Formula 1: VN Evrope

3. 8. 2007
Deli

Odlična, kaj odlična, letošnja najboljša dirka na Nürburgringu je bila zaradi (pred)razpleta v Parizu kmalu pozabljena. F1 je po Alonsovi zmagi, zaradi katere je Španec spet glavni favorit za naslov, stara dobra telenovela.

Poznate zgodbo, da je vrhovni svet FIE odločil, da je moštvo McLaren krivo v zadevi Stepneygate, in salomonsko razsodil: ekipo so obtožili kraje industrijske lastnine drugega moštva (Ferrari), a so zaradi pomanjkanja dokazov izrekli le pogojno kazen. Ekipa iz Wokinga bo, če se pojavijo novi, bolj obremenilni dokazi, izključena iz letošnjega prvenstva in prvenstva sezone 2008.

Zakaj takšna odločitev? FIA je odločila v korist športa, saj sta trenutno Ferrari in McLaren edina tekmeca za letošnji naslov. Dvoboj je tesen, igra pa bo, kot kaže, do zadnjih dirk nepredvidljiva. Kar je dobro, saj se je letos v F1 vključilo kar nekaj novih gledalcev (Schumacher je odšel, prišel je Hamilton) in bi bilo res škoda, da kraljica avtomobilizma zapelje na tiste tirnice, po katerih se vozijo dolgočasne dirke (to se je dogajalo v preteklosti, ko je bil favorit za naslov le en), ki odvračajo gledalce od TV-sprejem­nikov.

Pri vsej aferi - ta s tožbami Ferrarija proti vpletenim Ferrarijevim in McLarnovim (nekdanjim) uslužbencem še zdaleč ni končana - najbolj preseneča Ferrarijev odziv. V Maranellu so razočarani nad odločitvijo sodnikov, saj je po njihovem mnenju, kar je potrdila tudi FIA, obtožba dokazana, po dopisu Zveze pa ne dovolj, da bi prišlo do sankcij.

Na McLarnovem dirkalniku niso našli nič Ferrarijevega, kar bi ekipi v boju za naslov prineslo prednost. Ferrarijev odziv je drugačen, bolj glasen in javen, kot je bil, ko so stopili na prste Toyotinim in nekdanjim Ferrarijevim uslužbencem, ki so nosili italijansko znanje v japonsko ekipo. Očitno so v Maranellu še jezni na Woking, ki je pred meseci zatožil njihovo ‘upogljivo dno’ dirkalnikov in s tem uničil njihovo konkurenčno prednost. A takšna je F1.

V športu se vrti ogromno denarja, moštva (in velike avtomobilske tovarne) vlagajo ogromno evrov in še več truda in znanja v napredek, ki jim na stezi prinaša desetinke. Jeza, ko moštva izgubijo težko prigarano prednost, je seveda razumljiva. Po svoje bi se zdela najbolj zanimiva ideja, da bi obema, Ferrariju (ta je imel uslužbenca, ki je prodajal njihovo lastnino) in McLarnu (ta je imel uslužbenca, ki je pridobival informacije nezakonito), odvzeli vse točke in naredili prvenstvo še bolj zanimivo, saj bi bila favorita za naslov zadnja, sredi sezone na ničli, in bi potem do Interlagosa (zadnja letošnja dirka) lovila (in prej ali slej prehitela) nemški BMW.

Na polovici vzeti vse točke McLarnu, bi športu le škodilo, saj bi bila sezona odločena. Afere pa zagotovo še ne bo konec, saj Ferrari na sodiščih na Otoku in v Italiji še išče pravico, vprašanje pa je tudi, kako bo na koncu sezone, če bo McLaren prvak. FII razsodbo po načelu volk sit in koza cela mnogi zamerijo zaradi privilegiranosti nekaterih ekip, saj je v zadnjih letih znanih nekaj primerov, ko so drugim ekipam določili precej višje kazni. Honda je zaradi skrite posode za gorivo ostala brez točk.

Nürburgring se je zapisal v zgodovino kot odlična dirka - dve plohi, Alonsovo prehitevanje Masse v zaključkih dirke za zmago (dirkača sta se dvakrat dotaknila z dirkalnikoma), akvaplaning, ki je v prvem zavoju s steze odplaknil petino startne vrste. Hamilton, ki je v soboto v hitrem ovinku pri hitrosti prek 210 km/h zaradi okvare kolesa zletel v zaščitne gume in preživel prvo hudo nesrečo brez večjih posledic, je bil v nedeljo že na startu dirke, na kateri se je predvsem učil prebijanja iz ozadja ter prehitevanja tekmecev, ki jih ponavadi ne vidi.

V pokopališču prvega zavoja, kjer je s steze zaradi stoječe vode splavilo kar precej dirkalnikov, je on v svojem obstal in počakal, da so ga varnostniki spet postavili na stezo. Motivacija, ki jo lahko le pohvalimo!

Veliko prahu so dvignili pri Toro Rossu, kjer je Speed potožil, da ga je šef Franz Tost po dirki prijel za ovratnik in pritisnil k zidu, ekipa pa je bila celo tako slabe volje, da je po dirki izdala tiskovno sporočilo, ki je imelo vsega en stavek: »Brez komentarja.« Tako so tudi zamolčali okvaro vpetja pri Liuzzijevem dirkalniku. Ves svet je videl, kako je Tonia odneslo s steze v prvem ovinku, le redki pa vedo, da ni šlo za njegovo napako.

Velika nagrada Evrope - Nürburgring

Rezultati dirke

1. F. Alonso (McLaren-Mercedes) 2.06:26, 358 (146, 566 km/h), 60 krogov, 308, 863

2. F. Massa (Ferrari) + 8, 155

3. M. Webber (RBR-Renault) + 65, 674

4. A. Wurz (WilliamsF1-Toyota) + 65, 937

5. D. Coulthard (RBR- Renault) + 73, 656

6. N. Heidfeld (BMW) + 80, 298

7. R. Kubica (BMW) + 82, 415

8. H. Kovalainen (Renault) + 1 krog

9. L. Hamilton (McLaren-Mercedes) + 1 krog

10. G. Fisichella (Renault) + 1 krog

11. R. Barrichello (Honda) + 1 krog

12. A. Davidson (SAF1-Honda) + 1 krog

13. J. Trulli (Toyota) + 1 krog

Najhitrejši krog

F. Massa (Ferrari) 1:32, 853 (199, 592 km/h)

Odstopi

K. Räikkönen (Ferrari) – hidravlika, T. Sato (SAF1-Honda) – hidravlika, R. Schumacher (Toyota) – nesreča, M. Winkelhock (Spyker-Ferrari) – motor, J. Button (Honda) – s steze, A. Sutil (Spyker-Ferrari) – s steze, N. Rosberg (WilliamsF1-Toyota) – s steze, S. Speed (STR-Ferrari) – s steze, V. Liuzzi (STR-Ferrari) – s steze

Kvalifikacije

1. K. Räikkönen (Ferrari) 1:31, 450

2. F. Alonso (McLaren-Mercedes) 1:31, 741

3. F. Massa (Ferrari) 1:31, 778

4. N. Heidfeld (BMW) 1:31, 840

5. R. Kubica (BMW) 1:32, 123

Vrstni red voznikov

1. Hamilton 70, 2. Alonso 68, 3. Massa 59, 4. Räikkönen 52, 5. Heidfeld 36, 6. Kubica 24, 7. Fisichella 17, 8. Kovalainen 15, 9. Wurz 13, 10. Webber 8 …

Vrstni red moštev

1. McLaren-Mercedes 138, 2. Ferrari 111, 3. BMW 61, 4. Renault 32, 5. WilliamsF1-Toyota 18, 6. RBR-Renault 16,

7. Toyota 9, 8. SAF-Honda 4, 9. Honda 1

Mitja Reven, foto: Bor Dobrin/Image-One

Novo na Metroplay: Župnik Martin Golob | "Duhovnik je lahko čisto normalen človek!"