»Istanbul je prva v seriji hitrih stez, ki nam bodo ustrezale, « je bil pred dirko prepričan Felipe Massa. In njegove besede so se uresničile - po najboljšem startnem položaju je dirko okronal z zmago.
Dirka v Istanbulu je bila tipično novodobna. Z le nekaj prehitevanji ter pridobivanjem in izgubljanjem mest v boksih, a zelo dobra za prvenstvo samo. Felipe Massa, Kimi Räikkönen in Fernando Alonso so zaradi uvrstitve na stopničke in pred Lewisa Hamiltona zmanjšali zaostanek za vodečim v prvenstvu.
Že na treningih se je videlo, da bosta Ferrarijeva dirkača trd oreh za McLarnova, Massa in Räikkönen pa sta tudi na dirki potrdila dejstvo, da je Ferrarijev dirkalnik z daljšo medosno razdaljo letos hiter predvsem na hitrih stezah (Räikkönen je pred tem dobil Silverstone, Massa pa hitro in tehnično zahtevno Barcelono). Ferrarija sta v Istanbul Parku tudi bolje izkoriščala prednosti mehkih gum, saj sta v nasprotju z McLarni na dirki uporabila kar dva kompleta mehkih in le en komplet trših gum.
Massi je na kvalifikacijskem treningu uspelo ponoviti lanski dosežek in je osvojil najboljši startni položaj. V zadnjem krogu ga je ‘izpulil’ iz rok Lewisa Hamiltona. Kimi Räikkönen je naredil napako in ni izboljšal tretjega startnega mesta, kar pa je bilo zanj zaradi čistejšega dela steze, s katerega je startal, vseeno dobro. Na startu se je brez težav odpeljal mimo Hamiltona, ki je startal z umazanega dela steze. Tako kot njegov moštveni kolega Alonso, ki pa je izgubil kar dve mesti in je BMW-ja nato ugnal šele s hitrejšim postankom v boksu.
Ferrarija sta se brez večjih težav odpeljala do dvojne zmage, že 74. v zgodovini črnega vranca iz Maranella. Med seboj nista obračunavala in poznejša postanka Brazilca sta bila voda na Massin mlin. Naslednja dirka je v italijanski Monzi. Hitro dirkališče v Kraljevem parku bi lahko po letos videnem bolj ustrezalo Ferrariju kot McLarnu. Do konca je le še pet dirk, zato pa so lahko vse napake v Monzi, Spa-Francorchampsu, Fujiju (na papirju gre za najpočasnejšo stezo v preostalem delu koledarja letošnjih dirk), Šanghaju in Interlagosu odločilne.
Ferrari v skupnem točkovanju za McLarnom zaostaja le za 11 točk, razlika v razpredelnici dirkačev (Massa 15, Räikkönen 16 točk zaostanka) pa je na papirju precejšnja, saj McLarnova dirkača na vsaki dirki osvojita precej točk in ne odstopata kot rdeča. Räikkönen in Massa potrebujeta zmage in nesrečo Alonsa ter Hamiltona. Britanec bi v Turčiji osvojil stopničke, če mu ne bi raztrgalo prednje desne gume, zaradi česar je moral v bokse po novo, njegove težave pa sta izkoristila Alonso in Heidfeld ter ga prehitela.
Srebrna dirkača, ki po zapletih na Madžarskem nista govorila drug z drugim, sta pred turškim nadaljevanjem letošnje sezone zgladila spore. V četrtek ju sicer na veliko nezadovoljstvo novinarjev in fotografov ni bilo na stezo, sta pa v medsebojnem srečanju zakopala bojni sekiri. Alonso je pred dirko mnogo ljudi razburil z izjavo, da je, odkar je lanskega decembra prišel k McLarnu, ekipi pomagal, da so McLaren-Mercedesovi dirkalniki hitrejši za okoli šest desetink sekunde na krog. Pri tem je sebično zanemaril vse druge zaposlene, ki v razvojnih oddelkih ekipe dan in noč garajo za vsako pridobljeno stotinko.
Če kot dirko štejemo tudi dirko v Indianapolisu leta 2005, ko so Michelinova moštva odpeljala le krog za ogrevanje, je Fernando Alonso v Istanbulu odpeljal jubilejno, 100. dirko za Veliko nagrado. Kot kaže, bo Španec ne glede na vse težave ostal pri McLarnu. Pri BMW-ju so že podaljšali pogodbi z obema letošnjima dirkačema Heidfeldom in Kubico še za prihodnje leto. Dirkača sta BMW-ju v Istanbulu privozila nove pomembne točke, ki BMW utrjujejo na položaju tretjega najboljšega moštva v letošnji sezoni.
Pri Renaultu, lanskemu prvaku in letošnjemu največjemu BMW-jevemu tekmecu, so letošnjo sezono že odpisali in s polnim plinom vozijo projekt 2008 ter dirkalnika R28. Dirkača za sezono 2008 naj bi potrdili na dirki v Monzi. Po pisanju španskega AS-a naj bi se Flavio Briatore odločil, da bo (tokrat dober) Heikki Kovalainen obdržal sedež, poleg njega pa bo posadil Nelsona Piqueta Juniorja, ki bi šel tako po poteh predhodnikov Alonsa in Kovalainena, ki sta prav tako iz vrst testnih dirkačev Renaulta napredovala v redne vrste.
Fisichella bi šel po takšnem scenariju lahko k Williamsu, tega bi zapustil v Istanbulu spet odlični Nico Rosberg in šel k Toyoti, tam pa bi brez službe ostal Ralf Schumacher … A to so le špekulacije, o katerih Frank Williams pravi, da je Nico v sezoni 2008 zagotovo Williamsov.
Pri Spykerju bi morali v Turčiji predstaviti nov dirkalnik, a ker ta ni prestal zahtevnih preizkusnih trkov FIE, sta morala Yamamoto in Sutil dirkati v starih dirkalnikih. Spyker je v velikih finančnih težavah, z njimi pa se spopadajo tudi pri Super Agiruju. Prihodnje leto bo ekipama še težje, saj prihaja Prodrive, o katerem pa še ni veliko znanega. Šef ekipe David Richards zatrjuje, da se pogaja s tremi partnerji, najbližje pa je dogovoru z McLaren-Mercedesom, po katerem bi bila Prodrivova dirkalnika prihodnje leto sestavljena iz McLarna (šasija) in Mercedesa (motor). Tudi o dirkačih še ni nič znanega, čeprav se omenja Mercedesovo ‘skladišče’: de la Rosa, Paffett in Spengler.
Velika nagrada Turčije – Istanbul
Rezultati dirke
1. F. Massa (Ferrari) 1.26:42, 161 (214, 108 km/h), 58 krogov, 309, 396
2. K. Räikkönen (Ferrari) + 2, 275
3. F. Alonso (McLaren-Mercedes) + 26, 181
4. N. Heidfeld (BMW) + 39, 674
5. L. Hamilton (McLaren-Mercedes) + 45, 085
6. H. Kovalainen (Renault) + 46, 169
7. N. Rosberg (WilliamsF1-Toyota) + 55, 778
8. R. Kubica (BMW) + 56, 707
9. G. Fisichella (Renault) + 59, 491
10. D. Coulthard (RBR- Renault) + 71, 009
11. A. Wurz (WilliamsF1-Toyota) + 79, 628
12. R. Schumacher (Toyota) + 1 krog
13. J. Button (Honda) + 1 krog
14. A. Davidson (SAF1-Honda) + 1 krog
15. V. Liuzzi (STR-Ferrari) + 1 krog
16. J. Trulli (Toyota) + 1 krog
17. R. Barrichello (Honda) + 1 krog
18. T. Sato (SAF1-Honda) + 1 krog
19. S. Vettel (STR-Ferrari) + 1 krog
20. S. Yamamoto (Spyker-Ferrari) + 2 kroga
21. A. Sutil (Spyker-Ferrari)*
*ni končal dirke, a je uvrščen
Najhitrejši krog
K. Räikkönen (Ferrari) 1:27, 295 (220, 136 km/h)
Odstopi
M. Webber (RBR-Renault) - hidravlika
Kvalifikacije
1. F. Massa (Ferrari) 1:27, 329
2. L. Hamilton (McLaren-Mercedes) 1:27, 373
3. K. Räikkönen (Ferrari) 1:27, 546
4. F. Alonso (McLaren-Mercedes) 1:27, 574
5. R. Kubica (BMW) 1:28, 037
Vrstni red voznikov
1. Hamilton 84, 2. Alonso 79, 3. Massa 69, 4. Räikkönen 68, 5. Heidfeld 47, 6. Kubica 29, 7. Kovalainen 19, 8. Fisichella 17, 9. Wurz 13, 10. Rosberg 9 …
Vrstni red moštev
1. McLaren-Mercedes 148, 2. Ferrari 137, 3. BMW 77, 4. Renault 36, 5. WilliamsF1-Toyota 22, 6. RBR-Renault 16,
7. Toyota 12, 8. SAF-Honda 4, 9. Honda 1
Mitja Reven, foto: Moštva, GEPA Pictures