Felipe Massa je bil v Istanbul Parku še tretjič zapored nepremagljiv, a prav lahko bi se zgodilo, da bi Brazilec ostal brez zmage. Ferrarija, ki sta stavila na začetek z mehko različico gum, sta imela velikega tekmeca v McLarnu Lewisa Hamiltona, ki pa je stavil na tri postanke in trde gume.
Dirka v Istanbulu se bo zapisala v zgodovino tudi zaradi dveh obletnic. Na žalost so bile finančne težave ekipe Super Aguri prevelike in japonskemu moštvu, ki ga je izdatno, a očitno premalo podpirala Honda, je zmanjkalo denarja.
Tako sta oba njihova dirkalnika zadnjič odpeljala dirko pred dobrimi tremi tedni na VN Španije. Brez dela je ostalo nekaj inženirjev, na prostem trgu pa sta tudi oba dirkača Anthony Davidson in Takuma Sato. Eden izmed kamenčkov v mozaiku Agurijevega propada je bila brez dvoma še oznanitev, da v bližnji prihodnosti formula ena ne bo dovolila uporabe tako imenovanih komercialnih dirkalnikov, ampak da bo moralo vsako moštvo še vedno narediti svojega.
Hondin načrt, da bi Super Aguri v prihodnjih letih dirkal z njihovimi dirkalniki, je tako padel v vodo, v prodajo ekipe pa je lastnika Scuderie Toro Rosso prepričala tudi sprememba prvotnega načrta (Williams je bil odločno proti drugim dirkalnikom, ko se je Max Mosley, predsednik Mednarodne avtomobilistične zveze, ogrel za idejo in je že kazalo, da bo prišlo do njene uresničitve).
Prepoved je pokopala še eno ekipo, in sicer še preden se je ta sploh pojavila na prvi dirki: Richardsov Prodrive je nameraval dirkati z McLarnovimi šasijami in Mercedes-Benzovimi motorji, glede na prve načrte pa bi morali nastopati že na letošnjih dirkah. Podobna usoda kot Agurijevo moštvo zelo verjetno čaka tudi Rubensa Barrichella, ki je v Turčiji praznoval rekordni 257. nastop na dirki za veliko nagrado, s čimer je na lestvici rekorderjev prehitel Ricarda Patresseja. Rubensov cilj, da gre vse do številke 300, ki bi jo dosegel konec desetletja, pa je ogrožen, saj v ekipi Honde ne zanikajo, da ne razmišljajo o njegovi zamenjavi. Razlog? Njegova točkovna suša traja že od leta 2006.
VN Turčije je bila zadnja dirka za lanska dirkalnika Scuderie Toro Rosso; v Monte Carlu bodo ta konec tedna končno na kolesa postavili dva nova SRT03. Druga Red Bullova ekipa letos dosega slabe rezultate. V Turčiji je Bourdais po očitni okvari zadnjega vpetja zletel s steze, Vettlu pa je že v prvem krogu pot prekrižal Sutil.
V Istanbul Parku je Ferrari znova dokazoval, da ima trenutno najboljši dirkalnik, McLaren pa, da se navkljub hitrosti rdečega bolida lahko bori za zmage. Heikki Kovalainen, drugi s kvalifikacij (za že tretjič v Istanbulu najhitrejšim Masso), je imel idealno priložnost za zmago, a je v prvem krogu vanj rahlo trčil Kimi Räikkönen.
Ob tem se je na Ferrarijevem dirkalniku rahlo poškodovalo prednje krilce, tipala na Kovalainenovem bolidu pa so javljala, da pušča zadnja guma. McLarnovci so opravili menjavo že po prvem krogu, zato je bila dirka za hitrega Finca, ki je po hudi nesreči na VN Španije na azijsko-evropski dirki pripravil odlično predstavo z veliko prehitevanji, izgubljena.
Za zmago se je boril tudi Lewis Hamilton, ki je z odličnim manevrom na stezi prehitel Masso, a mu po dodatnem postanku (Ferrarija sta postala le dvakrat) ni uspelo nadoknaditi dovolj časa, da bi se na stezo vrnil pred Felipejem. Povsem drugačno taktiko, kot jo je imel Ferrari (start z mehkimi gumami, pri prvem postanku spet mehkejša različica, nato pa trša), je McLaren izbral tudi zaradi preventivnih razlogov ? da bi gume vzdržale brez težav.
Spomnimo se, lani je imel Lewis na tej stezi težave z gumami, pred letošnjo VN Turčije pa je gumarski opremljevalec Bridgestone moštvu McLaren svetoval, naj z enim kompletom gum ne prevozi več kot 18 krogov, zato so se v Wokingu odločili za tri postanke. Hamilton je po dirki povedal, da je zaradi treh obiskov verjetno izgubil dirko, pri Bridgestonu pa so se odzvali, da so ekipam svetovali dva postanka, in razkrili, da je imel na dirkaškem vikendu v Istanbulu težave z gumami le Hamilton, ter to povezali z njegovim slogom dirkanja.
Räikkönena, vodečega v prvenstvu, McLarnova dobra turška forma ni zmedla; Finec je prepričan, da je Ferrari tako dober, da lahko zmaga na vsaki dirki. Velik tekmec Räikkönena je zdaj njegov moštveni kolega Massa, ki mu je druga letošnja zmaga dala krila.
Rezultati
Rezultati dirke
1. F. Massa (Ferrari) 1.26:49, 451 (213, 808 km/h), 58 krogov, 309, 396 km
2. L. Hamilton (McLaren-Mercedes) +3, 779
3. K. Räikkönen (Ferrari) +4.271
4. R. Kubica (BMW) +21, 945
5. N. Heidfeld (BMW) +38, 741
6. F. Alonso (Renault) +53, 724
7. M. Webber (RBR-Renault) +64, 229
8. N. Rosberg (Williams-Toyota) +71, 406
9. D. Coulthard (RBR-Renault) +75, 270
10. J. Trulli (Toyota) +76, 344
11. J. Button (Honda) +1 krog
12. H. Kovalainen (McLaren-Mercedes) +1 krog
13. T. Glock (Toyota) +1 krog
14. R. Barrichello (Honda) +1 krog
15. N. Piquet (Renault) +1 krog
16. A. Sutil (FIF1T-Ferrari) +1 krog
17. S. Vettel (STR-Ferrari) +1 krog
Najhitrejši krog
K. Räikkönen (Ferrari) 1.26, 506 (222, 144 km/h)
Odstopi
S. Bourdais (STR-Ferrari) – s steze, K. Nakajima (Williams-Toyota) – nesreča, G. Fisichella (FIF1T-Ferrari) ? nesreča
Kvalifikacije
1. F. Massa (Ferrari) 1:27, 617
2. H. Kovalainen (McLaren-Mercedes) 1:27, 808
3. L. Hamilton (McLaren-Mercedes) 1:27, 923
4. K. Räikkönen (Ferrari) 1:27, 936
5. R. Kubica (BMW) 1:28, 390
Vrstni red voznikov
1. Räikkönen 35, 2. Massa 28, 3. Hamilton 28, 4. Kubica 24, 5. Heidfeld 20, 6. Kovalainen 14, 7. Webber 10, 8. Trulli 9, 9. Alonso 9, 10. Rosberg 8 …
Vrstni red moštev
1. Ferrari 63, 2. BMW 44, 3. McLaren-Mercedes 42, 4. Williams 13, 5. Red Bull 10, 6. Toyota 9, 7. Renault 9, 8. Honda 3, 9. Toro Rosso 2
Mitja Reven, foto:? moštva
Novo na Metroplay: Vidnost in varnost v prometu: "Zgoditi se mora 'aha moment', da spremenimo svoje navade"