Po napaki, ki je Alonsa pod Fudžijem stala uvrstitev, je imel Lewis Hamilton v Šanghaju odlično priložnost, da se že dirko pred koncem sezone zapiše v zgodovino kot prvi novinec z naslovom svetovnega prvaka. A se je vse obrnilo, na zadnji dirki bodo naslov lovili trije dirkači.
Spomnimo se najprej Fudžija, ki je od Suzuke prevzel organizacijo japonske velike nagrade. Tam sta bila ključna dva dogodka, katerih vpliv na končno odločitev o naslovu letošnjega prvaka sicer še ni znan. Morda se bo v Braziliji izkazalo, da sta bila odločilna Alonsov odstop (v nalivu, ki je zajel dirkališče Fudži, je Španec izgubil oblast nad dirkalnikom in ga raztreščil v zaščitnih gumah) in (ne)korespondenca FIE s Ferrarijem.
Zaradi hudega naliva, ki je zajel stezo na Japonskem, so dirkalniki startali za varnostnim avtomobilom, moštva pa so pred dirko prejela elektronsko sporočilo, ki je od njih zahtevalo, da na dirkalnike nataknejo gume za ekstremno mokre razmere (raziskava FIE je potrdila, da so moštva elektronsko sporočilo prejela ob 12:37, torej 23 minut pred začetkom dirke). Izjema je bil Ferrari, kjer obvestila niso prejeli pravočasno, zato sta oba dirkača Kimi Räikkönen in Felipe Massa dirko začela na napačnih gumah.
Ferrari je po startu dobil navodilo komisarjev, da morata dirkača obvezno v bokse po ustrezne gume, kar je Scuderia tudi storila, a sta oba rdeča bolida zaradi tega padla na konec startne vrste, to pa jima je v nalivu močno otežilo preboj na mesta, ki prinašajo točke. In prav zaradi tega bi se lahko na koncu sezone pri Ferrariju obrnili nazaj in za izgubljeni naslov med dirkači (če ga bo Räikkönen recimo izgubil za nekaj točk) delno okrivili tudi FIO, ki se je sicer za napako opravičila.
Opravičila? Morda se vam bo zdelo čudno, da o tako pomembnih zadevah, kot je navodilo o gumah, pošiljajo e-poštna sporočila, a ta način komuniciranja je bil sprejet na zasedanju delovne skupine v Monaku 7. decembra 2006. Z istočasno odposlanim (e-poštnim) sporočilom so hoteli zagotoviti, da bi moštva navodilo prejela ob istem času, tako pa so hoteli izničiti prednost nekaterih ekip, ki so v času papirnate dokumentacije sporočila (zaradi oddaljenosti garaž) prejela prej kot druga. Očitno pa se lahko zalomi tudi pri elektronskih sporočilih in so nekatera moštva v prednosti. Prav zato bodo ekipe v prihodnosti obveščali na oba načina, na klasičnega s papirjem in modernejšega e-poštnega.
Zaradi Hamiltonove zmage je bil položaj rdečih po dirki na Japonskem zelo slab, saj je Kimi Räikkönen za vodečim v prvenstvu zaostajal skoraj preveč. Tudi Alonso je z odstopom zapravil veliko in po dirki dejal, da ga do tretjega naslova svetovnega prvaka verjetno loči le še čudež. In ta se je zgodil (tudi za Räikkönena in Ferrari) na dirki v Šanghaju, kjer je sprva kazalo, da bo v spremenljivih vremenskih pogojih Lewis Hamilton izkoristil prvo zaključno žogico in kar z zmago osvojil svoj prvi naslov svetovnega prvaka.
A v motošportu je tako, da ni nič odločenega, dokler dirke ni konec. Hamiltonove gume z vmesnim profilom (intermediate) so začele popuščati (v prvih krogih dirke si je Lewis nabral veliko prednost, kar se je poznalo tudi pri večji obrabi gum), posledica so bili tudi več kot deset sekund počasnejši časi, vodečega na dirki pa je nato še brez pretiranega naprezanja prehitel Räikkönen.
Moštvo McLarna je naredilo napako, ker je kljub jasnim znakom, da so Hamiltonove gume na koncu (izgubljanje proti Räikkönenu in Alonsu), Britanca predolgo časa pustilo na stezi. Ko so se končno odločili, da mora po gume za suho stezo, je Britanec naredil napako na uvozu v bokse in zletel v pesek. Tokrat scenarij ni bil podoben tistemu na deževnem Nürburgringu in varnostniki Hamiltona niso dvignili ter postavili nazaj na asfalt. Tokrat je moral priznati, da je naredil napako, ki ga je stala uvrstitev.
McLarnove nelogične taktične odločitve pa niso nobena redkost. Podoben primer se jim je zgodil v letu 2005, ko je na Nürburgringu Räikkönen izgubil dobro uvrstitev v zadnjih krogih dirke, ker mu je počila popolnoma izrabljena guma. Ker so pri McLarnu takrat želeli zmagati, so tvegali preveč in izgubili vse. V Šanghaju pa jim ni bilo treba toliko tvegati, saj bi Hamiltonu v boju za naslov precej koristilo že drugo ali tretje mesto. Kaj bo ta napaka pomenila za končno odločitev v prvenstvu, bo jasno na zadnji dirki sezone v brazilskem Interlagosu, kjer bo Hamilton branil prednost štirih točk pred Alonsom in sedmih pred Räikkönenom.
VN Kitajske je bila v marsičem posebna dirka. Ralf Schumacher je najavil svoj odhod iz Toyote, Alexander Wurz je namignil, da se bo po koncu sezone upokojil, šampanjec pa je v potokih tekel po garažah Tora Rossa. Krivca za poplavo pozitivnih čustev sta bila odlična Sebastian Vettel na četrtem in Vitantonio Liuzzi v svojem predzadnjem nastopu za STR na šestem mestu. Scuderia Toro Rosso je v eni dirki osvojila kar osem točk.
Z odličnim rezultatom si je ekipa močno izboljšala položaj v prvenstvu, saj so dirko pred koncem na odličnem sedmem mestu, in sicer pred tovarniško ekipo Honde, Super Agurijem in Spykerjem (in seveda McLarnom)! Lahko bi bilo še bolje, saj je bil Vettel pod Fudžijem celo v položaju, da stopi na stopničke, a je pri vožnji za varnostnim avtomobilom trčil v pred njim vozečega Webberja.
Odstopila sta oba, FIA pa je po pregledu posnetkov, ki so pokazali, da je za nesrečo posredno kriv Hamilton, ki je pri vožnji za varnostnim avtom nenadoma zavrl (Lewisa so zaslišali, a ga niso kaznovali), Vettela oprala krivde. Mogoče bodo Toru pripisali še točko Liuzzija z VN Japonske, ki jo je Italijan izgubil, ker so komisarji odkrili, da je prehiteval pod rumenimi zastavami in mu pripisali kazenskih 25 sekund, kar ga je pahnilo z osmega mesta.
Moštvo se je na odločitev komisarjev pritožilo, o pritožbi pa bo FIA razpravljala 24. oktobra. Omeniti velja še Kubico - ko je Poljak na Kitajskem celo vodil, je poslušnost njegovega BMW-ja odpovedala! Dirki v Aziji sta postregli s številnimi prehitevalnimi manevri in napetim razpletom na vrhu. Vredni ogleda!
Glede na zadnji dirki je v boju za naslov mogoč vsakršen razplet. Točkovno je Hamilton v najboljšem položaju, glede izkušenj je v prednosti Alonso, saj je že dvakrat osvojil naslov svetovnega prvaka, Räikkönen pa je v boljšem položaju zaradi tega, ker za njim stoji celotna ekipa, tudi Felipe Massa. Finec bi lahko izkoristil tudi medsebojno tekmovalnost obeh McLarnovih dirkačev.
Mitja Reven
Foto: Moštva, GEPA-Pictures
Velika nagrada Japonske – Fudži
Rezultati dirke
1. L. Hamilton (McLaren-Mercedes) 2.00:34, 579 (151, 978 km/h), 67 krogov, 305, 721
2. H. Kovalainen (Renault) + 8, 377
3. K. Räikkönen (Ferrari) + 9, 478
4. D. Coulthard (RBR-Renault) + 20, 297
5. G. Fisichella (Renault) + 38, 864
6. F. Massa (Ferrari) + 49, 042
7. R. Kubica (BMW) + 49, 285
8. A. Sutil (Spyker-Ferrari) + 60, 129
9. V. Liuzzi (STR-Ferrari) + 80, 622
10. R. Barrichello (Honda) + 88, 342
11. J. Button (Honda)*
12. S. Yamamoto (Spyker-Ferrari) + 1 krog
13. J. Trulli (Toyota) + 1 krog
14. N. Heidfeld (BMW)*
15. T. Sato (SAF1-Honda)*
*Niso končali dirke, a so uvrščeni.
Najhitrejši krog
L. Hamilton (McLaren-Mercedes) 1:28, 193 (186, 259 km/h)
Odstopi
R. Schumacher (Toyota) – kratek stik, A. Davidson (SAF1-Honda) – odstop, N. Rosberg (WilliamsF1-Toyota) – elektronika, S. Vettel (STR-Ferrari) – nesreča, M. Webber (RBR-Renault) – nesreča, F. Alonso (McLaren-Mercedes) – nesreča, A. Wurz (WilliamsF1-Toyota) - nesreča
Kvalifikacije
1. L. Hamilton (McLaren-Mercedes) 1:25, 368
2. F. Alonso (McLaren-Mercedes) 1:25, 438
3. K. Räikkönen (Ferrari) 1:25, 516
4. F. Massa (Ferrari) 1:25, 765
5. N. Heidfeld (BMW) 1:26, 505
Velika nagrada Kitajske – Šanghaj
Rezultati dirke
1. K. Räikkönen (Ferrari) 1.37:58, 395 (186, 826 km/h), 56 krogov, 305, 066
2. F. Alonso (McLaren-Mercedes) + 9, 806
3. F. Massa (Ferrari) + 12, 891
4. S. Vettel (STR-Ferrari) + 53, 509
5. J. Button (Honda) + 68, 666
6. V. Liuzzi (STR-Ferrari) + 73, 673
7. N. Heidfeld (BMW) + 74, 224
8. D. Coulthard (RBR-Renault) + 80, 750
9. H. Kovalainen (Renault) + 81, 186
10. M. Webber (RBR-Renault) + 84, 685
11. G. Fisichella (Renault) + 86, 683
12. A. Wurz (WilliamsF1-Toyota) + 1 krog
13. J. Trulli (Toyota) + 1 krog
14. T. Sato (SAF1-Honda) + 1 krog
15. R. Barrichello (Honda) + 1 krog
16. N. Rosberg (WilliamsF1-Toyota) + 2 kroga
17. S. Yamamoto (Spyker-Ferrari) + 3 krogi
Najhitrejši krog
F. Massa (Ferrari) 1:37, 454 (201, 362 km/h)
Odstopi
R. Kubica (BMW) – hidravlika, L. Hamilton (McLaren-Mercedes) – s steze, R. Schumacher (Toyota) – s steze, A. Sutil (Spyker-Ferrari) - s steze, A. Davidson (SAF1-Honda) - zavore
Kvalifikacije
1. L. Hamilton (McLaren-Mercedes) 1:35, 908
2. K. Räikkönen (Ferrari) 1:36, 044
3. F. Massa (Ferrari) 1:36, 221
4. F. Alonso (McLaren-Mercedes) 1:36, 576
5. D. Coulthard (RBR-Renault) 1:37, 619
Vrstni red voznikov
1. Hamilton 107, 2. Alonso 103, 3. Räikkönen 100, 4. Massa 86, 5. Heidfeld 58, 6. Kubica 35, 7. Kovalainen 30, 8. Fisichella 21, 9. Rosberg 15, 10. Coulthard 14 …
Vrstni red moštev
1. Ferrari 186, 2. BMW 94, 3. Renault 51, 4. WilliamsF1-Toyota 28, 5. RBR-Renault 24, 6. Toyota 12, 7. STR-Ferrari 8, 8. Honda 6, 9. SAF-Honda 4, 10. Spyker 1