Formula 1: VN Belgije

Fernando Alonso pri zmanjševanju zaostanka za moštvenim kolegom Lewisom Hamiltonom ne izbira sredstev. Kjer se tepeta dva, Räikkönen srečo ima?

30. 9. 2007

Po McLarnovi vladavini na Ferrarijevem teritoriju v Kraljevem parku v Monzi je dvojna zmaga rdečih v Spaju potrdila pričakovanja. Ferrari je letos hitrejši na hitrih, aerodinamično bolj zahtevnih stezah. Če je McLaren dobil Monzo tudi zaradi manj nervoznega dirkalnika, ki je šel čez robnike bolje kot Ferrarijev, je bila v Spaju podobna zgodba kot na hitrem Silverstonu: rdeča bolida sta bolje izrabljala prednosti gum, spet pa se je Ferrarijeva aerodinamika izkazala za boljšo. Kimi Räikkönen je potreboval zmago, saj bi brez nje težko zmanjšal zaostanek v skupnem točkovanju.

Čeprav zaostaja le za 13 točk, ga čaka težko delo. Do konca so le še tri dirke, McLarnova dirkača pa imata svojevrsten rekord, saj nista letos odstopila niti enkrat. Ravno zaradi tega je letošnji Ferrarijev konstruktorski naslov manj zaslužen, rdeči so v letošnji sezoni naredili več napak (moštvo in dirkača) in imeli krepko več okvar. Zaostanek 13 točk se zdi majhen, če upoštevamo razmerje McLarnovih dirkačev, ki v medsebojnem obračunu (posebej to velja za Fernanda Alonsa) ne izbirata sredstev. Dokaz je Alonsova brezkompromisna vožnja na povsem predelani stezi v Spa Francorchampsu. Na startu je Hamiltona dobesedno, celo z rahlim trkom, izrinil s steze. V nadaljevanju sta McLarnova dirkača drug ob drugem zapeljala v sloviti Eau Rouge, ki zaradi šibkejših motorjev V8 letos ni več toliko pomemben, saj vprašanja o vožnji skozenj s polnim plinom ali ne ni več.

Če se bo tako nadaljevalo, lahko v dvoboju med Hamiltonom in Alonsom pride do odstopov obeh, kar se je v moštvu Rona Dennisa v času Prosta in Senne že dogajalo. Na takšen scenarij ali okvare srebrnih dirkalnikov (kar je malo verjetno, saj je vzdržljivost obeh letos resnično prepričljiva) upa Ferrari, saj bodo sicer težko osvojili krono med dirkači. Ni veliko manjkalo, da bi Ferrari dobil v dar še naslov med posamezniki, Max Mosley je namreč zatrdil, da se je v aferi Stepneygate zavzemal, da bi odvzeli točke tudi McLarnovim dirkačem, ne le ekipi. Trenutno je največji favorit za naslov Alonso, saj zadnji rezultati kažejo, da Španec po začetnih težavah z iskanjem meja dirkalnika (Bridgestonove gume) zdaj izkorišča njegove prednosti v celoti. Alonsu v prid so tudi živci Hamiltona - Dennis je namreč potrdil, da na Hamiltona vplivajo dogajanja okoli afer in napetosti v McLarnu bolj kot na Fernanda. Kot kažejo govorice, pa Alonso v boju s Hamiltonom uporablja tudi politična sredstva.

Da znotraj McLarenove ekipe vre, dokazujejo tudi razmere na trgu dirkačev, saj se Fernando Alonso še ni odločil, za katero ekipo bo dirkal prihodnje leto. Možno je, da se vrne k Renaultu, kjer očitno prav zaradi Španca odlašajo z objavo imen za sezono 2008. Povratek Alonsa k Renaultu bi odprl kar nekaj drugih možnosti. V povezavi z McLarnom se omenjata (tudi tokrat zelo dober) Rosberg in (talentirani) Sutil, Williams bi si v tem primeru morda zaželel Fisichello … Renault bo zagotovo obdržal Kovalainena, ki se je dobro prilagodil spremembam na dirkalniku in po slabem začetku sezone prevzel violino v francoski ekipi, kar bi pomenilo, da bi Alonso, če bi se pridružil Renaultu, znova naletel na konkurenčnega moštvenega kolega.

Do konca sezone so še tri dirke. Moštva so končala evropski del sezone in se selijo na Toyotino dirkališče Fuji, ki je za vse dirkače in ekipe popolna neznanka, saj je steza nova, čeprav je pred desetletji že prirejala dirke za veliko nagrado. Bo Hamilton lahko zaustavil nalet dvakratnega svetovnega prvaka, ki ve, kako se v zaključnih bojih stvarem streže? Lewis mora pozabiti na gentlemanstvo, ki je v F1 pokopalo kar nekaj upov na naslove (npr. Coultharda), in v boju uporabiti (skoraj) vsa sredstva.

Več kot 100 milijonov

Svetovni svet Mednarodne avtomobilistične zveze je v četrtek pred dirko za VN Belgije spet obravnaval vohunsko afero, v katero sta vpleteni moštvi McLaren in Ferrari. Po pregledu novih dokazov, ki so vsebovali tudi SMS- in elektronska sporočila med McLarnovimi dirkači in inženirji ter Ferrarijevim Nigelom Stepneyjem, je 26-članska komisija ekipi odvzela vse konstruktorske točke v tej sezoni in jo kaznovala z najvišjo finančno kaznijo v zgodovini motošporta.

V nasprotju s prvim zaslišanjem se je na drugem izkazalo, da sta bila z (nekaterimi) tehničnimi podrobnostmi Ferrarijevega letošnjega dirkalnika seznanjena tudi Fernando Alonso in Pedro de la Rosa, čigar sporočila potrjujejo, da so v Wokingu analizirali podatke o razporeditvi teže, tlaku v gumah ter krilcih dirkalnikov iz Maranella. Vendar pa je FIA ugotovila, da ni dokazov, da bi Ferrarijeve tehnologije uporabili na letošnjem McLarnovem dirkalniku. Ključne dokaze, sporočila med de la Roso in Alonsom, je Maxu Mosleyju predstavil McLarnov šef Ron Dennis.

McLaren bo moral plačati 100 milijonov dolarjev kazni. Vsoto, ki bi pokopala marsikatero ekipo v formuli ena, bo McLaren delno (približ­no 60 milijonov dolarjev) pokril z denarjem iz pogače prodanih TV-pravic. To, da so mu vzeli vse konstruktorske točke, bo za McLaren pomenilo kar nekaj sprememb: prihodnjo sezono se bo preselil na začelje boksov, tja, kjer je manj prostora za ekipo in njene goste (zanimivo bo videti, kam bodo postavili svoj ogromen bivalnik), zaradi statusa bodo morali iz svojega žepa plačati več stroškov za transport (boljšim ekipam v prvenstvu večji del potovanj krije zveza), manj bo VIP-kart za njihove goste …

Mitja Reven, foto: Moštva

Velika nagrada Belgije – Spa-Francorchamps

Rezultati dirke

1. K. Räikkönen (Ferrari) 1.20:39, 066 (229, 174 km/h), 53 krogov, 306, 720

2. F. Massa (Ferrari) + 4, 695

3. F. Alonso (McLaren-Mercedes) + 14, 343

4. L. Hamilton (McLaren-Mercedes) + 23, 615

5. N. Heidfeld (BMW) + 51, 879

6. N. Rosberg (WilliamsF1-Toyota) + 76, 876

7. M. Webber (RBR-Renault) + 80, 639

8. H. Kovalainen (Renault) + 85, 106

9. R. Kubica (BMW) + 85, 661

10. R. Schumacher (Toyota) + 88, 574

11. J. Trulli (Toyota) + 103, 653

12. V. Liuzzi (STR-Ferrari) + 1 krog

13. R. Barrichello (Honda) + 1 krog

14. A. Sutil (Spyker-Ferrari) + 1 krog

15. T. Sato (SAF1-Honda) + 1 krog

16. A. Davidson (SAF1-Honda) + 1 krog

17. S. Yamamoto (Spyker-Ferrari) + 1 krog

Najhitrejši krog

F. Massa (Ferrari) 1:48, 036 (233, 388 km/h)

Odstopi

J. Button (Honda) - hidravlika, A. Wurz (WilliamsF1-Toyota) - dovod goriva (tlak), D. Coulthard (RBR-Renault) - hidravlika, S. Vettel (STR-Ferrari) - krmilni mehanizem, G. Fisichella (Renault) - s steze

Kvalifikacije

1. K. Räikkönen (Ferrari) 1:45, 994

2. F. Massa (Ferrari) 1:46, 011

3. F. Alonso (McLaren-Mercedes) 1:46, 091

4. L. Hamilton (McLaren-Mercedes) 1:46, 406

5. N. Rosberg (WilliamsF1-Toyota) 1:47, 334

Vrstni red voznikov

1. Hamilton 97, 2. Alonso 95, 3. Räikkönen 84, 4. Massa 77, 5. Heidfeld 56, 6. Kubica 33, 7. Kovalainen 22, 8. Fisichella 17,

9. Rosberg 15, 10. Wurz 13 …

Vrstni red moštev

1. Ferrari 161, 2. BMW 90, 3. Renault 39, 4. WilliamsF1-Toyota 28, 5. RBR-Renault 18, 6. Toyota 12, 7. SAF-Honda 4, 8. Honda 2