Fotoreportaža: Wörthersee 2013

Medtem ko je cilj vsakega muslimana vsaj enkrat v življenju moliti v Meki, se morajo zagrizeni pripadniki tuning scene vsaj enkrat s svojim avtomobilom prikazati ob Vrbskem jezeru.

15. 6. 2013

Vse skupaj se je začelo leta 1982, ko se je ob Vrbskem jezeru zbrala peščica ljubiteljev Volkswagnovih GTI-jev, danes pa je to preraslo v štiridnevni festival predelanih vozil, pijače, norčij in divjih zabav. Prireditev obišče več kot 150.000 ljudi, zato ni čudno, da je koncern Volkswagen prevzel pokroviteljstvo nad dogodkom, hkrati pa izkoristijo priložnost in prav tam predstavijo nekaj novih vozil v ponudbi.

Če smo mislili, da so pri Audiju z modelom TT RS pokazali vse, kar lahko iztisnejo iz tega modela, smo se močno zmotili. Študija, imenovana Audi TT ultra quattro concept, je nazoren prikaz, kaj lahko inženirji dosežejo z lahko konstrukcijo vozila in manjšanjem mase nekaterih sestavnih delov. Tako so TT-ju 'zbili' težo na vsega 1.111 kilogramov, ter vse skupaj podkrepili s 310-'konjskim' motorjem 2.0 TSFI in dobili razmerje med močjo in maso, ki znaša 3,6 kilograma na enega 'konja' (za primerjavo: Porsche 911 GT3 ima razmerje 3 kg/KM). Seveda ne gre spregledati vseh sladkorčkov, kot so cevne ojačitve, školjkasti sedeži, držala za čelade, obilica karbonskih dodatkov itd.

Kratko se sprehodimo mimo vseh stojnic s pivom, vmes srečamo nekaj dobro podkrepljenih in v Boratove kopalke našemljenih veseljakov in že smo na Seatovem razstavnem prostoru. Tu pa nas pričaka poslastica za prave dirkače oziroma ljubitelje dirkanja. Seatovci so na ogled postavili novega Seata Leona Cup Racer, ki naj bi služil kot testni avtomobil oziroma podlaga za raziskovalno delo na področju turnih dirkalnih avtomobilov. Poudarjajo, da gre za osnovo, ki jo z različnimi modifikacijami hitro prilagodijo določenemu tipu tekmovalnih serij turnih avtomobilov, naj bodo to WTCC, ETCC ali vzdržljivostne dirke. O vrnitvi v serijo WTCC se pri Seatu za zdaj še niso odločili, bodo pa zasebnim tekmovalnim ekipam že v prihodnji sezoni omogočili nakup Seata Leona Cup Racer. Ker je zanimanja kar precej, so objavili tudi dokaj natančne specifikacije in celo okvirno ceno. Takega Leona naj bi poganjal dvolitrski turbobencinski motor z 243 kilovati in 350 Nm navora, v sodelovanju s šeststopenjskim menjalnikom DSG in elektronsko krmiljeno zaporo diferenciala. Za potrebe serije WTCC pa naj bi kmalu imeli pripravljeno izvedbo z 1,6-litrskim turbobencincem, sekvenčnim menjalnikom in mehansko zaporo diferenciala. Seatovci pravijo, da se pogajanja o ceni začnejo pri 70.000 evrih za osnovno različico dirkalnika.

Skozi mešanico dima zažganih gum in vonja po pečenih klobasah kmalu pridemo do Volkswagnovega razstavnega prostora. Ker smo vedeli, da bodo s posebno serijo, imenovano Scirocco Million, počastili izdelavo enkrat-lahko-ugibate-katere številke tega športnega modela, smo nestrpno čakali, kaj se skriva pod ponjavo nedaleč stran. Dolgo so nas dražili, nato pa pokazali študijo Design Vision GTI, ki naj bi nakazovala, kako naj bi Golf zastopal znamko VW na dirkališčih. V nasprotju s Seatom se pri Volkswagnu niso zjasnili, v katerih serijah naj bi nastopali, zato mislimo, da gre le za dobro 'kurjavo'. Sicer lično dodelan in dobro razširjen Golf naj bi pod pokrovom skrival trilitrski biturbobencinski šestvaljnik, ki naj bi s pomočjo menjalnika DSG na vsa štiri kolesa spravil kar 370 kilovatov.

Ker prostori ob Vrbskem jezeru, namenjeni Škodi, slovijo po najbolj zabavnem spremljevalnem programu (poglejte fotografije) in glasni glasbi, nam ga ni bilo težko najti. Najbolj izpostavljeno novost smo hitro uzrli, nekajkrat obkrožili in dokaj kmalu ugotovili, da Škoda Rapid Sport ni izdelek Škodinega športnega oddelka, temveč je oblikovalska študija tega limuzinskega modela. Zanimiva barvna kombinacija, nekaj aerodinamičnih popravkov, vse skupaj pa nasajeno na 19-palčna platišča z gumami. Mične hostese ob avtomobilu niso del študije. Ali pač?

Besedilo Saša Kapetanovič, foto Saša Kapetanovič