VN Turčije je zagotovo mejnik letošnje sezone, saj v taboru Red Bull Racinga nikoli več ne bo, kot je bilo. Za vse je kriva nesreča obeh dirkalnikov v 40. krogu, ko sta z medsebojnim trkom konkurenčnemu McLarnu podarila dvojno zmago.
Trčenje Sebastiana Vettla in takrat vodilnega Marka Webberja na dirki v Istanbulu je zagotovo spremenilo odnose med obema dirkačema in stvari v eni izmed najboljših ekip letošnje sezone. Živčni Sebastian, ki je v letošnji sezoni doživel že mnogo okvar, zaradi katerih je ostal tudi brez zmag in točk, je v 40. krogu VN Turčije na ravnini začel prehitevati, a je med njegovim dirkalnikom in dirkalnikom moštvenega kolega Webbra nenadoma zmanjkalo prostora, dirkalnika pa sta trčila.
Vettlu je počila zadnja desna guma, odvrtel se je v odstop, Webbru pa je uspelo postati v boksu, zamenjati nos dirkalnika in rešiti tretje mesto ter osvojiti pomembne točke, ki so ga obdržale na vrhu razpredelnice dirkačev. Mnenja, kdo je kriv za nesrečo leta, so deljena, Vettel je s kretnjami, s katerimi se kaže, da nekdo ni povsem pri zdravi pameti, in izjavami po dirki trdil, da je kriv Mark, ki naj mu ne bi pustil dovolj prostora, da gre mimo. Mark je bil bolj tiho, ekipa pa je po dirki razkrila, da je moral v 40. krogu Webber že varčevati z gorivom, kar pomeni, da je nekoliko upočasnil in pretikal pri nižjih vrtljajih, posledično pa je bil na ravninah nekoliko počasnejši.
Ker sta morala enako taktiko kasneje ubrati tudi oba McLarna, se je podobna zgodba obetala tudi Vettlu, ki se mu je vsekakor mudilo mimo Webbra, saj bi moral čez krog ali dva tudi on začeti zmanjševati tempo, posledično pa bi šla zmaga po zlu. Ve se, da je najhujši tekmec vsakega dirkača njegov moštveni kolega, zato je Vettel preprosto moral premagati Webbra. Webbrovo varčevanje z gorivom sta McLarna izkoristila, saj sta se Hamilton in Button obema vodilnima Red Bulloma povsem približala. Webbra je Hamilton 'nadlegoval' že v prvi tretjini dirke, ko se je Avstralcu uspelo ubraniti z boljšim dirkalnikom v ovinkih, na ravninah pa je svojo priložnost s hitrejšim McLarnom iskal Hamilton, ki bi imel z varčevalnim Webbrom kasneje zagotovo manj dela in bi šel verjetno lahko mimo.
Mercedes-Benzov motor v zadku McLarna (in nekaterih drugih ekip) velja za najboljšega v karavani, Renaultov pa za nekoliko podhranjenega, saj naj bi mu manjkalo okoli 20–30 'konjev'. Pritisk McLarna na oba Red Bulla je bil tako eden izmed ključnih elementov nervoze avstrijske ekipe. »Čez krog bi moral upočasniti tudi Vettel, « je po dirki razkril šef Redbullove ekipe Christian Horner, ki se je pogovoril z obema dirkačema, a verjetno ne na način, ki ga je po medsebojnem obračunavanju Ralfa Schumacherja in Giancarla Fisichelle v prejšnjem tisočletju ubral Eddie Jordan.
Podarjeno zmago, ki bi jo morda lahko osvojila tudi po borbeni poti, sta McLarna izkoristila in izboljšala svoj položaj na prvenstvu, ekipa pa je med konstruktorji ponovno prevzela vodstvo. Bilo bi neverjetno, če bi se usodno zaletela tudi Button in Hamilton, ki sta se pol kroga bojevala s kolesom ob kolesu, a se to ni zgodilo. McLarnova hitrost v Istanbulu je dokaz, da je ekipa najbolj napredovala v zadnjih dveh tednih, Hamiltonova turška zmaga pa obeta, da bo boj za letošnji naslov še zelo vroč. Zaostanek Ferrarija se je povečal. Ekipa iz Maranella je odpeljala svojo 800. dirko, a osvojila le nekaj točk.
Alonso je vse zapravil že na kvalifikacijah, ko je izpadel v drugem krogu. Pri Mercedes-Benzu so bili zadovoljni, oba dirkalnika sta prišla v cilj tik pod stopničkami za zmagovalce. Pri Mercedesu se bodo na podlagi rezultatov prihodnjih dirk odločili, ali bodo še razvijali letošnji dirkalnik in se potegovali za zmage ali pa se bodo že osredotočili na leto 2011. Znova je bil odličen Kubica, prvič letos pa je zasijal tudi Petrov, ki je pod velikim pritiskom, saj ga bo ekipa kmalu zamenjala, če ne bo pokazal rezultatov.
V Istanbulu mu je skoraj uspelo, s spektakularno vožnjo se je branil pred napadi Alonsa, vendar je moral v bokse po nove gume, saj mu je dirkač Ferrarija med prehitevanjem predrl sprednjo desno gumo. Za konec je Petrov postavil še najhitrejši čas dirke, njegove težave pa so pomenile prvo letošnjo točko za ekipo Sauberja. Renaultova dirkača, zlasti Kubica, bi lahko dirkala za zmago na prihodnji dirki v Kanadi, ki dirkalniku precej ustreza. Glavni favoriti za zmago na dirkališču Gillesa Villeneuva pa so sicer znani: Red Bulla in McLarna.
Rezultati dirke
1. L. Hamilton (McLaren-Mercedes) 1.28:47, 620 (209, 066 km/h), 58 krogov, 309, 396 km
2. J. Button (McLaren-Mercedes) + 2, 645
3. M. Webber (RBR-Renault) + 24, 285
4. M. Schumacher (Mercedes) + 31, 110
5. N. Rosberg (Mercedes) + 32, 266
6. R. Kubica (Renault) + 32, 824
7. F. Massa (Ferrari) + 36, 635
8. F. Alonso (Ferrari) + 46, 544
9. A. Sutil (Force India-Mercedes) + 49, 029
10. K. Kobajaši (BMW Sauber-Ferrari) + 65, 650
11. P. de la Rosa (BMW Sauber-Ferrari) + 65, 944
12. J. Alguersuari (STR-Ferrari) + 67, 800
13. V. Liuzzi (Force India-Mercedes) + 1 krog
14. R. Barrichello (Williams-Cosworth) + 1 krog
15. V. Petrov (Renault) + 1 krog
16. S. Buemi (STR-Ferrari) + 1 krog
17. N. Hülkenberg (Williams-Cosworth) + 1 krog
18. T. Glock (Virgin-Cosworth) + 1 krog
19. L. di Grassi (Virgin-Cosworth) + 1 krog
20. K. Čhandhok (HRT-Cosworth)*
*Ni končal dirke, a je uvrščen.
Najhitrejši krog
V. Petrov (Renault) 1:29, 165 (215, 519 km/h)
Odstopi
B. Senna (HRT-Cosworth) – vbrizg goriva, S. Vettel (RBR-Renault) – nesreča, H. Kovalainen (Lotus-Cosworth) – hidravlika, J. Trulli (Lotus-Cosworth) – hidravlika
Kvalifikacije
1. M. Webber (RBR-Renault) 1:26, 295
2. L. Hamilton (McLaren-Mercedes) 1:26, 433
3. S. Vettel (RBR-Renault) 1:26, 760
4. J. Button (McLaren-Mercedes) 1:26, 781
5. M. Schumacher (Mercedes) 1:26, 857
Vrstni red voznikov
1. Webber 93, 2. Button 88, 3. Hamilton 84, 4. Alonso 79, 5. Vettel 78, 6. Kubica 67, 7. Massa 67, 8. Rosberg 66, 9. Schumacher 34, 10. Sutil 22 .
Vrstni red moštev
1. McLaren-Mercedes 172, 2. RBR-Renault 171, 3. Ferrari 146, 4. Mercedes 100, 5. Renault 73, 6. Force India-Mercedes 32, 7. Williams-Cosworth 8, 8. STR-Ferrari 4, 9. BMW Sauber-Ferrari 1
Mitja Reven, foto: Moštva