Italijan Simone Faggioli je s tovarniško Osello FA 30 prepričljivo zmagal na letošnji gorski dirki Petrol Ferrari 2009, kar lahko pripišemo vrhunskemu prototipu, noremu vozniku in . . še nerojenemu Leonardu!
Faggioli, ki nastopa s tovarniško Osello FA 30, se je po prvem sobotnem treningu usedel v avtomobil ter se odpeljal v Firence, saj je bila njegova boljša polovica tik pred tem, da rodi Leonarda. Tudi na nedeljski dirki, kjer je v prvi vožnji kljub pomanjkljivemu treningu (prvič na naši dirki in le en odpeljani trening) zgrešil rekord steze za samo štiri stotinke sekunde (2:01, 255) in na koncu prepričljivo zmagal, je verjetno namesto na zasluženo pivo znova odvihral v porodnišnico.
Se mu je mudilo zgolj zaradi poroda? Ne. Faggioli je kot tovarniški voznik revolucionarnega prototipa Oselle, ki prvič ni zgolj predelana specialka za steze, ampak je narejena povsem za gorske dirke, letos na evropskih dirkah že večkrat zmagal.
Enosed, ki ima sedež povsem na sredini, se lahko pohvali z odličnim podvozjem, vrhunsko razdelitvijo mase, zmogljivim motorjem (lani je imel BMW-jevega, letos ima kompaktnejšega Zytekovega) in v primerjavi s formulami F3000 tudi boljšo aerodinamiko zaradi pokritih koles.
Zato ne čudi, da tudi stari znanec ilirskobistriške steze in predlanski rekorder Francoz Lionel Regal (Reynard 1K L Nippon) lahko letos le nemočno gleda izpušni sistem prototipa, saj je Italijan skoraj nepremagljiv povsod, kjer se pojavi.
Med zmogljivimi formulami F3000 smo imeli tudi Slovenci dva predstavnika, Vladimirja Stankoviča in Marjana Smrdelja. Stankovič je imel na drugem treningu težave že takoj po startu, ko je na njegovem dirkalniku odpovedala črpalka za gorivo.
Zaradi premalo odpeljanih dirkaških kilometrov z novo formulo je končno osmo mesto kot zmaga, prav tako ni razočaral domačin Smrdelj z 11. mestom. Dirka Petrol Ferrari 2009 je znova veljala za evropsko prvenstvo, kar pomeni, da je na njej nastopila vsa evropska elita.
Med turističnimi avtomobili je bilo tesno med Milanom Bubničem (Lancia Delta Integrale) in Sašom Horvatom (Mitsubishi Lancer EVO IX). Oba dirkača, ki nastopata z več kot 600-'konjskima' dirkalnikoma, sta bila zelo motivirana, saj je Bubnič domačin, mladi Horvat pa je po zmagi v Sevnici najresnejši kandidat za naslov prvaka v diviziji III.
Na koncu je Pivčan prepričljivo slavil pred Mariborčanom, vendar pa je voznik Lancerja po nesrečnem odstopu Sandija Boha (prav tako Mitsubishi Lancer skupine F, vendar osme evolucije) tudi s srebrnim pokalom nabral že kar lepo bero točk za skupni seštevek državnega prvenstva. »V soboto je nekaj motornega olja odteklo na sklopko, zato mi je drsela. V nedeljo pa je bil Bubnič enostavno prehiter, jaz se moram dirkalnika še navaditi, « je bil pošten Horvat.
Sandi Boh se je prav tako pritoževal, da novi motor nima dovolj moči, poleg tega pa je po pomoti celo odstopil . . »Videl sem rdečo zastavo (obvezno prekiniti dirkanje zaradi nevarnosti, op. a.), zato sem upočasnil in iskal prostor, kjer bom lahko obrnil. Nato pa mi funkcionar ob stezi reče, naj zapeljem s ceste, če mi dirkalnik ne gre.
Saj res ni šel, a odstopiti mi ni bilo treba, vendar pa niso hoteli slišati, da bi ponovil vožnjo, « nadaljuje s smolo v letošnji sezoni Boh, ki ni bil prepričan, ali je bila zastava ali majica gledalca ali res napaka funkcionarja. Pohvaliti velja še novinca v Lancerju Matevža Boha, ki je mimogrede tudi sin nesrečnega Sandija, in Asjo Zupanc, ki je za Gassnerja testirala deseto evolucijo Mitsubishija.
Matevž je bil presrečen zaradi tretjega mesta, Asja pa je prisegala, da se na zaprtih ovinkih prav nič ne vozi počez. Tudi sedmo mesto direktorja AŠ2005 Dagmarja Šusterja ni od muh, če predpostavljamo, da ima že skoraj 65 let! Nekdanji prvak Igor Dekleva se je pritoževal, da je podvozje Alfe 155 ST zelo razmajano in da bo mogoče šele proti koncu leta sedel v zmogljivejši dirkalnik 156 ST.
V diviziji II je Aleš Prek (Honda Civic Type-R) podobno kot v Sevnici ugnal Slavka Zormana (Renault Clio Williams), a razlika po obeh vožnjah je bila zgolj osem desetink sekunde! Bravo! Prek, ki letos več nastopa v tujini na priznanih evropskih dirkah, je priznal, da je bila to zelo živčna dirka.
»V soboto mi je na treningu stopalka za zavoro 'padla v prazno', kar smo pred dirko popravili, nato pa je zamenjan zavorni kolut po prvi tekmovalni vožnji enostavno počil. Če ne verjameš, da se boš pravočasno ustavil, ni prijetno znova sesti v dirkalnik in se v zadnji tekmovalni vožnji boriti za vsako desetinko sekunde, « je priznal Prek.
V diviziji I je Franjo Merkač znova dokazal, da so lahko dirkalniki Yugo presenetljivo hitri, a resnici na ljubo sta mu pri tem pomagala tudi Denis Savič in Manuel Dessardo (oba MG ZR 105). Primorca sta skoraj sočasno podirala šikano (oziroma ograjo ob šikani) v drugi nedeljski vožnji, Dessardo zgornjo šikano in Savič ograjo ob spodnji oviri iz gum.
Na žalost Dessardo ni mogel nadaljevati, Savič pa je lahko . . Pravzaprav je imel Savič kar srečo, saj je zaradi Dessarda lahko ponavljal vožnjo in kljub poškodovanemu dirkalniku še vedno osvojil drugo mesto.
Če odmislimo težave z asfaltom pri prvi šikani, ki se je začel dobesedno topiti (ha, pri cestnem podjetju so spet varčevali), je 15. prireditev med Ilirsko Bistrico in Šembijami znova navdušila. Kot zanimivost povejmo, da so bili zbiratelji delov dirkalnikov lahko znova navdušeni.
Plastični deli Gabatovega Forda, ko se je Avstrijec Vinzenz Kroinsleitner udaril ob ograjo, morda niso toliko vredni kot štirje vijaki in distančnik, ki so odpadli z dirkalnikov na startu ob silnih pospeških, toda počakajmo še nekaj dirk in že bodo lahko sestavili svoj dirkalnik . .
Rezultati
1. Simone Faggioli (ITA, Osella FA 30) 04:03, 053
2. Lionel Regal (FRA, Reynard 1K L Nippon) + 5, 740
3. Sebastien Petit (FRA, Reynard 95D) + 10, 791
4. Fausto Bormolini (ITA, Reynard 95D) + 12, 412
5. Laszlo Szasz (MAD, Reynard Zytek F Nippon) + 12, 965
6. Otakar Kramsky (ČEŠ, Reynard K 09) + 13, 125
7. Renzo Napione (ITA, Reynard K2) + 5, 815
8. Vladimir Stankovič (SLO, Reynard Ford KL 01) + 18, 762
9. Milan Svoboda (ČEŠ, Dallara STV 302) + 21, 243
10. Hermann Waldy (AVT, Reynard 94D) + 24, 449
11. Marjan Smrdelj (SLO, Lola Zytek) + 32, 955
DIVIZIJA I:
1. Franjo Merkač (Zastava Yugo) 05:46, 975*
2. Denis Savič (MG ZR 105) 05:50, 521
3. Andrej Mihevc (Zastava Yugo) 05:58, 110
*zmagovalec v pokalu Yugo
DIVIZIJA II:
1. Aleš Prek (Honda Civic Type-R) 05:18, 449
2. Slavko Zorman (Renault Clio Williams) 05:19, 263
3. Angel Oblak (Alfa Romeo Alfa 156) 05:31, 063
DIVIZIJA III:
1. Milan Bubnič (Lancia Delta Integrale) 04:50, 391
2. Sašo Horvat (Mitsubishi Lancer EVO IX) 04:54, 409
3. Matevž Boh (Mitsubishi Lancer EVO IX) 05:03, 550
Aljoša Mrak, foto: Aleš Pavletič