To je bila povprečna (!) hitrost zmagovalca in novega rekorderja proge v Ilirski Bistrici, aktualnega evropskega prvaka Simoneja Faggiolija. S tovarniškim prototipom Norma je dosegel čas 1:59,65 in tako tekmecem znova pustil le drobtine.
Skupaj z Makedoncem Igorjem Stefanovskim (Mitsubishi Lancer EVO IX) sta letos že osvojila lovoriki evropskega prvaka (v kategoriji I in II), zato jima v Ilirsko Bistrico sploh ne bi bilo treba priti. Toda sedemkratnemu evropskemu prvaku in makedonskemu talentu, ki nadaljuje uspehe dirkačev iz bivših jugoslovanskih republik (najprej je lovoriko osvojil naš Aleš Prek, nato Srb Borkovič, Hrvat Muhvić in letos še Stefanovski), sta mikala rekord proge in zmaga v skupini N. Rezultat: tombola! Italijan je s povprečno hitrostjo, ki je glede na stoječi start, dve šikani in precej 'hardov' že skoraj grozljiva, znova izboljšal svoj lastni rekord steze (zdržal je kar tri leta), Makedonec pa je slavil med dirkači, ki se potijo v Mitsubishijih in Subarujih skupine N.
Toda vrh razvrstitve je prinesel še nekaj veselja številnim slovenskim navijačem, saj je bil na koncu drugi Italijan Federico Liber, lanski zmagovalec dirke v Lučinah, tretji pa slovenski dirkač z dirkaško licenco velenjskega V-Racinga Patrik Zajelšnik. Kljub dolgi drugi tekmovalni vožnji lahko rečemo, da je dirka tudi po zaslugi lepega vremena in večtisočglave množice gledalcev uspela v vseh pogledih. Žal na startu ni bilo napovedanega Vladimirja Stankoviča, saj se je zalomilo pri dobavi dirkalnika F3000 Lola B 02/50 iz Italije, bil pa je po dolgem času Marjan Smrdelj z zelo lepo formulo F3000 v Ferrarijevih barvah.
V državnem prvenstvu se Matevž Boh (Mitsubishi Lancer EVO IXI) ni pustil zmesti, saj je imel povratnik, domačin Milan Bubnič (Lancia Delta HF) na svoji strani neprimerno več navijačev. Razlika med njima je bila tako majhna, da si lahko na naslednjih dirkah (če bo Bubnič na njih nastopil, saj je bil nastop na domači dirki zanj letošnji prvi) obetamo še zanimive boje. Škoda, da je že na prvem treningu Rado Raspet v peklenskem useku tako poškodoval svojega Mitsubishija Lancerja osme evolucije, da je dirko predčasno končal. Odličen tretji je bil Davor Ivič z Nissanom, četrti Peter Marc, ki je tako trenutno še vedno na zavidljivem drugem mestu v razvrstitvi državnega prvenstva, peti Aleš Prek in šesti Italijan Michele Mancin, ki je prijavljen v naše prvenstvo in ima odlično pripravljenega Saxoja s kar 210 'konji' in sekvenčnim menjalnikom.
V diviziji I, kjer je nastopalo kar 14 naših dirkačev, je bilo znova napeto. Toda medtem ko je v Lučinah končno zmagal Denis Savič z MG ZR 105, je v Ilirski Bistrici že tretjič letos slavil Andrej Prelc s Suzukijem Swiftom GTi. Tako je Primorec še povečal prednost v trenutni razvrstitvi DP v diviziji I, tako da bo lahko na zadnjih dveh dirkah (Buzet in Čedad) laže dihal.
Zgodilo se je tudi kar nekaj nesreč, predvsem velja omeniti povsem uničenega Yuga Boštjana Uljančiča in veliko škode na Mitsubishiju Rada Raspeta. No, za nekaj zvite pločevine so poskrbeli tudi tujci. Toda tudi nesreče sodijo h karavani evropskega prvenstva, kjer moraš za dober rezultat kdaj tudi zamižati.
Dvajseta dirka v Ilirski Bistrici je dokazala, da je kljub nasprotovanju nekaterih domačinov in pomanjkanju bogatejših (domačih) sponzorjev doma pod Šembijami. Zato lahko rečemo: če bi organizator evropsko prvenstvo preselil na Gorjance, bi veliko ljudi primorski spektakel, ki ga je ustvaril Miro Gardelin, nedvomno pogrešalo. Toda takrat bo že prepozno. (AMr)
FOTO: Uroš Modlic
Novo na Metroplay: Helena Blagne iskreno o večeru, po katerem ni več mirno spala | Mastercard® podkast navdiha z Borutom Pahorjem