Formula 1: VN Madžarske

15. 8. 2008
Deli

Napovedi pred VN Madžarske so jasno govorile, da lahko Lewis Hamilton dirko v naši vzhodni sosedi le izgubi, pripravljale pa so nas tudi na dolgočasno dirko. Znano je namreč, da je Hungaroring preveč zavit, da bi bilo prehitevanj več kot za vzorec. Pa so presenetili Hamilton, Massa in Kovalainen.

McLaren je na kvalifikacijah prvič letos osvojil prvo startno vrsto in zaradi zavitosti steze, ki ji pravijo tudi Monako brez stolpnic, je vse kazalo tudi na nedeljsko zmago srebrnih. Njim v prid je govorila tudi statistika, posebej za Lewisa Hamiltona, saj je do sedaj dirkač, ki je na Madžarskem startal s prvega startnega mesta, v vsaki drugi dirki tudi slavil.

Felipeja Masse, ki se je po slabih Ferrarijevih kvalifikacijah (Räikkönen je osvojil šele šesti startni položaj) usidral na tretjem mestu, ni pred startom nihče resneje jemal. Do prvih metrov, ko je Brazilec ob ugasnjenih rdečih lučeh odlično pospešil z mesta in najprej opravil s Kovalainenom, nekaj metrov kasneje pa je brez upiranja podlegel še Hamilton. Po prvih postankih je Brazilec še vedno vodil, na prvem mestu je bil tudi po drugih, le dobre tri kroge pred koncem pa je njegovemu Ferrariju odpovedal motor.

Zgodilo se je povsem nepričakovano, so povedali ob Ferrarijevem komandnem pultu, in to v času, ko Felipe ni imel več tekmeca. Srebrni so računali, da bo Hamilton s kasnejšim drugim postankom prišel pred Masso, a Britančeve upe je v 41. krogu znova pokopala izpraznjena guma, ki je znova vzbudila sumničenja, ali hitri Lewis s svojim agresivnim slogom morda ne uniči preveč materiala.

Pri Bridgestonu so po prvi raziskavi o vzroku okvare povedali, da je guma spustila zaradi zunanjega vpliva, kar dopušča možnost, da jo je Lewis prebodel na robnikih ali na kakšnih razbitinah. Hamilton je po menjavi gume padel na deseto mesto in se do konca dirke prebil na peto ter povečal prednost pred najbližjimi zasledovalci (zdaj je na drugem mestu Räikkönen).

Lewisova in Massova smola je pomenila srečo za Heikkija Kovalainena, ki je, kot pred dvema letoma Jenson Button, na madžarski veliki nagradi osvojil svojo prvo zmago v formuli ena. Ta je prišla le nekaj dni za potrditvijo McLaren-Mercedesa, da bo Finec za Woking dirkal tudi v prihodnjem letu. Podaljšanje pogodbe med Heikkijem in Ronom Dennisom je slaba novica za Nica Rosberga, ki ga na zadnjih dirkah ni na mestih, ki jih je sposoben dosegati.

Poleg Williamsa je padec forme v zadnjih tednih prikazal tudi BMW (Kubica se pred rekordnim poljskim občinstvom ni proslavil – skupaj si je VN Madžarske sicer ogledalo kar 250.000 ljudi), precej pa sta napredovala Renault in Toyota. Timo Glock je po hudi nesreči na VN Nemčije, ko je zletel v zaščitni zid (moštvo je po preiskavi razbitin ugotovilo, da je počilo zadnje vpetje, ki je bilo načeto že na VN Velike Britanije), na Madžarskem dosegel kar peti kvalifikacijski čas in na dirki osvojil drugo mesto, ki je največji uspeh tega mladega Nemca.

Glocku, ki ga je po dirki moštveni šef John Howett pohvalil tako, da je javno napovedal podaljšanje pogodbe, je po prvi polovici sezone, ki jo je preživel v senci hitrejšega Jarna Trullija, končno uspelo ukrotiti dirkalnik. »Ne maram dirkalnika, ki je močno podkrmarjen. Zdaj je drugače, dirkalnik lahko zapeljem v ovinek po svojih željah. Da Toyota bolj ustreza mojemu slogu dirkanja, sem dokazal na madžarski dirki in kvalifikacijah, « je Timo pojasnil svoj letošnji preobrat.

Toyota je postala sila, na katero bo letos še treba računati. Glocku je proti koncu dirke za ovratnik dihal Räikkönen, a je Scuderia po težavah z Massovim motorjem Fincu zapovedala, da naj pazi na tehniko. V nasprotju z Glockom, ki mu je moštvo v zadnjem delu dirke dovolilo, da uporabi vso moč motorja. Povsem jasno je, da se bodo za letošnji naslov na zadnjih sedmih dirkah sezone bojevali Hamilton, Räikkönen in Massa. Ferrarijevci vedo, da so slabši na manj vročih dirkah, ko imajo težave s gumami, ki jim jih na maloštevilnih kvalifikacijskih krogih ne uspe pravočasno ogreti na delovno temperaturo.

Scuderia bo morala v boju z McLarnom izboljšati tudi vzdržljivost dirkalnika, saj na prihodnjih dirkah, na katerih je skupaj na voljo še 70 točk, tehnika ne bo več smela zatajiti (vseeno sta McLarnova in Ferrarijeva dirkalnika med najvzdržljivejšimi v seriji) in dirkači tudi ne. Zdaj je vsaka napaka lahko usodna. Dennisa Ferrarijeva odlična forma na madžarski dirki ne skrbi: »Massa je dirkal dobro, Räikkönen pa ni bil pretirano hiter.« Kimi je zadnjič zmagal pred več kot tremi meseci, njegove slabše zadnje dirke pa so vzbudile sum, da se Fincu ne ljubi več, da ni motiviran in da bo že po koncu sezone odvrgel dirkaške rokavice v kot.

A Kimi bo zagotovo vrnil udarec, saj na koncu prvenstva prihajajo Ferrarijeve steze. Kvalifikacije so letos zelo pomembne, kar dokazujejo tudi izjave v McLarnu, ki pravijo, da se bo moral zmagovalec letošnje VN Madžarske še bolj izkazati ob sobotah in še v marsičem. Šef srebrnih Dennis je poudaril, da telesna pripravljenost Kovalainena še ni na ravni, ki bi si jo v ekipi želeli.

Vodja je na temo zmagovalca letošnje VN Madžarske povedal še, da se bo moral Heikki več časa ukvarjati z nastavitvami dirkalnika MP4-23, izboljšati pa bo moral tudi svojo stalnost na dirkah.

Pomembnost startnega mesta pa razume tudi Räikkönen. »Na dirki smo dovolj hitri, a brez dobrih kvalifikacij bomo na vsaki dirki v podobnih razmerah kot na Madžarskem, « pojasnjuje Kimi, ki je na Hungaroringu ostal ujet v sredini startne vrste in le težavam Masse in Hamiltona se lahko zahvali, da je dirko končal na stopničkah.

Težave

Na VN Madžarske so imela nekatera moštva težave z napravami za dolivanje goriva. Pri Sebastienu Bourdaisu se je po dirkalniku razlito gorivo kar dvakrat vnelo, plameni so zaplesali tudi pri Rubensu Barrichellu in Kazukiju Nakajimi. Moštva so kot možen vzrok za prekomerne težave navedle zaradi vročine nižji tlak v posodah za gorivo. Naprave dobavlja in vzdržuje francosko podjetje Intertechique.

Rezultati dirke

1. H. Kovalainen (McLaren-Mercedes) 1.37:27, 067 (188, 790 km/h), 70 krogov, 306, 458 km

2. T. Glock (Toyota) +11, 061

3. K. Räikkönen (Ferrari) +16, 856

4. F. Alonso (Renault) +21, 614

5. L. Hamilton (McLaren-Mercedes) +23, 048

6. N. Piquet (Renault) +32, 298

7. J. Trulli (Toyota) +36, 449

8. R. Kubica (BMW) +48, 321

9. M. Webber (RBR-Renault) +58, 834

10. N. Heidfeld (BMW) +67, 709

11. D. Coulthard (RBR-Renault) +70, 407

12. J. Button (Honda) +1 krog

13. K. Nakajima (Williams-Toyota) +1 krog

14. N. Rosberg (Williams-Toyota) +1 krog

15. G. Fisichella (FIF1T-Ferrari) +1 krog

16. R. Barrichello (Honda) +2 kroga

17. F. Massa (Ferrari)*

18. S. Bourdais (STR-Ferrari) +3 krogi

Najhitrejši krog

K. Räikkönen (Ferrari) 1.21, 195 (194, 243 km/h)

Odstopi

A. Sutil (FIF1T-Ferrari) – zavore, S. Vettel (STR-Ferrari) – motor

Kvalifikacije

1. Hamilton (McLaren-Mercedes) 1:20, 899

2. H. Kovalainen (McLaren-Mercedes) 1:21, 140

3. F. Massa (Ferrari) 1:21, 191

4. R. Kubica (BMW) 1:21, 281

5. T. Glock (Toyota) 1:21, 326

Vrstni red voznikov

1. Hamilton 62, 2. Räikkönen 57, 3. Massa 54, 4. Kubica 49, 5. Heidfeld 41, 6. Kovalainen 38, 7. Trulli 22, 8. Alonso 18, 9. Webber 18, 10. Glock 13 …

Vrstni red moštev

1. Ferrari 111, 2. McLaren-Mercedes 100, 3. BMW 90, 4. Toyota 35, 5. Renault 31, 6. Red Bull 24, 7. Williams 16, 8. Honda 14, 9. Toro Rosso 8

Mitja Reven, foto: Moštva, Gepa pictures

Novo na Metroplay: Jan Plestenjak iskreno o enem najbolj čustvenih trenutkov njegove glasbene kariere