Formula 1: VN Kanade in VN ZDA

21. 6. 2007
Deli

Predstavljajte si, da ste dvakratni svetovni prvak formule ena, najmlajši na planetu, ki mu je uspel ta podvig. Moštva se grebejo za vaše usluge, dobite sanjski sedež v najhitrejšem dirkalniku, obenem pa še eno najvišjih plač v tem športu. Potem se pojavi nekdo brez izkušenj, ki vas dobesedno osmeši.

Nekaj takšnega se letos dogaja Fernandu Alonsu. Po dveh naslovih pri Renaultu je podpisal sanjsko pogodbo za McLaren-Mercedes, s katero je ob Kimiju Räikkönenu (in Ralfu Schumacherju) postal eden najbolj plačanih športnikov.

McLaren je skupaj z novim sponzorjem Vodafonom v Valencii pripravil veličastno predstavitev, za katero so baje zapravili kar milijon dolarjev. Špancu so ob bok postavili novinca Lewisa Hamiltona in videti je bilo, da ima Alonso vse pogoje, da že tretjič pridobi naslov prvaka. Pa se je zalomilo - temnopolti Hamilton je presenetil še največje optimiste in je po sedmih dirkah trdno na prvem mestu točkovanja dirkačev.

Alonso je do zdaj, podobno kot Schumacher, brez težav premagoval moštvene kolege, trenutno pa je pri McLarnu drugače: moštveni kolega premaguje Alonsa. Fernandu so v Kanadi opazno popuščali živci. Zato je kar nekajkrat zletel s steze. In tudi prihodnost Špancu ne obeta nič dobrega, saj je Lewis že dosegel svojo prvo zmago (ter jo potrdil teden dni kasneje, ko je po Kanadi dobil še Indianapolis) in s tem postal še bolj samozavesten.

Aktualnemu (dvakrat­nemu) prvaku ne koristijo niti nove Bridgestonove gume, ki so v osnovi stare nekaj let in zahtevajo malce drugačen stil dirkanja ter so tako primernejše za slog Hamiltonovega dirkanja. Podobno stanje glede gum vlada tudi pri Ferrariju, kjer pa je v slabšem položaju Räikkönen. Zdi se, da je Ferrari glede na trenutno moč druga violina v formuli ena, BMW pa je vsaj na ameriški turneji dobil tekmeca v Renaultu, saj je Kovalainen končno pokazal, kaj zmore. Finec je k Renaultu prišel ob nepravem času, v obdobju, ko so Francozi pod velikim pritiskom zaradi neuspehov (še vedno so aktualni svetovni prvaki), kar se pozna tudi pri zahtevah do dirkačev. Marsikdo jih ne zmore izpolniti.

Zanimivo je spremljati tudi netovarniška moštva, ki na stezi puščajo boljši vtis kot ‘tovarnarji’. Tako se je Super Aguri v Kanadi pripeljal kar do sedmega mesta, Takuma Sato pa si bo prehitevanje Fernanda Alonsa verjetno zapomnil za vse življenje. Podobno velja za Franka Williamsa. Alexander Wurz se je s Toyotinim motorjem na kaotični dirki za VN Kanade pripeljal celo do tretje stopničke, kar Toyotinima tovarniškima dirkačema (Ralfu Schumacherju in Jarnu Trulliju) letos še ni uspelo.

Vedno glasnejša so vprašanja, ali lahko Lewis Hamilton postane letošnji svetovni prvak? Mladenič se že sooča s tem vprašan­jem in odgovarja, da je za zdaj še prezgodaj, a pogled na seštevek točk kaže drugačno sliko. Hamilton vozi najboljšo sezono novinca v vsej zgodovini formule ena. Na šesti dirki v svoji karieri je osvojil že prvo zmago. Na stezi ne dela napak in zdi se, da je njegova vožnja odlična zmes napadalnosti ter hkrati premišljenosti in natančnosti. Ima tudi srečo, da dirka v zelo profesionalni ekipi, ki je po nekaj sušnih in kriznih letih spet zelo motivirana. Lewis sedi ob enem najboljših dirkačev, od katerega se uči, navdušujoče pa je tudi njegovo hitro spoznavanje dirkališč. V Montrealu in Indianapolisu lani ni bilo dirk GP2, na katerih bi lahko spoznaval steze . .

Sezona 2007 bo še zelo vroča, saj je bila VN ZDA, čeprav ni bilo videti tako, pravzaprav zelo napeta dirka. Obračun srebrnih namreč še nikdar ni bil tako tesen. Dirke F1 je treba že nekaj časa spremljati z drugačnimi očmi ne smemo iskati le nesreč ter redkih tesnih prehitevanj. Treba je razumeti, zakaj je neki dirkalnik hitrejši od drugega. Alonso je imel v ZDA na startu malce lažji dirkalnik, a je Hamilton ubranil njegove napade na startu, kar je v veliki meri odločilo dirko. Kot v Monaku, le da sta bili tam vlogi zamenjani.

Severnoameriško turnejo je zaznamovala še zgodba Roberta Kubice in Sebastiana Vettela. Nemec je na svoji prvi dirki F1 dosegel točko, Poljaku pa so po hudi nesreči na VN Kanade prepovedali nastopiti v Indianapolisu. Robert je lahko srečen, da je nesrečo pri zelo veliki hitrosti sploh preživel. V Kanadi je bilo zaradi novih pravil glede varnostnega avtomobila kar precej zmede, Fisichella in Massa pa sta iz boksov zapeljala ob rdeči luči in si tako prislužila diskvalifikacijo. Dirkača sta se po dirki jezila, a pravila so jasna.

Velika nagrada Kanade – Montreal

Rezultati dirke

1. L. Hamilton (McLaren-Mercedes) 1.44:11, 292 (175, 799 km/h), 70 krogov, 305, 270 km

2. N. Heidfeld (BMW) + 4, 343

3. A. Wurz (WilliamsF1-Toyota) + 5, 325

4. H. Kovalainen (Renault) + 6, 729

5. K. Räikkönen (Ferrari) + 13, 007

6. T. Sato (SAF1-Honda) + 16, 698

7. F. Alonso (McLaren-Mercedes) + 21, 936

8. R. Schumacher (Toyota) + 22, 888

9. M. Webber (RBR-Renault) + 22, 960

10. N. Rosberg (WilliamsF1-Toyota) + 23, 984

11. A. Davidson (SAF1-Honda) + 24, 318

12. R. Barrichello (Honda) + 30, 439

Najhitrejši krog

F. Alonso (McLaren-Mercedes) 1:16, 367 (205, 580 km/h)

Odstopi

J. Trulli (Toyota) – nesreča, V. Liuzzi (STR-Ferrari) – nesreča, C. Albers (Spyker-Ferrari) – nesreča, D. Coulthard (RBR- Renault) – okvara, R. Kubica (BMW) – nesreča, A. Sutil (Spyker-Ferrari) – nesreča, S. Speed (STR-Ferrari) – nesreča, J. Button (Honda) – pogonska gred, F. Massa (Ferrari) – diskvalifikacija, G. Fisichella (Renault) - diskvalifikacija

Kvalifikacije

1. L. Hamilton (McLaren-Mercedes) 1:15, 707

2. F. Alonso (McLaren-Mercedes) 1:16, 163

3. N. Heidfeld (BMW) 1:16, 266

4. K. Räikkönen (Ferrari) 1:16, 411

5. F. Massa (Ferrari) 1:16, 570

Velika nagrada ZDA – Indianapolis

Rezultati dirke

1. L. Hamilton (McLaren-Mercedes) 1.31:09, 965 (201, 401 km/h), 73 krogov, 306, 061 km

2. F. Alonso (McLaren-Mercedes) + 1.518

3. F. Massa (Ferrari) + 12, 842

4. K. Räikkönen (Ferrari) + 15, 422

5. H. Kovalainen (Renault) + 41, 402

6. J. Trulli (Toyota) + 66, 703

7. M. Webber (RBR-Renault) + 67, 331

8. S. Vettel (BMW) + 67, 783

9. G. Fisichella (Renault) + 1 krog

10. A. Wurz (WilliamsF1-Toyota) + 1 krog

11. A. Davidson (SAF1-Honda) + 1 krog

12. J. Button (Honda) + 1 krog

13. S. Speed (STR-Ferrari) + 2 kroga

14. A. Sutil (Spyker-Ferrari) + 2 kroga

15. C. Albers (Spyker-Ferrari) + 3 krogi

16. N. Rosberg (WilliamsF1-Toyota)*

17. V. Liuzzi (STR-Ferrari)*

*Nista končala dirke, a sta še uvrščena.

Najhitrejši krog

K. Räikkönen (Ferrari) 1:13, 117 (206, 397 km/h)

Odstopi

N. Heidfeld (BMW) – hidravlika, T. Sato (SAF1-Honda) – s steze, D. Coulthard (RBR- Renault) – nesreča, R. Schumacher (Toyota) – nesreča, R. Barrichello (Honda) - nesreča

Kvalifikacije

1. L. Hamilton (McLaren-Mercedes) 1:12, 331

2. F. Alonso (McLaren-Mercedes) 1:12, 500

3. F. Massa (Ferrari) 1:12, 703

4. K. Räikkönen (Ferrari) 1:12, 839

5. N. Heidfeld (BMW) 1:12, 847

Vrstni red voznikov

1. Hamilton 58, 2. Alonso 48, 3. Massa 39, 4. Räikkönen 32, 5. Heidfeld 26, 6. Fisichella 13, 7. Kubica 12, 8. Kovalainen 12, 9. Wurz 8, 10. Trulli 7 …

Vrstni red moštev

1. McLaren-Mercedes 106, 2. Ferrari 71, 3. BMW 39,

4. Renault 25, 5. WilliamsF1-Toyota 13, 6. Toyota 9,

7. RBR-Renault 6, SAF-Honda 4!

Mitja Reven, foto: Moštva

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja