Gorske dirke: Petrol Ferrari 2008

Francoz Lionel Regal je na dobri poti, da po večkratnem naslovu francoskega prvaka osvoji še letošnjo lovoriko najboljšega na stari celini. Po zmagi na dirki v Ilirski Bistrici je že korak bliže temu cilju!

4. 8. 2008

Triintridesetletni Francoz je trd oreh za vse tekmece, če se le pojavi na dirki. Zato ne preseneča njegova tretja zaporedna zmaga, ki pa je bila – če ne štejemo težave v drugem treningu, ko je s prvim levim kolesom malce udaril ob robnik – precej lahka.

Niti njegov veliki tekmec (tudi v francoskem prvenstvu) Sebastien Petit niti vedno nevarni Madžar Laszlo Szasz nista mogla ogroziti malega Francoza, ki je kot za šalo dosegal najhitrejše čase, a lanskega rekorda steze vseeno ni ogrozil.

Zanimiva je uvrstitev Italijana Lanfranca Evansa, ki je s prototipom Osella PA 20 pred dirko nad Ilirsko Bistrico zasedal trenutno prvo mesto v najmočnejši kategoriji gorskega avtomobilizma. Kot lahko opazite v rezultatih, je vodilni v Evropi zasedel šele deseto mesto, kar je samo dokaz, da je bila na Šembijah res močna konkurenca.

Najhitrejši domači dirkač je bil Vladimir Stankovič, ki upa, da se je končno rešil letošnjih težav z dirkalno tehniko. A da tudi na tej naši najprestižnejši dirki ni šlo brez napetih trenutkov, priča komaj 150 prevoženih metrov v prvi vožnji treninga. Ko sem odšel v bokse, da se pozanimam za razlog predčasnega odstopa, sem izvedel, da je bila težava v povezavi prestavne ročice in menjalnika.

In ko sem že vidno živčnega Stankoviča poskušal malce potolažiti, češ saj bodo popravili dirkalnik in bo lahko že v drugem treningu postavil rekord steze, se je Ljubljančan le nasmehnil in v smehu dejal: »Težko bom izboljšal rekord, saj je 10 sekund res težko premagati! « Seveda se je šalil, da hitrejšega odstopa pač skoraj ne moreš pokositi, vendar so v ekipi popravili dirkalnik in prva letošnja zmaga je bila zagotovljena.

Podobno hiter kot Stankovič (ki ima letos odločno premalo dirkalnih kilometrov, da bi se lahko enakovredno kosal z močno tujo konkurenco) je bil tudi domačin Marjan Smrdelj, odličen tretji pa je bil zopet Alexander Zajelšnik. Njegov brat Patrik, ki je bil prejšnja leta vedno hitrejši in bi moral s formulo 3000 še napredovati, je znova gledal v izpuhe prototipu svojega brata. A prava drama med domačimi dirkači se je odvijala v razvrstitvi turističnih avtomobilov.

Čeprav je Samo Valant pred dirko menil, da na Bubničevi domači dirki ne bo zmagal, saj je državni prvak Milan Bubnič nad Ilirsko Bistrico tradicionalno hiter, je bil Trebanjec hitrejši že na treningih. Bubnič je nato na drugem treningu predčasno odstopil, saj mu je odpovedal menjalnik na več kot 500-’konjski’ Lancii Delti skupine F. Nato pa so dirkalnik odpeljali domov, čez noč sestavili nov prenos in Bubnič se je zjutraj izmučen, a vesel zopet pojavil na startu. Bilo je videti, kot da je pričakoval neprespano noč, saj je na tej dirki tudi lani vso noč popravljal muhasto elek­troniko.

Valant je domačo nalogo opravil že v prvi tekmovalni vožnji, nato v drugi zdrsnil na olju Sandija Boha, zato se je pritožil in vodstvo dirke mu je dovolilo, da ponovi drugo vožnjo. Seveda je dolenjski dirkač izkoristil priložnost in pošteno pohodil plin, zato je nova zmaga le še dodaten kamenček v mozaiku letošnjega naslova državnega prvaka.

Odličen tretji je bil direktor panožne zveze Dagmar Šuster, ki je posebej za to dirko najel Peljhanovega Mitsubishija Lancerja EVO IX skupine F. A tretje mesto je bilo tudi splet srečnih okoliščin, saj je imel Sandi Boh težave z avtomobilom, manjkala sta tudi zmagovalec sevniške dirke Sašo Horvat (Mitsubishi Lancer skupine F) in Andrej Skrbinšek (Peugeot 206 skupine F).

Glede na to, da je atraktivnega Peugeota v Ilirski Bistrici najel Martin Fisher, lahko le upamo, da lepotec ne bo romal k novemu lastniku v Avstrijo. Med našimi dirkači velja omeniti smolo Zdeneta Robide, ki je s hitrim Seatom Leonom že na prvem treningu zape­ljal s ceste, podrl fotocelico v cilju, oplazil drevo in se prevrnil na streho. Na srečo naš prvak v krožnih dirkah ni bil poškodovan, česar pa ne moremo trditi za ubogega Leona, ki je bil kar precej zdelan.

Prvič se je zgodilo, da sta bila naša najhitrejša voznika v ‘navitih’ Lanciah hitrejša od Herberta Pregartnerja (820-’konj­ski’ Porsche 911) in Felixa Pailerja (grozljivo močna Lancia Delta, ki jo kar razganja po zvarih), saj sta med školjkarji nazadnje morala priznati premoč Hanspetru Labarju (Ford Escort Gabat). To pa je znova odraz velikega napredka naših voznikov, predvsem njihove dirkalne tehnike. Bravo!

Velja pohvaliti še prihod ekipe Isolani Racing, predvsem zaradi 630-’konjskega’ dirkalnika Ferrari 575 GTC kategorije GT1, ki bi moral biti odslej prava maskota naše najprestižnejše dirke, poimenovane po najbolj priznanem italijanskem izdelovalcu športnih avtomobilov, in nastop pregrešno lepe Alfe 155 DTM. Dirkalnik sicer nima take konjušnice kot tekmeci (iz 2, 5-litrskega atmosferskega motorja razvije ‘le’ 450 ‘konjev’), vendar pa je z vrhunsko tehnologijo in zvokom motorja, ki dviguje dlake, vedno pravi magnet za gledalce.

Da ne omenjamo, da v Italiji dirkajo le še štirje! A da ne boste mislili, da je evropsko gorsko prvenstvo namenjeno le moškim. V Ilirski Bistrici smo zasledili kar šest voznic, večinoma naših, ki jih moramo za hrabrost še posebej pohvaliti. Naših Asje Zupanc (Mitsubishi Lancer), Špele Fabijan (Renault Clio), Maje Pahor (Renault Clio) in Maje Hribar (Zastava Yugo) ter Čehinj Kamile Stare (starodobna formula Easter) in Gabine Jermanove (Opel Astra) ni bilo le lepo gledati v seksi dirkaških kombinezonih, ampak jih je bilo užitek opazovati tudi, kako dajejo vozniške lekcije moškim kolegom.

Da z njimi ni šale, je na svoji koži občutil tudi vodilni v šibkejši kategoriji evropskega prvenstva Čeh Miroslav Jakeš (Lancer devete evolucije), saj je po mokrem moral priznati premoč naši Asji v starejšem in manj zmogljivem dirkalniku, na koncu pa je Čeh le ubranil moško čast in izkoristil boljšo tehniko po suhem. A bilo je testno . .

V diviziji I je Vasja Miklavčič izkoristil težave Igorja Cotiča, v pokalu Yugo pa je znova slavil hitri Franjo Merkač. V diviziji II je Aleš Prek zaradi odsotnosti večnega tekmeca Mateja Grudnika premočno (ne­uradno) zmagal, saj je hitri Velenjčan na paralelnem relikrosu poškodoval dirkalnik, ki jim ga do gorske dirke ni uspelo sestaviti. Pravo dirkanje pa smo videli v pokalu Clio.

Na treningih je za presenečenje poskrbel Luka Bravec, vendar sta Hrvat Dan Lipoščak in naš nekdanji prvak Igor Dekleva v nedeljo popila kavo več in tvegala vse. Očitno se je splačalo, saj je Hrvat po uspehu na Grobnku in v Ilirski Bistrici korak bliže naslovu, Dekleva pa je Bravcu odščipnil drugo mesto za le stotinko sekunde! To je pravo dirkanje, ki predstavi odlične dirkače, ki se znajo bojevati za vsako stotinko. Čestitamo!

Štirinajsta dirka nad Ilirsko Bistrico se je znova izkazala za pravo poslastico. Žal pa so se vožnje zaradi prekinitev znova zavlekle, zato so številni gledalci že bentili. Na srečo smo imeli novega komentatorja, legendarnega Vlada Krivca, ki je vsaj s svojimi humorističnimi vložki malce popestril mučna čakanja.

Rezultati:

1. Lionel Regal (FRA, Reynard 01 L) 4:07, 581

2. Sebastien Petit (FRA, Reynard 95 D) +6, 415

3. Laszlo Szasz (MAD, Reynard Zytek F3000) +12, 912

4. Hermann Waldy (AVT, Reynard 94 D) +21, 413

5. Otakar Kramsky (ČEŠ, Reynard K 08) +21, 696

6. Milan Svoboda (ČEŠ, Dallara STV 302) +22, 707

7. Vladimir Stankovič (SLO, Lola Ford F3000) +28, 289

8. Marjan Smrdelj (SLO, Lola F3000) +32, 651

9. Alexander Zajelšnik (SLO, Osella PA 20 S) +33, 015

10. Lanfranco Evans (ITA, Osella PA 20) +35, 513

16. Patrik Zajelšnik (SLO, G-Force F. Nippon) +45, 484

17. Samo Valant (SLO, Lancia Delta Integrale) +45, 918

18. Milan Bubnič (SLO, Lancia Delta Integrale) +48, 392

34. Dagmar Šuster (SLO, Mitsubishi Lancer EVO IX) +1:17, 519

DIVIZIJA I:

1. Vasja Miklavčič (SLO, Suzuki Swift GTi) 5:58, 300

2. Denis Savič (SLO, Rover H6 ZR-105) 6:03, 961

3. Franjo Merkač (SLO, Zastava Yugo) 6:08, 579*

*zmagovalec v pokalu Yugo

DIVIZIJA II:

1. Aleš Prek (SLO, Honda Civic Type-R) 5:41, 468

2. Domen Menard (SLO, Renault Clio RS) 5:58, 082

3. Martin Jeršin (SLO, Honda Integra Type-R) 6:01, 947

POKAL CLIO:

1. Dan Lipoščak (HRV, Renault Clio Cup) 5:27, 920

2. Igor Dekleva (SLO, Renault Clio Cup) 5:28, 279

3. Luka Bravec (SLO, Renault Clio Cup) 5:28, 289

Aljoša Mrak, foto: Aleš Pavletič