Formula 1: VN Velike Britanije

Na prizorišču, kjer se je pred šestimi desetletji začelo prvenstvo formule ena, sta se zgodila dva preobrata, ki bosta vplivala na prihodnost kraljice avtomobilizma.

4. 7. 2009

V hladnejšem vremenu je Red Bull Racing v Silverstonu predstavil popolnoma prenovljen dirkalnik (opazneje nov je bil tudi Ferrarijev) z visokim nosom in povsem novim zadnjim difuzorjem. Sebastien Vettel je kljub težjemu dirkalniku na kvalifikacijah zablestel z najboljšim časom (tretjeuvrščeni moštveni kolega Webber je bil z za tri kroge lažjim dirkalnikom tretji ? zaradi razlike v masi je bil na papirju Avstralčev dirkalnik hitrejši za vsaj 0, 2 sekunde na krog).

Dirkalnik letos skoraj nepremagljivega Jensona Buttona na ne preveč ogretem silverstonskem asfaltu ni bil najboljši ? Britanec je imel največ težav z ogrevanjem gum na delovno temperaturo. Kako se razlikujeta sloga vožnje Buttona in moštvenega kolega Barrichella, se je lepo pokazalo konec tedna na VN Velike Britanije, ko je bil boljši Barrichello.

Nastavitve njegovega dirkalnika in slog njegovega dirkanja sta bila primernejša za nižje temperature; v ne povsem optimalnih razmerah je veteran bolje izkoristil hitrost dirkalnika. Toda zmaga Sebastiana Vettela (to je bila njegova prva zmaga na suhi stezi) ni bila ogrožena, Red Bullov dirkalnik v manj vročih razmerah hitreje ogreje gume, poleg tega pa je Nemec startal odlično, postav­ljal zelo dobre čase (tudi za sekundo boljše kot Barrichello), se odlepil od tekmecev in ves čas nadzoroval dogajanje za seboj.

Druga letošnja zmaga je Vettlu vlila upanje, da naslov še ni oddan. Red Bull Racing je torej še vedno edina ekipa, ki letos še lahko ogrozi Brawnov naskok na prestol, prihodnji dirki, ki bosta na Nürburgringu in Hungaroringu, pa bosta pokazali, ali je Red Bull res ujel in celo prehitel Brawn GP ali pa so bile težave ekipe Rossa Brawna na VN VB začasne.

Ni se pa zgodilo prvič letos, da so se brawnovci borili s slabšim dirkalnikom. Naj spomnimo na deževno VN Kitajske, ki jo je prav tako dobil Vettel. Nemčev zaostanek za vodilnim Britancem je 25 točk, a ker je sezona šele na slabi polovici, bo lahko še zelo napeto. V Silverstonu je Ferrari spet napredoval, dober je bil tudi Williams, Toyota si je spet privozila točke, McLaren in Renault pa sta znova nastopila porazno.

Medtem ko je bil silverstonski GP le sapica sprememb, pa je pravi vihar zavel med durmi Mednarodne avtomobilistične zveze (FIA) in Združenja moštev formule ena (FOTA). FIA sprva ni bila pripravljena popustiti. Njen šef Max Mosley je vztrajal pri drastičnih spremembah pravil za sezono 2010, na kriznem sestanku v tednu po dirki, ko so sive glave premlevale resno grožnjo FOTE, da se bo odcepila in izvedla svoje prvenstvo, pa je FIA popustila.

Ironično je, da se je prvenstvo F1 leta 1950 začelo prav v Silverstonu, kjer so se letos junija resno zamajali temelji najbolj priljubljenega avtomobilskega prvenstva. Mosleyjeva nepopustljivost je na koncu potegnila najkrajšo in Max je izjavil, da se je FII in FOTI uspelo dogovoriti.

F1 naj bi bila tako vsaj do leta 2012 rešena: ekipe so se obvezale, da bodo v naslednjih letih še naprej zniževale stroške in dosegle raven z začetka devetdesetih, hkrati pa bodo pomagali trem novim ekipam (Team US F1, Manor in Campos). Dogovor temelji na Mosleyjevi obljubi, da na oktobrskih volit­vah za glavarja FIE ne bo vnovič kandidiral, čeprav je še dan pred zasedanjem obljubljal drugače in ekipam združenja FOTA napovedoval tožbe.

Na koncu so zmagala moštva. Zmagala je F1. Z odcepitvijo bi se delili gledalci, mediji, sponzorski denar in še marsikaj, na koncu pa bi obe seriji bolj ali manj životarili. FIA je objavila seznam 13 ekip, ki so sprejete v sezono 2010: Ferrari, McLaren-Mercedes, BMW, Renault, Toyota, Toro Rosso, Red Bull, Williams, Force India, Brawn GP, Campos, Manor in Team US F1.

Rezultati dirke

1. S. Vettel (RBR-Renault) 1.22:49, 328 (223, 385 km/h), 60 krogov, 308, 355 km

2. M. Webber (RBR-Renault) +15, 188

3. R. Barrichello (Brawn-Mercedes) +41, 175

4. F. Massa (Ferrari) +45, 043

5. N. Rosberg (Williams-Toyota) +45, 915

6. J. Button (Brawn-Mercedes) +46, 285

7. J. Trulli (Toyota) +68, 307

8. K. Räikkönen (Ferrari) +69, 622

9. T. Glock (Toyota) +69, 823

10. G. Fisichella (Force India-Mercedes) +71, 522

11. K. Nakajima (Williams-Toyota) +74, 023

12. N. Piquet (Renault) +1 krog

13. R. Kubica (BMW) +1 krog

14. F. Alonso (Renault) +1 krog

15. N. Heidfeld (BMW) +1 krog

16. L. Hamilton (McLaren-Mercedes) +1 krog

17. A. Sutil (Force India-Mercedes) +1 krog

18. S. Buemi (STR-Ferrari) +1 krog

Najhitrejši krog

S. Vettel (RBR-Renault) 1:20, 735 (229, 238 km/h)

Odstopi

S. Bourdais (STR-Ferrari) in H. Kovalainen (McLaren-Mercedes) – oba zaradi nesreče

Kvalifikacije

1. S. Vettel (RBR-Renault) 1:19, 509

2. R. Barrichello (Brawn-Renault) 1:19, 856

3. M. Webber (RBR-Renault) 1:19, 868

4. J. Trulli (Toyota) 1:20, 091

5. K. Nakajima (Williams-Toyota) 1:20, 216

Vrstni red voznikov

1. Button 64, 2. Barrichello 41, 3. Vettel 39, 4. Webber 35, 5, 5. Trulli 21, 5 6. Massa 16, 7. Rosberg 15, 5, 8. Glock 13, 9. Alonso 11, 10. Räikkönen 10 . .

Vrstni red moštev

1. Brawn-Mercedes 105, 2. RBR-Renault 74, 5, 3. Toyota 34, 5, 4. Ferrari 26, 5. Williams 15, 5, 6. McLaren-Mercedes 13, 7. Renault 11, 8. BMW 8, 9. STR-Ferrari 5

Mitja Reven, foto:? Moštva