Štiri leta je moral Samo Valant čakati, da je znova osvojil naslov državnega prvaka v gorskih dirkah. Toda medtem ko je za naslov najboljšega leta 2004 zadostovalo 220 ‘konjev’ v Puntu Kit Car, jih je moralo za letošnjo lovoriko garati kar okoli 500 Lancie Delte skupine F!
Dirka na hrvaško Učko je zadnji trenutek zamenjala predvideno prireditev v Trbovljah, kar se je tudi poznalo. A čeprav je organizacija malce šepala, je zaradi skromnega števila udeležencev (dirkačev, prijavljenih za slovensko prvenstvo, je bilo le trideset) prireditev potekala zelo hitro.
Na treningih je bil najhitrejši Sandi Boh (Mitsubishi Lancer EVO VIII), vendar mu je za ovratnik dihal vedno hitri Milan Bubnič (Lancia Delta Integrale). »Malce se še privajam na klasičen menjalnik, ki prestavlja kot sekvenčni. Zato še vedno prestavljam s sklopko, vendar pa je prednost tega sistema, da ne moreš zgrešiti prestave, « je dejal Boh, ki s pomočjo Darka Peljhana na vsaki dirki malce dodela že tako vrhunskega Mitsubishija skupine F, ki ima 580 ‘konjev’.
Samo Valant je bil pri tehniki zelo previden, saj bi mu že uvrstitev med deseterico prinesla tako želeni naslov. »Nalašč sem odpeljal le en trening, saj si res ne želim, da bi mi na dirki odpovedala tehnika, « je dejal Trebanjec, hkrati pa priznal, da ima še nekaj skritih adutov. No, da je dirkaška žilica vseeno prevladala, kažejo rezultati dirke. Najbolje je kazalo Bubniču, vendar je bil Valant v zadnji vožnji hitrejši kar za štiri sekunde in naslov ter zmaga sta bila v njegovih rokah. Boh
je naredil preveč napak, saj je vozil slabše kot na treningu, pogrešali pa smo tudi poškodovanega Saša Horvata, ki naj bi prav na to dirko pripeljal krepko predelanega Lancerja osme evolucije. Za prihodnjo sezono pa pri AŠ2005 neuradno napovedujejo, da bo skupina F usklajena z mednarodnimi predpisi, kar pomeni še lažje dirkalnike!
Medtem ko smo v diviziji II poznali prvaka že pred zadnjo dirko (Aleš Prek s Hondo Civic Type-R), pa je bilo vroče v diviziji I in pokalu Renault Clio RS.
V razvrstitvi najšibkejših dirkalnikov državnega prvenstva je bil najuspešnejši Denis Savič (Rover MG ZR 105), vendar je bilo drugo mesto Vasje Miklavčiča (Suzuki Swift GTI) dovolj za naslov prvaka. Po lanskem naslovu Tadeja je letos krono prevzel kar njegov brat Vasja! Čestitamo. V pokalu Renault Clio RS je bil prepričljivo najhitrejši Igor Dekleva, vendar je Hrvatu Danu Lipoščaku zadostovalo že tretje mesto, da je osvojil prvi naslov v tem našem najmlajšem pokalu. No, na koncu je bil celo drugi, saj se je Luka Bravec pritoževal, da motor njegovega Clia ni v najboljši formi.
»S prvo sezono sem zadovoljen, saj smo prebili led. Prihodnjo sezono pa ne bomo več nastopali na gorskih dirkah, ampak le na pravih dirkališčih v naši okolici, smo pa v zaključni fazi priprave pravilnika za pokal Renault Clio R3 za reli, « je poln elana razlagal promotor pokala Darko Strahinič. Prav takšen Renaultov dirkalnik razreda R3 je na tej dirki že vozil Aljoz Udovč, ki je bil nad tehniko navdušen.
»Moram se privaditi na sekvenčni način prenosa, zavore brez serva in neposrednejši volanski sistem, sicer pa je Clio pravi stroj, « je povedal Udovč in napovedal, da bo v sezoni 2009 vozil le reli, po možnosti v okviru pokala. V diviziji I, kjer vozijo le pokalni Seicenti, je bil najuspešnejši Matevž Boh, v diviziji IV pa je Slavko Zorman nekdanjega Horvatovega Clia Williamsa znova pripeljal do zmage.
Na Učki je bil sicer najhitrejši Italijan Marietto Nalon, ki je s formulo F3000 vozil s povprečno hitrostjo 100 km/h, v pokalu Yugo pa je slavil Franjo Merkač. Njegova povprečna hitrost je bila 78 km/h. Ni slabo za Yuga, kajne?
Skupna razvrstitev
1. Marietto Nalon (ITA, Lola Zytec F3000) 05:52, 991
2. Samo Valant (SLO, Lancia Delta Integrale) +20, 213
3. Milan Bubnič (SLO, Lancia Delta Integrale) +22, 668
4. Sandi Boh (SLO, Mitsubishi Lancer EVO VIII) +31, 385
5. Igor Dekleva (SLO, Renault Clio RS Cup) +49, 758
6. Asja Zupanc (SLO, Mitsubishi Lancer EVO VIII) +51, 130
7. Slavko Zorman (SLO, Renault Clio Williams) +55, 480
8. Dan Lipoščak (HRV, Renault Clio RS Cup) +56, 449
9. Aleš Prek (SLO, Honda Civic Type-R) +57, 355
10. Rok Turk (SLO, Peugeot 206 R3) +58, 879
DIVIZIJA I:
1. Denis Savič (SLO, Rover MG ZR 105) 07:12, 116
2. Vasja Miklavčič (SLO, Suzuki Swift GTI) 07:29, 084
3. Franjo Merkač (SLO, Zastava Yugo) 07:30, 181
DIVIZIJA II:
1. Aleš Prek (SLO, Honda Civic Type-R) 06:50, 346
2. Domen Menard (SLO, Renault Clio RS) 07:18, 418
Aljoša Mrak, foto: Saša Kapetanovič