Medtem ko je na prvi letošnji gorski dirki za DP zmagal Sašo Horvat, na drugi pa Samo Valant, je na skoraj 1.500 metrih nadmorske višine Rogle slavil Milan Bubnič. Dvoboj zmogljivih dirkalnikov skupine F Lancia Delta in Mitsubishi Lancer se nadaljuje!
Po drugi tekmovalni vožnji je najbolje kazalo Samu Valantu z Lancio Delto Integrale, vendar je po težavah s cevjo turbopuhala (prva vožnja treninga in čisto na koncu prve tekmovalne vožnje) in menjalnikom (zaključna tekmovalna vožnja) moral priznati premoč hitrega Pivčana Milana Bubniča s prav tako več kot 370-kilovatno (500-‘konjsko’) Lancio.
Pričakujemo lahko, da bo Primorec kot aktualni državni prvak v gorskih dirkah pritisnil na plin tudi na svoji domači dirki v Ilirski Bistrici, ki bo potekala zadnji konec tedna v juliju. S težavami sta se ukvarjala tudi voznika Mitsubishijev skupine F, saj je Sandiju Bohu na treningu odpovedala sklopka, ki jo je potem Darko Peljhan s pomočniki čez noč zamenjal, Sašo Horvat pa je po nesreči na Gorjancih sedel v bivšem Jeramovem dirkalniku, ki ni primeren za gorske dirke. »Tehnika je tako na meji, da lahko na vsaki dirki pričakujemo težave, pri vožnjah pa zaradi izenačenosti ne moremo več taktizirati, temveč jr treba peljati na polno. In takrat delaš tudi napake, « je dogajanje komentiral Valant.
Malce bolj žalosten je bil Vladimir Stankovič, saj je bil na treningih počasnejši od Hermanna Waldyja, največjega tekmeca v avstrijskem prvenstvu. Oba voznika atraktivnih formul F3000 sta bila razred zase, vendar se je, medtem ko je Waldy rutinsko odpeljal vse tri vožnje, Stankoviču zalomilo že na prvi nedeljski. »Videti je, da je na startu ‘zalilo’ motor, saj je ‘umrl’ že po nekaj metrih. Zato sem še enkrat startal, se pripeljal do cilja, vendar je bil zaostanek že ogromen, « je dejal naš najhitrejši gorski voznik.
V nadaljevanju dirke je upal vsaj na nov rekord proge (ta bi bil teoretično dosežen v vsakem primeru, saj je organizator postavil dodatno šikano malo pred zadnjo kombinacijo ob izhodu iz boksov, zaradi česar so bili doseženi časi slabši), a je moral zaradi muhaste tehnike kmalu zapustiti adrenalinski kotiček za volanom enosedežnika.
Hermann Waldy je bil torej (pričakovano) razred zase, veliko presenečenje pa sta bila drugo mesto Italijana Marietta Nalona in tretje Alexandra Zajelšnika. Alexander je s prototipom Osella PA 20 S prehitel celo svojega brata Patrika, ki je bil sicer vedno hitrejši, poleg tega pa v letošnji sezoni sedi v zmogljivejši formuli F3000. To, da je Alexander po nesreči v Sevnici zelo hitro pridobil zaupanje vase in v svoj zmogljivi prototip, je občudovanja vredno. Njegova povprečna hitrost na Rogli je bila kar 125 km/h!
Najhitrejši Slovenec, če ne štejemo nemška Slovenca iz družine Zajelšnik, ki vozita za V-Racing Velenje, je bil Postojnčan Marjan Smrdelj. Voznik rdeče ‘Ferrarijeve’ formule F3000 ni samo čedalje hitrejši, ampak z napisom I feel Slovenia na svojem tovornjaku tudi oglašuje Postojnsko jamo. Pa naj kdo reče, da dirkači ne znajo promovirati naše male državice!
Čeprav so naši dirkači s 500- oziroma 600-‘konjskimi’ italijanskimi in japonskimi zverinami izredno atraktivni, so bili Avstrijci s še bolj predelanimi zverinami znova prava paša za oči in ušesa. Avstrijska pravila dovoljujejo več posegov v dirkalno tehniko, zato se recimo Herbert Pregartner preganja s kar 600-kilovatnim (820-‘konjskim’) Porschejem 911 GT2, Andreas Gabat (Ford Gabat Cosworth) in Felix Pailer (Lancia Delta Integrale) pa nista prav veliko skromnejša (beri počasnejša).
Te zverine pokajo in žvižgajo, da jih je pravo veselje že poslušati, iz ovinkov pa jih tako izstreli, da se tudi poznavalci čudijo, kako lahko materiali zdržijo take obremenitve. Pregartnerjev Porsche ima kar 800 Nm navora, zato zadnji difuzor pri polnem plinu drsi po asfaltu kot kakšen plug. Verjemite, fantastična predstava nore tehnike in še bolj norih voznikov!
V naši diviziji I je zmagal Vasja Miklavčič (Suzuki Swift GTi) in se tako pridružil zmagovalcema prejšnjih dirk, torej Denisu Saviču (Rover MG ZR-105) in Igorju Cotiču (Suzuki Swift GTi). Za dirkaško okolje imajo omenjeni avtomobili razmeroma majhno prostornino motorja (do 1.400 ccm), vendar so njihovi vozniki toliko bolj srčni in pogumni, zato bo še vroče.
Treba je omeniti še hitrega Korošca Franja Merkača, ki je po hudi nesreči na Gorjancih znova slavil v pokalu Yugo. Da je bil dirkalnik sestavljen zadnjo minuto pred začetkom dirke, pričajo leva vrata, ki so ostala pobarvana v rdeče-belo kombinacijo.
V diviziji II je znova zmagal Aleš Prek (Honda Civic Type-R), ki je prehitel domačina Mateja Grudnika (Renault Clio RS) za skorajda štiri sekunde. Vrhničan je dokazal, da bo novejša Honda še kako trd oreh na hitrih progah. Tretji je bil lanski prvak v najšibkejši diviziji, Tadej Miklavčič (Renault Clio RS).
Dirka na Rogli je spet dokazala, da lahko tudi v Sloveniji naredimo vrhunsko avtomobilistično prireditev. Gledalci so uživali v vratolomnih vožnjah, pohvalili pa so tudi luksuzen avtobus, s katerim so se lahko med posameznimi vožnjami premikali po progi. Da o ažurni internetni strani (www.vracing.info), ki je po katastrofi v Sevnici in na Gorjancih dobrodošla dopolnitev programa že tako izpiljene organizacije, sploh ne govorimo.
Rezultati
1. Hermann Waldy (AVT, Reynard 94 D Formula 3500) 04:48, 68
2. Marietto Nalon (ITA, Lola Zytec F3000) +12, 46
3. Alexander Zajelšnik (SLO, Osella PA 20 S) +14, 35
4. Patrik Zajelšnik (SLO, G-Force F. Nippon) +15, 83
5. Herbert Pregartner (AVT, Ferstl Porsche 911) +16, 06
6. Marjan Smrdelj (SLO, Lola F3000) +19, 69
7. Andreas Gabat (AVT, Ford Gabat Cosworth) +21, 77
8. Gabriella Pedroni (ITA, Lola F3000) +22, 22
9. Felix Pailer (AVT, Lancia Delta Integrale) +22, 72
10. Nicolas Brebson (AVT, Osella PA 20 S) +26, 75
11. Milan Bubnič (SLO, Lancia Delta Integrale) +31, 33
14. Samo Valant (SLO, Lancia Delta Integrale) +37, 19
16. Andraž Hribar (SLO, Radical SR3) +42, 40
17. Sašo Horvat (SLO, Mitsubishi Lancer EVO VIII) +43, 64
18. Sandi Boh (SLO, Mitsubishi Lancer EVO VIII) +44, 55
24. Andrej Skrbinšek (SLO, Peugeot 206) +50, 52
32. Zdene Robida (SLO, Seat Leon 2.0T) +01:01, 94
DIVIZIJA I:
1. Vasja Miklavčič (SLO, Suzuki Swift GTi) 06:17, 44
2. Igor Cotič (SLO, Suzuki Swift GTi) 06:18, 39
3. Denis Savič (SLO, Rover MG ZR-105) 06:21, 59
DIVIZIJA II:
1. Aleš Prek (SLO, Honda Civic Type-R) 05:55, 29
2. Matej Grudnik (SLO, Renault Clio RS) 05:59, 53
3. Tadej Miklavčič (SLO, Renault Clio RS) 06:12, 81
Aljoša Mrak, foto: Saša Kapetanovič
Novo na Metroplay: Vidnost in varnost v prometu: "Zgoditi se mora 'aha moment', da spremenimo svoje navade"