Po treh dirkah letošnje sezone je jasno: Ferrari ima najboljši dirkalnik, a do naslova se Kimi Räikkönen in Felipe Massa na bosta sprehodila, saj so tu še štirje tekmeci. Poleg McLarnovih Hamiltona in Kovalainena še nova tiha favorita Kubica in Heidfeld v BMW-jih.
BMW je po avstralskih stopničkah eksplodiral tudi na dirkah v Maleziji in Bahrajnu. Drugo mesto Poljaka Kubice v Kuala Lumpurju in tretje pretekli konec tedna v peščeni Manami je moštvo Maria Theissena dvignilo na prvo mesto konstruktorske razvrstitve. Čeprav doktor Theissen drži ekipo na realnih tleh in prvega mesta s točko naskoka pred
Ferrarijem in dvema pred McLarnom ne poveličuje, priznava, da so dali letošnji uspehi moštvu ogromno motivacije.
Po zimskih testiranjih, na katerih so se pri BMW-ju ukvarjali s težavnim dirkalnikom, jim ga je očitno do prvih dirk uspelo uravnotežiti in ga s številnimi krilci (v karavani velja F1.08 za najbolj ‘krilat’ dirkalnik) tudi stabilizirati. Moštvo BMW, ki ima po nakupu ekipe Sauber že nekaj let povsem svoj dirkalnik, je v Bahrajnu z najboljšim časom na sobotnih kvalifikacijah dočakalo svoj prvi najboljši startni položaj. Privozil ga je Poljak Kubica.
Čez zimo je Robert shujšal za šest kilogramov, izboljšal je svojo fizično in psihično pripravljenost (malezijsko vročino je recimo premagal brez težav) ter postal bolj odprt, pozitiven in motiviran, kar se kaže tudi na dirkah, kjer je neizprosen tekmec. Lani je na VN Kanade brez poškodb prestal zelo hudo nesrečo, ki ga ni upočasnila in odvrnila od tega, da ne bi na dirkah prehiteval tekmecev in se z nepopustljivostjo boril za mesta.
Dokaz sta tudi VN Malezije in VN Bahrajna. »Takoj ko bo dirkalnik dovolj dober, lahko zmaga, « je o Kubici prepričan Theissen, ki ga je pred dvema letoma posadil v dirkalnik namesto Jacquesa Villeneuva, po nesreči Kubice v Montrealu pa je pogodbo s Poljakom podaljšal kar v bolnišnici.
Pred leti so ga sicer najprej opazili pri Renaultu, a je Flavio Briatore kmalu zavrgel poljski dragulj, nato pa ga je opazil lovec na talente Peter Sauber, ki je tako po Kimiju Räikkönenu odkril novega odličnega dirkača. Še pred letošnjo sezono v Kubico marsikdo ni verjel, proti njemu je govorila tudi lanska statistika, ko je moštveni kolega Heidfeld na koncu sezone zbral skoraj še enkrat več točk kot Poljak. Zdaj ga po treh dirkah spoštujejo vsi in pričakujejo njegovo prvo zmago. Mnogo jih je prepričanih, da bo prišla še letos.
V Bahranju smo na tretji dirki dobili še tretjega zmagovalca. Massa je zaradi odstopov na prvih dveh dirkah zmago nujno potreboval. Zdaj je prvenstvo zelo zanimivo, saj se lahko za naslov borijo kar tri ekipe in kar šest dirkačev. Medtem ko Massa (v Avstralji trk s Coulthardom, v Maleziji izlet s steze) in Hamilton (v Sakhirju je v petek razbil dirkalnik, v nedeljo pa zelo slabo startal in zapeljal v zadek Alonsovega Renaulta) delata napake, so Räikkönen, Kubica, Heidfeld in Kovalainen uspešnejši.
Ferrari je rešil tehnične težave z motorjem in po informacijah naj bi mu uspelo iz agregata iztisniti še dobrih 20 ‘konjev’ več moči, kar potrjuje tudi boljša forma Ferrarijevih odjemalcev Tora Rossa in Force Indie, ki sta se z doseženimi časi iz ozadja prebila v sredino startne vrste. Leti tudi Toyota s Trullijem (Japonci so s testniki v Bahrajnu na zimskih testiranjih prevozili več kot 900 krogov! ).
Ta še vedno velja za dirkača, ki ga je najtežje prehiteti. Po VN Malezije je to potrdil tudi Heidfeld in poudaril, da sta se v prvem ovinku dirke v Kuala Lumpurju kar dvakrat dotaknila. Medtem ko je bila dirka v Maleziji dolgočasna, je bila bahrajnska paša za oči: tesen obračun za zmago in polno prehitevanj ter napak, ki jih je prašna steza še bolj kaznovala. Pri McLarnu ne vedo, zakaj so bili na zadnjih dveh dirkah tako počasni in zakaj jim je bil Ferrari nedosegljiv, celo BMW jih je prehitel. Vsekakor bodo morali Britanci in Nemci (Mercedes) hitro najti rešitve.
Hamilton je letos v drugačnem položaju kot lani, ko je z dobrimi rezultati vznemirjal dvakratnega prvaka Alonsa. Zdaj je njegov novi moštveni kolega Heikki Kovalainen lanski Hamilton, Lewis pa lanski Alonso. Finec se je odlično vklopil v ekipo. Kot Lewis lani …
Formulaški del BMW-ja je imel, ko je kupil ekipo Sauber, okoli 200 zaposlenih. Danes jih ima več kot 700. Ekipa je komaj peta najbogatejša v karavani (za Hondo, Toyoto, McLarnom in Ferrarijem), a je že zdaj daleč najbolj uspešna, če se ocenjuje napredek od leta 2007 do leta 2008.
Po Bahrajnu so se ekipe odpravile na tritedenski odmor, ki pa ga bodo izkoristile za prva večja medsezonska testiranja. Za VN Španije veliko moštev obljublja spremembe na dirkalnikih, med njimi tudi BMW in pa Renault oziroma Flavio Briatore, ki Fernandu Alonsu napoveduje dirkalnik za stopničke. R28 se na prvih treh dirkah ni izkazal za orožje, ki bi bilo konkurenčno najboljšim trem.
Rezultati dirke
1. F. Massa (Ferrari) 1.31:06, 970 (202, 974 km/h), 57 krogov, 308, 238 km
2. K. Räikkönen (Ferrari) +3, 339
3. R. Kubica (BMW) +4, 998
4. N. Heidfeld (BMW) +8, 409
5. H. Kovalainen (McLaren-Mercedes) +18, 380
6. J. Trulli (Toyota) +41, 314
7. M. Webber (RBR-Renault) +45, 473
8. N. Rosberg (Williams-Toyota) +55, 889
9. T. Glock (Toyota) +69, 500
10. F. Alonso (Renault) +77, 181
11. R. Barrichello (Honda) +77, 862
12. G. Fisichella (FIF1T-Ferrari) +1 krog
13. L. Hamilton (McLaren-Mercedes) +1 krog
14. K. Nakajima (Williams-Toyota) +1 krog
15. S. Bourdais (STR-Ferrari) +1 krog
16. A. Davidson (SAF1-Honda) +1 krog
17. T. Sato (SAF1-Honda) +1 krog
18. D. Coulthard (RBR-Renault) +1 krog
19. A. Sutil (FIF1T-Ferrari) +2 kroga
Najhitrejši krog
H. Kovalainen (McLaren-Mercedes) 1.33, 193 (209, 062 km/h)
Odstopi
N. Piquet (Renault) ? menjalnik, J. Button (Honda) ? nesreča, S. Vettel (STR-Ferrari) – nesreča
Kvalifikacije
1. R. Kubica (BMW) 1:33, 096
2. F. Massa (Ferrari) 1:33, 123
3. L. Hamilton (McLaren-Mercedes) 1:33, 292
5. K. Räikkönen (Ferrari) 1:33, 418
5. H. Kovalainen (McLaren-Mercedes) 1:33, 488
Vrstni red voznikov
1. Räikkönen 19, 2. Heidfeld 16, 3. Hamilton 14, 4. Kubica 14, 5. Kovalainen 14, 6. Massa 10, 7. Trulli 8, 8. Rosberg 7, 9. Alonso 6, 10. Webber 4 …
Vrstni red moštev
1. BMW 30, 2. Ferrari 29, 3. McLaren-Mercedes 28, 4. Williams 10, 5. Toyota 8, 6. Renault 6, 7. Red Bull 4, 8. Toro Rosso 2
Mitja Reven, foto:? moštva
Novo na Metroplay: Jan Plestenjak iskreno o enem najbolj čustvenih trenutkov njegove glasbene kariere