Letos smo na cesti med Todražem in Lučinami videli kar dva rekorda, saj sta popravila prejšnje dosežke tako Italijan Federico Liber s Formulo Gloria C8F (skupna razvrstitev) kot tudi Švicar Ronnie Bratschi z Mitusbishijem Lancerjem EVO VIII ('turistični' avtomobili). Med našimi je bil najhitrejši Vladimir Stankovič (formula 3 Coloni JPV), v državnem prvenstvu pa je zmagal Milan Bubnič (Lancia Delta HF Integrale).
Italijan Federico Liber je očitno v naletu: ne samo, da je slavil že na letošnji dirki Gorjanci, pač pa je bil neulovljiv tudi v Lučinah. Prejšnji rekord proge, ki ga je leta 2012 dosegel Denny Zardo, je padel že v drugi tekmovalni vožnji, ko je simpatični Liber od Todraža do Lučin potreboval zgolj 2 minuti 03 sekunde 98 stotink - kar z drugimi besedami pomeni poprečno hitrost 116 km/h. »Zelo sem vesel, da sem uspel izboljšati rekord mojega rojaka, saj ga zelo cenim kot dirkača. Bistvo uspeha je v nastavitvah podvozja, saj mi je uspel skoraj idealni 'paket', hkrati pa lahko potrdim, da se gume Pirelli veliko bolje odrežejo pri višjih temperaturah kot gume Avon, ki jih imajo moji tekmeci,« je Liber razkril recept za rekordno vožnjo. Njegova formula Gloria C8F ima 1,3-litrski motor Suzukija Hayabuse, ki razvije okoli 240 'konjev'. »Motor ima malce večjo prostornino, zato bi lahko rekli, da ima 1.4 litra gibne prostornine. Pred Lučinami smo ga na novo sestavili, glavna prednost moje formule pa je majhna masa, saj tehta samo 450 kilogramov,« je še dejal, medtem ko je v boksih menjal gume in mu je pot zalival oči.
Letošnja dirka je bila zopet presežek ekipe AMD Zvezda, saj so zopet poskrbeli za Wi-Fi v boksih (tokrat so bili večji, saj je Ministrstvo za obrambo odstopilo del parkirišča), avtobusni prevoz po progi za gledalce, novinarji smo imeli možnost prevoza in, kar je bolj redkost, ob akreditaciji smo dobili tudi promocijski material občine Gorenja vas – Poljane. Očitno je skupni interes in samo tako se je dirka, ki je nekoč veljala za vaško (s tem seveda ne mislimo nič slabega) razvila v eno boljših pri nas. Slabosti? Prvič, varovalna ograja je ponekod že zelo načeta, zato so za odstranitev poškodovanega predvozila (serijskega Ferrarija) in njeno popravilo v soboto na prvem treningu potrebovali kar eno uro, in drugič, Liber je dejal, da je asfaltna podlaga v primerjavi z lanskim letom precej slabša.
Druga zvezda letošnje dirke je bil Švicar Ronnie Bratschi, ki je z navitim Mitsubishijem Lancerjem EVO VIII popravil rekord proge za 'turistična' vozila. Hudih tekmecev mu ni manjkalo, saj je v Lučinah zopet nastopal Niki Zlatkov v prelepem Audiju Quattro S1, vedno pa je zelo hiter tudi Avstrijec Karl Schagerl s Volkswagnom Golfom Rallyjem. Seveda smo imeli na štartu tudi Slovenci aduta, saj je po uspehu na hrvaški dirki Čabar (kjer je za las zgrešil skupno zmago) znova nastopil Milan Bubnič z Lancio Delto HF Integrale. Tokrat je tehnika delovala brez težav in Bubnič je lahko preskusil tudi nastavljiv zadnji spojler, ki pomaga pri trakciji v počasnih ovinkih in zagotavlja boljšo aerodinamiko na hitrih delih steze. Očitno ga ni zmotilo niti vrtenje Madžara s hrvaško licenco Istvana Kavecza z BMW-jem, ko je moral ponoviti drugo vožnjo, in čakanje na reševanje avstrijskega predstavnika, ko ga je po trku odpeljalo reševalno vozilo na preventivni pregled v bolnišnico. Ker je tokrat manjkal aktualni državni prvak Matevž Boh, je bil Bubnič za druge neulovljiv. Ampak poglejte na rezultate, na cilju so Peter Marc, Aleš Prek in Davor Ivić dosegli skoraj enake čase, zato je bila razlika med njimi slaba sekunda! To je pravo dirkanje! Očitno se naš najhitrejši predstavnik Vladimir Stankovič počasi navaja na novo formulo Coloni JPV, saj je počasi 'lezel' proti deseterici najboljših. Škoda, da nima možnosti nabave boljše tehnike, saj bi bilo lepo, če bi imeli svojega dirkača tudi med najboljšimi tremi v skupni razvrstitvi dirke, kajne?
V diviziji I je Andrej Prelc s Suzukijem Swiftom GTi zmagal tudi na tretji letošnji dirki, zato mu naslov prvaka v tej najšibkejši kategoriji skorajda ne more zbežati. V Lučinah je bil drugi Janko Čebron, tretji pa je bil v enakem dirkalniku (MG ZR 105) domačin iz Lučin Luka Oblak. V cilju je bil vesel tudi Domen Buh, saj je nekaj dni pred dirko na testiranju Peugeota 205 obrnil na streho, zato so imeli mehaniki kratke noči, zanimiv pa je bil tudi nastop Marjana Smrdelja, ki je namesto v prelepi formuli 3000 sedel v hčerkinem Zastavi Yugu. Sanji Smrdelj pa želimo čimprejšnje okrevanje, saj se 28-letno dekle bori z rakom na dojki.
Prihodnja dirka bo 29. in 30. avgusta v Ilirski Bistrici, kjer lahko (spet) pričakujemo evropsko smetano gorskega avtomobilizma. (AMr)
FOTO: Uroš Modlic
REZULTATI
1. Federico Liber ITA formula Gloria C8F 6:13,34
2. Riva Tiziano ŠVI formula F3000 Reynard 92D + 7,08
3. Vaclav Janik ČEŠ prototip Norma M20F + 14,46
4. Alessandro Tinaburri ITA formula Gloria C8F + 20,99
5. Franco Berto ITA Formula Renault Monza + 28,28
6. Manuel Dondi ITA Fiat X1/9 2000 + 28,71
7. Ronnie Bratschi ŠVI Mitsubishi Lancer EVO VIII + 29,08
8. Laszlo Szasz HRV Jono Ferrys + 31,16
9. Gino Pedrotti ITA Renault 2000 + 32,78
10. Vladimir Stankovič SLO formula 3 Coloni JPV + 38,83
15. Milan Bubnič SLO Lancia Delta HF Integrale + 48,97
25. Peter Marc SLO Mitsubishi Lancer EVO IX + 1:14,08
26. Aleš Prek SLO Honda Civic Type-R + 1:14,56
27. Davor Ivić SLO Nissan 200SX + 1:14,88
Divizija I:
1. Andrej Prelc SLO Suzuki Swift 1.3 GTi 8:14,16
2. Janko Čebron SLO MG ZR 105 + 6,04
3. Luka Oblak SLO MG ZR 105 + 18,23