Formula 1: VN Singapurja

10. 10. 2008
Deli

Fotografija lahko simbolično pomeni pogreb Ferrarijevega naslova med dirkači.

Negativno odločitev prizivnega sodišča na belgijsko kazen je Lewis Hamilton verjetno že pozabil, saj je na fenomenalni dirki v Singapurju dobil zadoščenje v šestih novih točkah in popolni Ferrarijevi ničli.

Osemstota dirka formule ena bo šla v zgodovino predvsem zaradi tega, ker je bil to prvi nočni spektakel kraljice avtomobilizma. Treningi, kvalifikacije in dirka so potekali ponoči, da smo lahko evropski gledalci gledali boje na ulični stezi, ki jo po zahtevnosti dirkači uvrščajo na sam vrh (Nicku Heidfeldu se zdi singapursko mestno dirkališče drugo najboljše, takoj za Suzuko), takoj po kosilu, ob redni uri.

Nočna dirka je dirkačem povzročila nemalo težav, saj so morali ignorirati singapurski dnevni čas in dneve preživeti v postelji, ponoči pa delati. Tako kot novinarji, gledalci, ki so se ob dobrih pet kilometrov dolgi stezi zbrali v polni zasedbi, in delavci, ki so skrbeli za ulično stezo in delovanje reflektorjev.

Felipe Massa je pred singapursko dirko za vodečim Hamiltonom v skupnem seštevku zaostajal le za točko, po prepričljivo osvojenem najboljšem startnem položaju in vodstvu do prvih postankov pa je kazalo, da v Signapurju nima tekmeca. Pa se je na stezi pojavil varnosti avto, ki je zagotovil varno čiščenje steze po Piquetovem parkiranju v zaščitni zid, ki je strnil vrsto.

Vodeči so družno zapeljali v bokse na prvi postanek, ko je nad Felipejevim dirkalnikom zasvetila zelena lučka. Brazilec je pohodil plin svojega Ferrarija, a postanka še ni bilo konec. Neki mehanik je naredil napako (semafor, ki je pri Ferrariju namesto 'lizike', pač deluje po človeških navodilih), ki je povzročila, da je Massa odpeljal s točilno napravo, od katere se je odtrgala cev. Mehaniki so popadali po tleh kot domine, a so se hitro pobrali in postregli še Räikkönena, ki je čakal za Masso.

Po Finčevi vrnitvi v dirko so mehaniki opazili, da jih Massa čaka na koncu ulice boksov, kjer so mu po olimpijskem teku s težavo sneli cev in Brazilec se je vrnil v dirko, a ta je bila zanj izgubljena. Da je bila Ferrarijeva mera prazna, je Kimi nekaj krogov pred koncem s trkom v zid zapravil peto mesto in pomembne točke ter omogočil McLarnu, da se je z izkupičkom šestih Hamiltonovih točk prebil v vodstvo med konstruktorji.

Od Hamiltona so nekateri po Massovi blamaži pričakovali več, a vodilni v prvenstvu ni tvegal z brezglavimi napadi in se je zadovoljil z 'varnimi' točkami. Do konca sezone so le še tri dirke, Massov zaostanek sedem točk pa pomeni, da je lahko Lewis na zadnjih dirkah brez težav drugi in bi ob Felipejevih zmagah za točko osvojil naslov. Tako teorija.

Ferrari je v Singapurju res zapravil veliko, kar potrjuje tudi odziv predsednika rdečih Luce di Montezemola, ki je dejal, da so singapurske ceste bolj primerne za cirkus kot za resno dirko formule ena, ter pri tem pozabil, da so prav pri Ferrariju uprizorili najbolj spektakularno točko. Cirkus gor ali dol, singapurska velika nagrada je bila dirka sezone, Fernando Alonso pa s prvim postankom pred varnostnim avtom ob pravem času na pravem mestu.

Dvakratni prvak se je na vrhu znašel po postanku drugih, ki so ga opravili med ali po urgiranju varnostnega avta. Španec je bil po odličnih časih na treningih, smoli na kvalifikacijah, ko ga je okvara dirkalnika pustila na cedilu, in le petnajstem startnem mestu na dirki strašno motiviran, da doseže dober rezultat, in je brez težav držal vodilno mesto, ki ga je podedoval tudi zaradi smole Rosberga. Ta je namreč na prvo dolivanje goriva zapeljal ob zaprti ulici boksov (Nemec je bil letos že drugič žrtev tega po mnenju mnogih nespametnega pravila zapiranja ulice boksov za nekaj časa, ko je na stezi varnostni avto) in moral nato odslužiti še kazen.

Poleg Alonsove odlične zmage (je prvi zmagovalec nočne dirke F1) je na singapurski dirki Rosberg zagotovo izstopal, saj je kljub kazenskemu postanku, ki mu je vzel kakšnih 26 sekund, dirko končal na izjemnem drugem mestu. Veliko strokovnjakov se je sicer balo, da bo VN Singapurja zaradi slabih možnosti za prehitevanja dolgočasna dirka, a na srečo so se napovedi izkazale za napačne.

Rezultati dirke

1. F. Alonso (Renault) 1.57:16, 304 (158, 068 km/h), 61 krogov, 309, 087 km

2. N. Rosberg (Williams-Toyota) +2, 957

3. L. Hamilton (McLaren-Mercedes) +5, 917

4. T. Glock (Toyota) +8, 155

5. S. Vettel (STR-Ferrari) +10, 268

6. N. Heidfeld (BMW) +11, 101

7. D. Coulthard (RBR-Renault) +16, 387

8. K. Nakajima (Williams-Toyota) +18, 489

9. J. Button (Honda) +19, 885

10. H. Kovalainen (McLaren-Mercedes) +26, 902

11. R. Kubica (BMW) +27, 975

12. S. Bourdais (STR-Ferrari) +29, 432

13. F. Massa (Ferrari) +35, 170

14. G. Fisichella (FIF1T-Ferrari) +43, 571

15. K. Räikkönen (Ferrari)*

* Ni končal dirke, a je uvrščen.

Najhitrejši krog

K. Räikkönen (Ferrari) 1.45, 599 (172, 740 km/h)

Odstopi

J. Trulli (Toyota) - hidravlika, A. Sutil (FIF1T-Ferrari) – nesreča, M. Webber (RBR-Renault) – elektrika, R. Barrichello (Honda) – elektrika, N. Piquet (Renault) – nesreča

Kvalifikacije

1. F. Massa (Ferrari) 1:44, 801

2. L. Hamilton (McLaren-Mercedes) 1:45, 465

3. K. Räikkönen (Ferrari) 1:45, 617

4. R. Kubica (BMW) 1:45, 779

5. H. Kovalainen (McLaren-Mercedes) 1:45, 873

Vrstni red voznikov

1. Hamilton 84, 2. Massa 77, 3. Kubica 64, 4. Räikkönen 57, 5. Heidfeld 56, 6. Kovalainen 51, 7. Alonso 38, 8. Vettel 27, 9. Trulli 26, 10. Glock 20 . .

Vrstni red moštev

1. McLaren-Mercedes 135, 2. Ferrari 134, 3. BMW 120, 4. Renault 51, 5. Toyota 46, 6. Toro Rosso 31, 7. Red Bull 28, 8. Williams 26, 9. Honda 14

Mitja Reven, foto: Moštva, Gepa pictures

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja