Intervju: Joan 'Nani' Roma in Michel Perin

1. 1. 2015
Deli
Intervju: Joan 'Nani' Roma in Michel Perin

Dvainštiridesetletni Španec je zmagal na dakarski dirki kar dvakrat: prvič leta 2004, ko je slavil med motoristi (KTM), nato pa še deset let pozneje med avtomobilisti (Mini). Še veliko bolj izkušen je njegov 57-letni francoski sovoznik Perin: kot profesionalec dirka že od leta 1977, najprej v francoskem prvenstvu v reliju (Chatriot in Magaud), nato v vztrajnostnih relijih (Lartigue, Chicherit, Saby, Sainz in Roma), šest let pa je bil tudi vodja dirkaške ekipe Citroën. Torej idealna sogovornika pred Dakarjem 2015.

AM: Ali se po zmagi na Dakarju 2014 štejeta za favorita za največji pokal Dakarja 2015?

JR: Prav gotovo, če ne bi imel možnosti za skupno zmago, verjetno ne bi imel tudi dovolj motivacije za nastop.

MP: Moja prva zmaga je bila pred 20 leti, vendar sem še vedno željan novih izzivov. In dokler me bodo v ekipi prenašali, bom še vedno vztrajal. [smeh]

AM: Letos prihaja močna ekipa Peugeota. Menite, da bodo konkurenčni, saj ne nazadnje nastopajo kot buggyji in zato pod okriljem drugih tehničnih pravil kot vi?

JR: Čeprav mislim, da smo mi zaradi izkušene in preverjene ekipe favoriti, bodo peugeotovci prav gotovo hud tekmec. Ne smemo pa pozabiti niti na vedno nevarnega Giniela de Villiersa, ki bo s Toyoto Hilux vsekakor hiter – in glede na izkušnje zanesljiv!

MP: Gledati morate na paket kot celoto: torej preverjeno ekipo, hitrega voznika, izkušenega sovoznika in zanesljivo tehniko. Seveda pa mora biti dirkalnik tudi dovolj hiter, saj se razlike na cilju posameznih etap v zadnjih letih pogosto merijo v sekundah. Če imaš vse to, lahko zmagaš, sicer nimaš možnosti.

AM: Kje bodo imeli dirkači z 2008 DKR prednost?

JR: Prav gotovo na hitrih odsekih in tudi na najbolj kamnitih delih proge, čeprav mnogi mislijo drugače. Z večjimi gumami ter izdatnejšimi hodi na podvozju bodo lažje zapeljali čez velike skale, mi pa bomo morali biti tam pazljivejši.

MP: Mi pa bomo imeli zaradi štirikolesnega pogona nekaj prednosti na sipinah. Motorji tako v Miniju kot v Peugeotu so podobno zmogljivi, zato mislim, da bomo precej izenačeni.

AM: Kako ste se pripravljali na letošnjo dirko? Letos ste nastopali na štirih dirkah, ki so verjetno hkrati tudi priprava na Dakar, kajne?

JR: Štiri pripravljalne dirke so povsem dovolj, da smo temeljito preizkusili tehnične novosti in uigrali ekipo. Jaz se vsak dan vsaj dve uri potim v fitnesu, s posebno masko pa simuliram pomanjkanje kisika. Imeli smo tudi višinske priprave.

MP: Nekateri me imajo za norega, vendar v domačih koncih [gore južne Francije] že nekaj časa kampiram. Vsak dan. Postopoma pomikam šotor vedno bolj proti vrhu gore, da bom pred dirko pripravljen na 4.000 metrov nadmorske višine.

AM: Kakšne spremembe je letos doživel Mini All4 Racing?

JR: Še vedno videti le kot predelani Mini Countryman, vendar smo zamenjali veliko delov. Nov je okvir, motor je izboljšan, maso smo prestavili bolj proti sredini in seveda čim nižje, zaradi drugačne strehe je izboljšana tudi aerodinamika.

MP: Dirkalnik je zaradi novih pravil tudi težji za 56 kilogramov. S tem in z manjšim omejevalnikom pretoka zraka v motor (za en milimeter) se načeloma lahko celo strinjamo, veliko sivih las pa nam je povzročila sprememba tehničnega pravilnika sredi leta. To se ne dela.

AM: Ali veste, da imate kot sponzorja tudi slovensko družbo Akrapovič?

JR: Res? Nisem vedel, da je iz Slovenije. Vsekakor pozdravljamo njihovo odločitev o sodelovanju in obljubim, da bo v Južni Ameriki pošteno rohnelo. [smeh]

MP: Če je njihov izpušni sistem na našem dirkalniku Mini All4 Racing, potem je vsekakor vrhunski izpušni sistem.

AM: Gospod Roma, ali vas je bilo bolj strah na motociklu ali se tresete na startu tudi v avtomobilu? In še vprašanje za sovoznika: s 57 leti nekateri že uživajo s svojimi vnuki, vi pa še vedno tvegate. Je vredno?

JR: Na motociklu me je bilo pred startom vedno strah. Vedno. V avtomobilu me ni, najbrž se počutim bolj varno ali pa sem zgolj psihično dozorel.

MP: Še vedno sem motiviran kot pred 20 leti. Kot sem dejal, dokler so me v ekipi pripravljeni prenašati in telo še zdrži vse napore, sem rad zraven. Za poležavanje ob kaminu bo še čas. [smeh]

Novo na Metroplay: Kaj lahko pri e-mobilnosti storimo doma, da zmanjšamo tveganje za požar?