Gorske dirke: 13. Petrol Sevnica 2010

4. 6. 2010 | Aljoša Mrak
Deli

Sašo Horvat je vsem dvomljivcem, ki so lani trdili, da je postal prvak zaradi skromne konkurence, letos že na prvi dirki zaprl usta. Naslov si je zaslužil.

Letošnja sevniška dirka je potekala v pravem aprilskem vremenu, čeprav smo z eno nogo že v juniju. Jutranja tekmovalna vožnja je bila suha, prva popoldanska v močnem dežju in zadnja v spremenljivih razmerah. A Saša Horvata to očitno ni zmotilo. Na Mitsubishija Lancerja devete evolucije skupine F je nataknil prave gume in se pognal proti Studencu, kot bi bilo suho. Če je kdo dvomil, da Mariborčan ni iz pravega (beri: zmagovalnega) testa, potem mora še vedeti, da večina steze v Sevnici drsi.

Start je bil letos prvič pomaknjen proti Krškemu, boksi pa so bili ob elektrarni Blanca. In medtem ko je zdaj začetni del steze kot avtocesta, je nov asfalt proti Impoljci ob prvih kapljah kot drsalnica. Ne, ne, ni napaka, na 4, 4 kilometra steze najbolj drsi prav novi asfalt, ki je skrit v gozdu in se zato tudi v suhem vremenu le počasi suši. Horvat je to vedel, zato v Sevnico ni pripeljal pravega dirkalnika skupine F, ampak le dodelanega iz skupine N. »Ni potrebe, « je dejal v boksih, hkrati pa znova potrdil, da naj bi nastopil tudi na reliju v Velenju in Mariboru.

Edini, ki so mu lahko sledili, sta bila dva češka voznika v predelanih Lotusih in naš Vladimir Stankovič (formula F3000 Reynard KL1). Seveda je imel Stankovič v prvi vožnji kar za 7, 82 sekunde boljši čas od Horvata, hkrati pa je s povprečno hitrostjo skoraj 113 km/h postavil rekord nove steze. V drugi in tretji vožnji pa mu ni šlo tako dobro, saj je formula z okroglimi 500 'konji' in s prav toliko kilogrami ter z zadnjim pogonom bolj plesala kot frčala proti cilju. »Žal sem imel dežne gume iz serije GP1, ki so namenjene krožnim dirkam, zato se niso dovolj hitro ogrele, « je komentiral naš edini voznik, ki se po evropskih dirkah preganja s formulo.

Najstarejši znani zemljevid sveta

No, v boksih smo zasledili tudi Marjana Smrdelja, ki je raje servisiral Yuga svoje hčerke Sanje, kot pa da bi sam sedel v dirkalnik F3000. »Nekaj sprememb na sprednjem delu dirkalnika moram še končati, potem pa bom nastopil na kakšni dirki, « je pojasnil. Tako je le Italijan Marietto Nalon Stankoviču vrgel rokavico v izziv, a že na treningih zapeljal s steze in se na dirki le pazljivo plazil proti cilju.

Medtem ko je bil troboj Horvat-Stankovič-vreme glavna tema sicer slabo obiskane dirke, pa sta največ tekmovalnega duha pokazala Alojz Udovč in Slavko Zorman. Oba z vrhunskimi dirkalniki (novejši Renault Clio R3 Maxi in vrhunsko pripravljen Renault Clio Williams), oba z željo zmagati med spredaj gnanimi dirkalniki. Zorman je bil v prvi vožnji pred domačinom Udovčem samo šest stotink sekunde, v drugi mu je Udovč vrnil s petimi desetinkami naskoka, zato smo vsi nestrpno pričakovali odločilno vožnjo. V tretje pa je imel Udovč boljše razmere na stezi, saj je v nasprotju z Zormanom odpeljal po suhi podlagi. Upajmo, da bomo tudi v prihodnje lahko občudovali njun dvoboj, saj je bil prava paša za oči in balzam za ušesa.

V diviziji I je Primorcu Denisu Saviču uspelo petič zapored zmagati na tej tehnično zahtevni stezi. Čeprav je imel nekaj težav z enim od motornih tipal, pa se je Rover MG ZR-105 z 1, 4-litrskim motorjem in s sekvenčnim menjalnikom spet izkazal za merilo v najšibkejši diviziji I. Korošec Franjo Merkač pa je bil znova najhitrejši v pokalu Yugo.

Veseli smo bili vrnitve Tomija Cilenška s povsem novo Subarujevo Imprezo, s katero je na prvem treningu celo postavil najboljši čas, pohvaliti pa je treba Marka Vouka, ki se je hitro privadil starejše Subarujeve Impreze, saj je še lani sedel v Fiatu 500, in Klemena Čampo, ki je po paralelnem relikrosu spet pokazal, da moramo nanj še računati. Podaljšanje steze se je izkazalo za terno, malce manj navdušeni pa so bili dirkači z blatnimi boksi. Žal se sevniški boksi tudi z novo lokacijo niso uredili.

Rezultati

1. Sašo Horvat (SLO, Mitsubishi Lancer EVO IX) 7:56, 46

2. Dan Michl (ČEŠ, Opel Michl) + 4, 07

3. Vladimir Vitver (ČEŠ, Lotus WR-9/2) + 8, 91

4. Vladimir Stankovič (SLO, F3000 Reynard KL1) + 26, 70

5. Alojz Udovč (SLO, Renault Clio R3 Maxi) + 26, 93

6. Tomislav Cilenšek (SLO, Subaru Impreza N14) + 28, 34

7. Laszlo Hernadi (MAD, Mitsubishi Lancer EVO VIII) + 30, 94

8. Slavko Zorman (SLO, Renault Clio Williams) + 31, 88

9. Peter Marc (SLO, Mitsubishi Lancer EVO IX) + 49, 35

10. Marietto Nalon (ITA, F3000 Lola Zytec B 99-50) + 58, 00

DIVIZIJA I:

1. Denis Savič (Rover MG ZR-105) 8:56, 66

2. Franjo Merkač (Zastava Yugo 1.3) 9:22, 45

3. Teo Žniderčič (Peugeot 106 Rallye) 9:31, 70

DIVIZIJA II:

1. Slavko Zorman (Renault Clio Williams) 8:28, 34

2. Bojan Makarovič (Renault Megane 2.0) 8:57, 72

3. Simon Rutar (Honda Integra) 9:15, 47

Aljoša Mrak, foto: Saša Kapetanovič

Novo na Metroplay: Kaj lahko pri e-mobilnosti storimo doma, da zmanjšamo tveganje za požar?