sledi, in njegovo ekipo Force India.

Belgijski Spa se je znova izkazal kot kraj, v katerem lahko gledalci računajo na atraktivno dirko. V nori sezoni 2009 smo pod Ardeni dobili najbolj presenetljivega dobitnika najboljšega startnega položaja - Giancarla Fisichello z dirkalnikom Force India-Mercedes. Z dirkalnikom, ki letos še ni osvojil točk, je premagal vse, tudi druga 'presenečenja', od Toyot do BMW-jev.

Favoriti so bili bolj v ozadju, Button celo komaj štirinajsti, kar je njegova najslabša uvrstitev v tem letu, in to v času, ko je v končnici boja za naslov potrebno vse kaj drugega kot padec forme. Človek kar ne more verjeti, da je bil Fisico z ekipo po koncu belgijske dirke kljub drugemu mestu tudi malo razočaran. Le poglejte minimalen zaostanek za zmagovalcem Räikkönenom, Indijci so vedeli, da so imeli zmago pred nosom.

A Spa je Kimiju zelo ljuba steza, povrhu vsega je njegov Ferrari v Belgiji imel tudi KERS (motorni dobavitelj Mercedes-Benz je tudi Force India ponudil KERS, a se niso odločili zanj, ker bi dirkalnik zahteval preveč predelav) in je na ravnini kmalu po startu brez težav 'padel' mimo Fisichelle ter vodstvo držal vse do konca in nove zmage.

Mnogi se sprašujejo, kako je lahko Fisico držal stik s Kimijem in kako je sploh lahko osvojil najboljši startni položaj? Pravzaprav niti inženirji ne vedo natančno, zagotovo pa gre razloge za to iskati v tem, da je letos še bolj očitno, da nekaterim dirkalnikom ležijo nekatere steze.

Poglejte McLaren: zaradi slabe aerodinamike so slabši na bolj hitrih stezah, blesteli pa so na zavitih (zmaga Hamiltona na Hungaroringu). Force India je njihovo nasprotje: njihov dirkalnik se najbolje počuti na hitrih dirkališčih, kjer pride do izraza tudi dejstvo, da je njihov Mercedesov motor verjetno najboljši v karavani.

Slab priokus kljub drugemu mestu in napredku na predzadnje mesto v konstruktorski razvrstitvi je še bolj grenak tudi zaradi Räikkönenovega mnenja, da je bil indijski dirkalnik v nedeljo hitrejši od Ferrarija - Indijci so bili v Spaju kar tri sekunde hitrejši kot ob prejšnjem obisku znamenite steze.

Še zanimivost. Čeprav je imel Fisichellin dirkalnik na startu sedem kilogramov goriva manj, se je na prvi postanek pripeljal skupaj s Kimijem. Ferrarijev dirkalnik je očitno bolj požrešen, kar so priznali tudi pri Scuderii. Če se ne bi ustavila skupaj tudi pri drugem postanku, denimo, da bi India postala nekaj krogov pozneje, bi Fisichella morda lahko celo zmagal.

Fisichella dirkalnika Force India zelo verjetno ne bo več vozil, saj se mu je po belgijski dirki odvil sanjski scenarij. Ferrari je po katastrofalni drugi dirki Luce Badoerja (spet je bil zadnji med tistimi, ki so pripeljali čez ciljno črto), ki je zamenjal okrevajočega Masso (Brazilec se letos ne bo vrnil na dirkališča), za vožnjo drugega F60 vpoklical prav Fisica.

Italijan bo v najbolj zaželeni ekipi v karavani debitiral že ta konec tedna v svoji domači Monzi, ki bo zaradi Ferrarijeve belgijske zmage verjetno nabito polna. Italijanski dirkač pač ne dirka vsako leto v Ferrariju. »Sem v sedmih nebesih, « je povedal Rimljan, ki ima zdaj težko in lahko nalogo. Tifosi bodo zahtevali veliko točk, po drugi strani pa se slabše, kot se je Badoer, ne more predstaviti.

Vijay Mallya (Indijec za volanom ekipe Force India) Fisichelle verjetno ni uspel zadržati tudi zaradi domnevnih dolgov do Scuderie zaradi dobave motorjev v preteklosti. Stefano Domenicali (Ferrari) je med vrsticami že napovedal, da bo Fisico prihodnje leto Ferrarijev testni in rezer­vni dirkač, to pa je tudi eden od razlogov, zakaj Giancarlo in F60.

Drugega dobrega dirkača, ki ne bi imel obveznosti do katerih drugih ekip in ne bi pomenil potencialne nevarnosti, da h konkurenci odnese kako rdečo skrivnost, ta trenutek na trgu očitno ni. Giancarlo je idealen, saj bo po petih letošnjih dirkah s Ferrarijem ostal v Maranellu. In mimogrede, Fisico je že vozil Ferrarijev dirkalnik F1: 27. septembra 1995 je skupaj s sorojaki Giannijem Morbidellijem, Luco Badoerjem in Pierluigijem Martinijem v Fioranu testiral Ferrarija 412 T2.

Ferrari se je za konec sezone moral okrepiti z dirkačem, ki je zmožen osvajati točke, saj se Scuderia z McLaren-Mercedesom bori za tretje mesto v konstruktorski razvrstitvi. Spa je bil pravzaprav polom favoritov. Sebastian Vettel je bil s tretjim mestom svetla točka, a odpoved novega Renaultovega motorja na treningih (Webber) in nič točk Marka Webberja (krivo je moštvo, ki ga je spustilo s postanka, ne da bi dal prednost dirkalniku, ki je že peljal mimo po ulici boksov, sicer bi bil Mark lahko pred Vettlom! ) bi moral biti majhen alarm za Red Bull Racing.

Še večjega bi morali zagnati pri Brawnu, kjer so izgubili zalet z začetka sezone. Button je na prvih sedmih dirkah v povprečju osvojil kar 9, 4 točke na dirko, v zadnjih petih le dve na dirko, povrhu vsega pa se mu Rubens Barrichello v točkovanju dirkačev vztrajno približuje.

Spa je pomenil tudi prvi letošnji Buttonov odstop. Po glavah se lahko tolčejo tudi pri Renaultu. Poškodba Alonsovega prednjega kolesa zaradi trka s Sutilom v prvem ovinku je prinesla težave pri menjavi ob postanku, posledica pa je bil odstop, saj bi se lahko, če Španca ne bi poklicali v garaže, ponovila Madžarska zgodba z odpadlim kolesom, za katero je bil Renault denarno kaznovan.

Velika nagrada Belgije – Spa-Francorchamps

Rezultati dirke

1. K. Räikkönen (Ferrari) 1.23:50, 995 (220, 430 km/h), 44 krogov, 308, 052 km

2. G. Fisichella (Force India-Mercedes) + 0, 939

3. S. Vettel (RBR-Renault) + 3, 875

4. R. Kubica (BMW) + 9, 966

5. N. Heidfeld (BMW) + 11, 276

6. H. Kovalainen (McLaren-Mercedes) + 32, 763

7. R. Barrichello (Brawn-Mercedes) + 35, 461

8. N. Rosberg (Williams-Toyota) + 36, 208

9. M. Webber (RBR-Renault) + 36, 959

10. T. Glock (Toyota) + 41, 490

11. A. Sutil (Force India-Mercedes) + 42, 636

12. S. Buemi (STR-Ferrari) + 46, 106

13. K. Nakajima (Williams-Toyota) + 54, 241

14. L. Badoer (Ferrari) + 102, 177

Odstopi

F. Alonso (Renault) - pokrov kolesa, J. Trulli (Toyota) - zavore, Hamilton (McLaren-Mercedes) - nesreča, J. Button (Brawn-Mercedes) - nesreča, J. Alguersuari (STR-Ferrari) - nesreča, R. Grosjean (Renault) - nesreča

Najhitrejši krog

S. Vettel (RBR-Renault) 1:47, 263 (235, 070 km/h)

Kvalifikacije

1. G. Fisichella (Force India-Mercedes) 1:46, 308

2. J. Trulli (Toyota) 1:46, 395

3. N. Heidfeld (BMW) 1:46, 500

4. R. Barrichello (Brawn-Mercedes) 1:46, 513

5. R. Kubica (BMW) 1:46, 586

Vrstni red voznikov

1. Button 72, 2. Barrichello 56, 3. Vettel 53, 4. Webber 51, 5, 5. Räikkönen 34, 6. Rosberg 30, 5, 7. Hamilton 27, 8. Trulli 22, 5, 9. Massa 22, 10. Kovalainen 17 …

Vrstni red moštev

1. Brawn-Mercedes 128, 2. RBR-Renault 104, 5, 3. Ferrari 56, 4. McLaren-Mercedes 44, 5. Toyota 38, 5, 6. Williams 30, 5, 7. BMW 18, 8. Renault 16, 9. Force India-Mercedes 8, 10. STR-Ferrari 5.

Mitja Reven, foto:? Moštva

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja