Fotograf je ovekovečil trenutek, ko Sebastian Vettel kot najmlajši dirkač v zgodovini formule ena koraka proti prvi stopnički.
»Danes je dokazal, da lahko zmaguje; fant gre za naslovi, « je bil po razburljivi VN Italije zaradi nepričakovanega uspeha, prve zmage v Vettlovi karieri dirkača formule ena, šokiran njegov delodajalec Gerhard Berger, nekoč sam uspešen dirkač, ki ga na Kraljevi park veže poseben spomin. Pred 20 leti je namreč zmagal s Ferrarijem (edina zmaga sezone, ki jo je izpustil iz rok McLarnov dvojec Prost-Senna) in se na najboljši način poklonil umrlemu Enzu Ferrariju.
Tudi letos je v Monzi slavila italijanska ekipa, slavil je Ferrari. A ne rdeči bolid, zaradi katerega v Kraljevi park romajo številni 'tifosi', ampak s Ferrarijevim motorjem opremljeni dirkalnik Scuderie Toro Rosso. Kar v dvajsetletni zgodovini nekdanje Minardijeve ekipe, iz katere je konec leta 2005 nastal Toro Rosso, ni uspelo ne Giancarlu Minardiju ne Paulu Stoddartu, je v pičlih dveh sezonah uspelo drugi ekipi bogatega Dietricha Mateschitza, očeta slovitega napitka Red Bull. Zmagati!
Razlika med upokojenim Minardijem in novim Torom Rossom je ogromna, saj TR uspešno črpa tehnične in strokovne resurse v tehnološkem zaledju Red Bullove prve ekipe (RB Racing). Njihov napredek je opazen iz dirke v dirko, zanimivo pa je tudi njihovo vzpenjanje po lestvici ekip, na kateri trenutno zasedajo dobro šesto mesto, pred Red Bullom in imenoma, kot sta Wiliams in Honda.
Vse to jim je uspelo z dvema zelo zelenima dirkačema, popolnim novincem Sebastienom (Bourdaisom) in za nekaj dirk manj zelenim Sebastianom (Vettlom). Nekaj pa imata Minardi in TR poleg osebja, ki je ostalo pri prodaji ekipe, skupnega: majhnost. V Faenzi dela desetina toliko ljudi kot v Wokingu (McLaren) ali v Maranellu (Ferrari), tudi proračun ekipe je sicer večji kot pri Minardiju, a še vedno tako majhen, da bi z njim težko plačali Räikkönena ali Schumacherja.
Kariera mladega Sebastiana Vettla, ki se je rodil leta 1987, je s prvo zmago na pretekli dirki v Monzi dosegla velik mejnik in potrdila govorice, da njegovi uspehi v nižjih kategorijah (nemško formulo BMW je leta 2004 denimo osvojil z izjemnimi 18 zmagami v 20 dirkah, leta 2006 je bil drugi v formuli 3 Euroseries . . ) napovedujejo novega velikana formule ena, kakršen je bil Michael Schumacher.
Hitrosti, s katero se vzpenja njegova kariera, zgodovina ne pomni pri nobenem drugem dirkaču v skoraj šestih desetletjih formule ena, ne Fangiu, Senni, Prostu, Schumacherju: z nastopom na petkovem treningu leta 2006 na VN Turčije je Vettel z 19 leti in 53 dnevi postal najmlajši udeleženec dirkaškega konca tedna za veliko nagrado, lani pa je z vodstvom pod Fujijem postal še najmlajši dirkač, ki je kdajkoli vodil na dirki F1.
Z najboljšim startnim položajem na VN Italije 2008 se je v knjige vpisal še kot najmlajši dirkač, ki je kdajkoli startal s prvega položaja, v nedeljo pa rekordu dodal še naziv najmlajšega zmagovalca dirke formule ena. Z 21 leti in 74 dnevi je za 317 dni prehitel Fernanda Alonsa, ki je pred petimi leti kot najmlajši zmagal na VN Madžarske. Vettlove F1 rekorde bo težko podreti, še najlažje neuradnega, ki ga beleži kot najhitrejšega dirkača, ki je bil kaznovan.
Na njegov prvi trening se mu je očitno tako mudilo, da je skozi ulico boksov vozil prehitro in bil v manj kot desetih sekundah nastopanja že olajšan za tisočaka. Če se je lani na mokri VN Japonske jokal zaradi tega, ker je pri dirkanju za stopničke trčil v Webberjev dirkalnik (Red Bull), je v Kraljevem parku točil solze sreče. Deževno Monzo je Vettel dobil prepričljivo, zmagal je na dirki, ki je terjala le en odstop, njegovo vodstvo pa ni bilo nikdar ogroženo.
Sebastianova zmaga je prišla v pravem času, ko po F1 še vedno odmeva škandalozna odločitev komisarjev z VN Belgije, zaradi katere je Lewis Hamilton ostal brez zmage. V Monzi sta belgijska 'dežurna krivca' Räikkönen in Hamilton zamočila že na kvalifikacijah, ko sta se na stezi pojavila z neustrezno obutima dirkalnikoma in zaradi močnejšega dežja, ki jima je preprečil, da bi kasneje postavila dovolj hiter čas, na koncu pristala na zelo skromnem 14. in 15. mestu.
Felipe Massa, startal je šesti, se je vso dirko držal, kot bi bil v Profesorjevi šoli, in na koncu deževne dirke osvojil točko več kot Hamilton, kar pomeni, da je zaostanek v skupnem seštevku neznaten. Neopazen, a hiter za osem točk, je bil celotno dirko Kovalainen, Kubici pa je z odlično taktiko – gume za močno deževje je zamenjal za gume za rahel ('intermediate' profil) dež ob pravem času – uspelo privoziti tretjo stopničko.
Za pravo popestritev dirke so skrbeli številni dvoboji (Hamilton je šel v boju z Glockom in Webberjem skoraj čez mejo), prava paša za oči pa so bila tudi drsenja dirkalnikov, ki jim letos nič več ne pomaga elektronika proti zdrsu pogonskih koles. Če ste v nedeljo zmrzovali kje zunaj, vam je lahko pošteno žal.
Rezultati dirke
1. S. Vettel (STR-Ferrari) 1.26:47, 494 (212, 039 km/h), 53 krogov, 306, 720 km
2. H. Kovalainen (McLaren-Mercedes) +12, 512
3. R. Kubica (BMW) +20, 471
4. F. Alonso (Renault) +23, 903
5. N. Heidfeld (BMW) +27, 748
6. F. Massa (Ferrari) +28, 816
7. L. Hamilton (McLaren-Mercedes) +29, 912
8. M. Webber (RBR-Renault) +32, 048
9. K. Räikkönen (Ferrari) +39, 468
10. N. Piquet (Renault) +54, 445
11. T. Glock (Toyota) +58, 888
12. K. Nakajima (Williams-Toyota) +62, 015
13. J. Trulli (Toyota) +65, 954
14. N. Rosberg (Williams-Toyota) +68, 835
15. J. Button (Honda) +73, 370
16. D. Coulthard (RBR-Renault) +1 krog
17. R. Barrichello (Honda) +1 krog
18. S. Bourdais (STR-Ferrari) +1 krog
19. A. Sutil (FIF1T-Ferrari) +2 kroga
Najhitrejši krog
K. Räikkönen (Ferrari) 1.28, 047 (236, 859 km/h)
Odstopi
G. Fisichella (FIF1T-Ferrari) – nesreča
Kvalifikacije
1. S. Vettel (STR-Ferrari) 1:37, 555
2. H. Kovalainen (McLaren-Mercedes) 1:37, 631
3. M. Webber (RBR-Renault) 1:38, 117
4. S. Bourdais (STR-Ferrari) 1:38, 445
5. N. Rosberg (Williams-Toyota) 1:38, 767
Vrstni red voznikov
1. Hamilton 78, 2. Massa 77, 3. Kubica 64, 6. Räikkönen 57, 5. Heidfeld 53, 6. Kovalainen 51, 7. Alonso 28, 8. Trulli 26, 9. Vettel 23, 10. Webber 20 …
Vrstni red moštev
1. Ferrari 134, 2. McLaren-Mercedes 129, 3. BMW 117, 4. Toyota 41, 5. Renault 41, 6. Toro Rosso 27, 7. Red Bull 26, 8. Williams 17, 9. Honda 14
Mitja Reven, foto: Moštva, Gepa pictures
Novo na Metroplay: Maja Keuc iskreno o življenju na Švedskem in kaj jo je pripeljalo nazaj