V Silverstonu bomo prvič v zgodovini Formule 1 priča sprint kvalifikacijam, ki obljubljajo bolj dramatičen in nepredvidljiv dirkaški vikend.
Sprint kvalifikacije so nov poskus razporeditve moči v Formuli 1, ki bodo popestrile dogajanje na stezi in ponudile še več dirkaške akcije za gledalce. Tri dnevni dirkaški format je že bil preizkušen v nižjih dirkaških razredih, na Veliki nagradi Velike Britanije v Silverstonu pa ga bo pred več kot 200 tisoč gledalci prvič uporabila tudi Formula 1. Sprint format pa s sabo prinese tudi drugačen časovni razpored dirkaškega vikenda in nekaj samosvojih pravil, predvsem glede uporabe gum.
Kako bo izgledal dirkaški vikend?
Pričel se bo v petek s 60 minutnim treningom, ekipe pa ga bodo izkoristile predvsem za testiranje kvalifikacijskega režima vožnje. Ker bo to edini trening pred kvalifikacijami, lahko le ena vozniška ali tehnična napaka pomeni, da se ekipa na kvalifikacije podaja povsem nepripravljena. Vozila bodo namreč po opravljenem treningu ostala parkirana v parc ferméju, s čimer bodo ekipam onemogočili uporabo posebnih kvalifikacijskih nastavitev.
Že v petek ob 18. uri (po lokalnem času) bodo sledile kvalifikacije v klasičnem tridelnem formatu, kot smo jih bili do sedaj vajeni v soboto. Pravzaprav se edina sprememba tiče uporabe gum, saj bodo lahko dirkači uporabljali le najmehkejšo različico, na voljo pa bodo imeli štiri komplete. Dirkači pa bodo imeli za štart na dirki prosto izbiro trdote gum – za najhitrejših deset ne bo obvezna uporaba enake različice, s katero so postavili najhitrejši čas v drugem delu kvalifikacij.
Sobota se prične z drugim in zadnjim treningom, ki bo prav tako trajal 60 minut, ekipe pa se bodo osredotočale na zbiranje podatkov, ki jih potrebujejo za dirko.
Sobotno popoldne pa prinese veliko novost – F1 Sprint. 100 kilometrska dirka (na Silverstonu to pomeni 17 krogov oziroma približno 25 minut), na kateri bodo dirkači lahko vozili s polno močjo, brez potrebe po varčevanju z gumami.
Njihova menjava med dirko ni potrebna, je pa dovoljena. Zmagovalec bo odnesel tri točke, drugo uvrščeni dve točki, tretji pa eno točko, končni razpored pa bo določil štartni vrstni red za glavno dirko v nedeljo. Če dirkač v sprint dirki odstopi, v nedeljo štarta iz zadnjega mesta.
Vrhunec dirkaškega vikenda še vedno predstavlja Velika nagrada v nedeljo, na kateri točkovanje ostaja enako – zmagovalec torej dobi vseh 25 točk. Na štartu imajo vsi dirkači prosto izbiro trdote gum, še vedno pa je med celotno dirko potrebno uporabiti vsaj dve različni trdoti.
Kateri dirkaški vikendi bodo uporabili sprint format?
Poleg Velike nagrade Velike Britanije v Silverstonu je enak format predviden še za Veliko nagrado Italije v Monzi in Veliko nagrado Brazilije. Načrti za prihodnje sezone še niso jasni, so pa odvisni od rezultatov in splošnega sprejema v letošnji sezoni. Prav tako se bo format po pridobljenih informacijah v prihodnje še prilagodil, da ustreže želji po večji konkurenčnosti ekip in nepredvidljivosti rezultatov.
Za Veliko nagrado Velike Britanije v Silverstonu se bodo kvalifikacije pričele v petek 16.7. ob 19. uri, sprint dirka bo na sporedu v soboto 17.7. ob 17:30, glavna dirka pa v nedeljo 18.7. ob 16. uri.
Na sprint dirkaškem vikendu je torej prostora za napake zelo malo, saj lahko nepremišljena odločitev v soboto, voznika stane dobre uvrstitve tudi v nedeljo. S tem se odpre več priložnosti za manj konkurenčne ekipe, prav tako pa vrši še več pritiska na letošnja glavna kandidata za naslov, ki že zdaj bijeta tesno bitko. Zgodovina pa pravi še, da so najbolj nepredvidljivi dirkaški vikendi ravno tisti, kjer je najmanj časa za testiranje, krajših treningov kot na sprint dirkaškem vikendu pa ni bilo že desetletja.
Novo na Metroplay: O življenju rock zvezdnika s Slovencem, ki z legendarnimi glasbenimi skupinami nastopa po največjih odrih na svetu