Težko bi izbrali primernejši kraj za zadnjo dirko sezone. Nabito polne tribune Interlagosa so slavile prvo domačo zmago po Senni, Fernando Alonso se je (predvsem z ekipo) veselil naslova najmlajšega dvojnega zmagovalca prvenstva, Michael Schumacher pa je z zadnjimi kilometri v F1 dokazoval, da bi bil favorit za naslov tudi v letu 2007.
A ga ne bo več. Mlajši gledalci formule ena so vzljubili (ni nujno, da so navijali za Nemca) ta šport zaradi Michaela Schumacherja, ki je v kraljici avtomobilizma preživel kar 16 let. Zdaj si bodo morali najti drugega idola ali dirkača, ob katerem bodo najbolj srečni, če bo izgubljal. Pomembno bo, da bo F1 imela nekoga, ki bo vabil na dirkališča, pred TV-zaslone . .
VN Brazilije je bila zagotovo dirka, ki je ni zamudil nihče, ki sicer fanatično ali povsem bežno spremlja ta šport. Tisti, ki je kraljico avtomobilizma v Braziliji spremljal prvič, jo bo brez dvoma še kdaj, saj je Interlagos postregel s spektaklom. Zasluženo je zmagal domačin Felipe Massa in spravil v delirij nabito polne tribune dirkališča, ki je bilo kljub dodatnim montažnim tribunam razprodano. Nova zvezda je rojena. Fernando Alonso je bil v Sao Paulu kar v senci dogajanja zaradi upokojitve Michaela Schumacherja.
Vseeno je Španec zasluženo osvojil naslov svetovnega prvaka, že drugega v zadnjih dveh letih. Lani je s prvim postal najmlajši prvak v zgodovini, letos je z drugim postal najmlajši dvakratni svetovni prvak. In sicer povsem zasluženo, saj je delal manj napak kot veliki tekmec za naslov, sedaj že upokojeni Michael Schumacher. Odločilen je bil začetek sezone, ki ga je prepričljivo dobil Renault. Ta se je moral letos spopasti še z odločitvami FIE, kar pravzaprav ni nič nenavadnega. Poglejte zgodovino; kadarkoli je moštvom, ki so se bojevala za naslov, šefoval Flavio Briatore, se je v odnosih s krovno organizacijo iskrilo.
Za pravo akcijo na stezi v Interlagosu je v nedeljo skrbel Schumacher. Kljub smoli na kvalifikacijah, kjer zaradi težav s črpalko za gorivo ni prišel višje kot do desetega mesta, je v dirki jasno dokazal, da bi se brez nesreče s počeno gumo (ta je po vsej verjetnosti počila med tesnim prehitevanjem Giancarla Fisichelle) bojeval za zmago. Tako pa je padel na zadnje mesto in se z levjim srcem prebil vse do četrtega. Še nekaj krogov in verjetno bi padla še Button in Alonso . . V anale bo šlo zadnje prehitevanje med Schumacherjem in Räikkönenom. Upokojenec in njegov naslednik v najhitrejši Ferrarijevi pisarni na svetu sta v dvoboju izkoristila vsak milimeter steze.
Sezona 2007 se je začela že v ponedeljek. Do januarja se zaradi prepovedi testiranj za zunanjega opazovalca ne bo dogajalo nič bistvenega, a napetost pred prelomnim letom 2007 se je že začela stopnjevati. Schumacher se je poslovil, a ni bil edini, ki si je po dirki dal duška, vedoč, da nič več ne bo, kot je bilo. Z osvojenim naslovom letošnjega najgumarja se je iz kraljice poslovil Michelin, naslednje leto bo na Ferrarijevem komandnem pultu manjkal Ross Brawn, brez partnerja in posledično brez formule ena bo, kot kaže, ostal Cosworth. S slovitim, nekoč povsem britanskim motornim izdelovalcem bo iz F1 izginilo še eno veliko ime . .
Letos se je govorilo o gumarski vojni. Povsem primerno. Naslednje leto se ne bo, saj bo gumar Bridgestone kot edini opremljevalec z gumami moral vsem moštvom dobaviti gume enake kakovosti. Gume nič več ne bodo pisane na dirkalnik. Zdaj bo moralo biti obratno. FIA je pred zadnjo dirko sklenila povečati število dovoljenih setov za dirkaški konec tedna (gume za suho stezo) s sedem na 14. Štiri komplete bodo dirkači lahko uporabili na petkovih treningih, kjer ne bo več dovoljen tretji dirkalnik, preostalih deset pa bodo uporabili v soboto in nedeljo. Bridgestone bo moral za vsak dirkaški konec tedna moštvom ponuditi največ dve različici gum.
V F1 so letos desetvaljnike nadomestili osemvaljniki. Eksplozij je bilo malo, 'konjev' povsem dovolj, da je F1 obdržala sloves hitrega športa. Osemvaljniki, ki so brneli na zadnjih dveh dirkah, bodo s svojo homologacijo služili za osnovo agregatov naslednjih štirih sezon.
Še to. Felipe Massa bi moral biti na VN Brazilije kaznovan. Zakaj? Ker je po dirki ustavil, vzel zastavo in z njo prevozil častni krog. Nič ni narobe, da je bila zastava brazilska in da je Felipe doživljal najboljše trenutke v življenju. Problem je zgolj v tem, da pravilo prepoveduje takšno početje. Toda dirka je bila v Braziliji. Zadnja letošnja dirka in vsi so v Interlagosu dobili, kar so si (realno) želeli. Renault naslova in Ferrari zadnjo zmago. Grenak priokus, da FIA letos ni opravljala svojega dela, ostaja. Sicer pa, je kdaj sploh izginil?
Mitja Reven