Otoški mediji pišejo o vojni v McLarnu, španski novinarji pa so Lewisa Hamiltona označili za izdajalca. Do konca je le še šest dirk, Ferrariju pa v točkovanju zmanjkuje točk.
Epilog poznate. Moštvo McLaren-Mercedes je FIA zaradi dogajanja na sobotnih kvalifikacijah kaznovala z odvzemom konstruktorskih točk, ki sta jih srebrna dirkalnika osvojila na nedeljski dirki, Fernanda Alonsa pa so postavili na šesto startno mesto, čeprav je na stezi dosegel najhitrejši čas kvalifikacij.
Stevardi so se, tako kot lani v Monaku, ko je na kvalifikacijah umazane stvari počel Michael Schumacher, odločili šele okrog polnoči. Po njihovem mnenju McLarnovo ravnanje ni bilo v skladu z načeli in v interesu motošporta. Premišljevali so dolgo, ker niso obravnavali tega, kar je bilo videti na televizijskih zaslonih. Gibljive slike so pokazale, kako je Fernando Alonso, zatem ko mu je ‘Lizika’ že dal znak, naj spelje (znak pomeni, da mora dirkač TAKOJ speljati), stal še kakih deset sekund na mestu in potem odbrzel na stezo.
Za njim je moral na menjavo gum Lewis Hamilton, ki pa mu je zmanjkalo časa, da bi pred koncem kvalifikacij odpeljal še en, zadnji hitri krog. Alonso je v zagovoru pred komisarjem povedal, da je stal, ker se je z moštvom pogovarjal o tem, ali ima nameščene prave gume, in ne ker bi Hamiltonu hotel preprečil, da bi prevozil še en hiter krog. FIA mu ni verjela in ga je kaznovala. Ko Lewisu ni uspelo prevoziti zadnjega kroga, je Ron Dennis na komandnem pultu jezno vrgel slušalke.
Večina jih je bila mnenja, da zaradi jeze na Alonsa, a šef je bil jezen na ljubljenca Lewisa, ki je pravzaprav zanetil Alonsovo nesramno potezo. V začetku zadnjega dela kvalifikacij bi moral po ukazu moštva Alonsa spustiti predse (moštvo je želelo, da Španec odpelje krog več in tako ‘uniči’ za krog več goriva), a se je Hamilton prvič v karieri dirkača formule ena odločno uprl ukazu Rona Dennisa, upor pa je sprožil tudi Fernandovo maščevanje.
V Budimpešti se je izkazalo, da je Britanec Hamilton iz pravega testa, saj se je uprl šefovemu ukazu in tako uveljavil svojo željo, da z vsemi sredstvi premaga najtežjega nasprotnika (moštvenega kolega). Uprl se je zavestno in povsem v nasprotju s pričakovanji javnosti, ki je do zdaj v njem videla pridnega dirkača, ki bi za ekipo storil vse. Timski duh pri pravih dirkačih (beri prvakih) izpuhti takoj, ko so v igri resni osebni interesi. In v dvoboju na nož, ki smo mu zdaj pri McLarnu priča, Hamilton preprosto ni hotel, da bi bil Alonso v prednosti. Konec koncev gre za naslov prvaka. Kot pravi Niki Lauda, so v F1 vsi dirkači sebičneži, razlike so le v tem, kako spretno uveljavljajo svoje interese.
Prav zaradi razburljive sobote, prerekanja z Dennisom in vožnje na nož na Hungaroringu je Lewis odpeljal svojo najtežjo dirko v karieri. Ključna je bila prva tretjina dirke, v kateri si je Britanec kljub težavam z volanskim sistemom nabral 4, 5-sekundno prednost pred Räikkönenom. Tako so mu lahko mehaniki pri postanku nalili več goriva, kar mu je prineslo poznejši drugi postanek in zmago. Imel je tudi srečo, da so komisarji Alonsa posadili na šesto mesto (na koncu ni mogel mimo Heidfelda), Felipe Massa pa je startal s 14. mesta, obstal v gneči in ni osvojil niti točke.
Brazilcu so na kvalifikacijah pozabili doliti gorivo, potem pa je zaradi neogretih gum obstal na katastrofalnem 14. mestu. Mar se Ferrariju toži po Nigelu Stepneyu, ki je bil pred afero in menjavami odličen organizator dela pri postankih.
Zdajle ne bi bil nihče rad v koži Rona Dennisa. Oba njegova dirkača sta si v laseh (sicer je Ron to že okusil s Prostom in Senno v osemdesetih letih), s pritožbo, ker ekipa McLaren na Hungaroringu ni osvojila točk, pa tvega veliko, saj je FIA po pritožbi Ferrarija (novo zaslišanje bo 13. septembra) primer Stepneygate ponovno uvrstila na dnevni red.
Vohunska afera (igre med Ferrarijem in McLarnom) je na Madžarskem dobila nove razsežnosti (več o njej v okvirčku). McLaren je Alonsa odjavil s četrtkove tiskovne konference (ker je bil tam Ferrarijevec Räikkönen), Ferrari pa ni pustil svojih dirkačev na skupinsko fotografiranje McLarnovih in Ferrarijevih dirkačev z Berniejem Ecclestonom.
Ferrari je šest dirk pred koncem v težkem položaju.
Pred Kimijem Räikkönenom, ki je najbolje uvrščeni dirkač Scuderie v točkovanju dirkačev, sta tako Hamilton kot Alonso. Finec za vodilnim Hamiltonom zaostaja za velikih 20 točk. Velik delež krivde za Ferrarijev zaostanek imajo odstopi in pomanjkljivosti - Massi je v Silverstonu na startu ponagajal menjalnik, na Hungaroringu mu je moštvo pozabilo doliti gorivo, na Nürburgringu je Kimi odstopil zaradi okvare hidravlike …
Veliki nesrečniki so bili na Madžarskem pri Hondi. Lanski zmagovalec Jenson Button in njegov moštveni kolega Rubens Barrichello sta se kvalificirala na zelo skromno 17. in 18. mesto, na dirki pa so Hondi prehitevali celo Spykerji. Dodaten udarec Japoncem bo očitno povzročil še Red Bull Racing, saj naj bi tam Geoff Willis že zbiral nekatere za zdaj še Hondine inženirje. Pozitivna presenečenja VN Madžarske so zagotovo Ralf Schumacher (najboljša letošnja dirka), Nico Rosberg in Heikki Kovalainen.
Alonso odhaja
Takoj so se pojavile zgodbice, da naj bi Ron Dennis Fernandu Alonsu že dal vedeti, da si lahko, če hoče, poišče drugo ekipo. Odhod Alonsa iz McLarna se zdi malo verjeten zaradi preprostega razloga - s tem bi Dennis dal na trg dvakratnega svetovnega prvaka in ga ‘ponudil’ konkurenci. Renault in BMW bi bila vsekakor med prvimi, ki bi Španca z veseljem pospremila v svoj dirkalnik. Da bi se priključili Ferarriju, pa se tudi ne zdi verjetno, ker je v ekipi Räikkönen, pa tudi Massa sedi trdno v sedlu (konec koncev je njegov menedžer Nicolas Todt, sin šefa Jeana).
Vettel pri Toru Rossu
Po veliki nagradi ZDA, na kateri je nastopil z BMW-jem, je Sebastian na Madžarskem Vettel dirkal za Scuderio Toro Rosso. Do konca sezone bo v ekipi dirkal namesto odpuščenega Scotta Speeda, podpisal pa je tudi pogodbo za sezono 2008. Ekipa bo zamenjala tudi drugega dirkača Tonia Liuzzija, namesto katerega bo v dirkalniku sedel Cartovec Sebastien Bourdais. Vettel, ki ga je odkril pravzaprav Michael Schumacher, je izpolnil svoj načrt in prišel do cilja.
Stepneygate
Ko je bila naša prejšnja številka že v tiskarni, se je glede afere Stepneygate zgodilo marsikaj novega. Luigi Macaluso, vodja avtomobilskega kluba Italije, je v zvezi s Ferrarijem v aferi Stepneygate pisal Maxu Mosleyu, predsedniku FIE. Ta je dal Ferrariju možnost pritožbe, kar so Italijani tudi storili in tako bo afero vohunjenja obravnavalo tudi prizivno sodišče. Na pismo se je odzval Ron Dennis, McLarnov šef, in v izjavi za javnost poudaril nekaj dejstev: marca je Nigel Stepney (Ferrari) Miku Coughlanu (McLaren) poslal elektronsko pismo in razkril, da je Ferrari na VN Avstralije zmagal z nezakonitim dirkalnikom (imel je pomično dno in usmerjevalnik v zadnjem krilcu).
Coughlan je poročal McLarnovim šefom, ti pa FII, ki je nato prepovedala Ferrarijeva sistema. Dennis je pojasnil, da McLaren takrat zavoljo športa ni protestiral, pohvalil pa je tudi ravnanje Stepneya. Kot navaja Dennis, so potem Coughlanu naročili, naj se dobi s Stepneyem in mu pove, naj mu ne pošilja več sporočil. Coughlan naj bi na tem sestanku od Stepneya dobil znamenite skice Ferrarijevega dirkalnika. Dennis pravi, da o dokumentih niso vedeli nič, je pa Coughlan Nealu in Taylorju (oba McLaren) pokazal oziroma poskušal pokazati stran (diagram) iz spornega gradiva. McLarnova moža naj takrat (tako kot Dennis) ne bi vedela, od kod dokumenti, in jih nista hotela niti pregledati.
Na kratko: Ferrarijeve dokumente naj bi videl le Coughlan! Zgodba je zrela za kak scenarij za film o Jamesu Bondu. Le kateri zaposleni pri F1 bi se branil vpogleda v skrivnost konkurenčnega moštva? Sploh ker je F1 tako tekmovalen šport, da prisluškujejo radijskim zvezam, sestankom med inženirji … Mimogrede, Coughlan je lani dobil ponudbo od Ferrarija, a jo je zavrnil, ker se je z McLarnom že dogovoril za podaljšanje pogodbe. Za Coughlana se je zanimala tudi Toyota …
Rezultati dirke
1. L. Hamilton (McLaren-Mercedes) 1.35:52, 991 (191, 897 km/h), 70 krogov, 306, 663
2. K. Räikkönen (Ferrari) + 0, 715
3. N. Heidfeld (BMW) + 43, 129
4. F. Alonso (McLaren-Mercedes) + 44, 858
5. R. Kubica (BMW) + 47, 616
6. R. Schumacher (Toyota) + 50, 669
7. N. Rosberg (WilliamsF1-Toyota) + 59, 139
8. H. Kovalainen (Renault) + 68, 104
9. M. Webber (RBR-Renault) + 76, 331
10. J. Trulli (Toyota) + 1 krog
11. D. Coulthard (RBR- Renault) + 1 krog
12. G. Fisichella (Renault) + 1 krog
13. F. Massa (Ferrari) + 1 krog
14. A. Wurz (WilliamsF1-Toyota) + 1 krog
15. T. Sato (SAF1-Honda) + 1 krog
16. S. Vettel (STR-Ferrari) + 1 krog
17. A. Sutil (Spyker-Ferrari) + 2 kroga
18. R. Barrichello (Honda) + 2 kroga
Najhitrejši krog
K. Räikkönen (Ferrari) 1:20, 047 (197, 029 km/h)
Odstopi
V. Liuzzi (STR-Ferrari) – elektrika, A. Davidson (SAF1-Honda) – s steze, J. Button (Honda) – tipalo, S. Yamamoto (Spyker-Ferrari) - nesreča
Kvalifikacije
1. L. Hamilton (McLaren-Mercedes) 1:19, 781
2. N. Heidfeld (BMW) 1:20, 259
3. K. Räikkönen (Ferrari) 1:20, 410
4. N. Rosberg (WilliamsF1-Toyota) 1:20, 632
5. R. Schumacher (Toyota) 1:20, 714
Vrstni red voznikov
1. Hamilton 80, 2. Alonso 73, 3. Räikkönen 60, 4. Massa 59, 5. Heidfeld 42, 6. Kubica 28, 7. Fisichella 17, 8. Kovalainen 16, 9. Wurz 13, 10. Webber 8 …
Vrstni red moštev
1. McLaren-Mercedes 138, 2. Ferrari 119, 3. BMW 71, 4. Renault 33, 5. WilliamsF1-Toyota 20, 6. RBR-Renault 16, 7. Toyota 12, 8. SAF-Honda 4, 9. Honda 1
Novo na Metroplay: Ajda Rotar Urankar in David Urankar iskreno o zakonu in težki življenjski preizkušnji