Intervju: Jorge Lorenzo: »Agresivnost ne prinaša rezultatov«

10. 7. 2016 | Primož Jurman
Deli

Jorge Lorenzo (29) je aktualni svetovni prvak razreda MotoGP. Z ne najboljšo medijsko podobo med navijači ni tako priljubljen, kot je Valentino Rossi ali Marc Marquez. Na stezi velja za perfekcionista. V pogovoru, ki je nastal po dirki v Barceloni, smo ga imeli priložnost vprašati, kako vidi letošnjo sezono in kaj pričakuje od naslednje, ko se seli k Ducatiju.

Ste zadovoljni z letošnjo sezono?

Kljub nekaterim težavam na nekaterih letošnjih dirkah sem kar zadovoljen. Pred dirko v Barceloni sem vodil, bil sem v dobri formi, zaradi incidenta z Iannonejem pa sem izgubil pomembne točke. Motocikel je odličen, moj moštveni kolega (Valentino Rossi, op. p.) prav tako, in tudi letos sem v boju za naslov.

Kot kaže, pa se boste letos za naslov borili trije?

Da, Vale je v odlični formi, prav tako Marc. Dani je žal že izgubil kar nekaj točk in videti je, da se letos na motociklu ne počuti najbolje. Nikoli ne veš, kako bo prvenstvo potekalo. Poglejte samo prve dirke in to, kako zahtevna je letošnja sezona z novimi gumami in elektroniko. Sam sem dvakrat ostal brez točk, Vale in Marc pa enkrat.

Letos smo priča navijaškemu nogometnemu vzdušju tudi zunaj steza.

To mi ni všeč. To ni nogomet in tudi tam takšnega odnosa ne razumem. Tu so v igri naša življenja! Poglejte, kaj se je zgodilo v Barceloni – izgubili smo prijatelja Luisa. Šele ko se zgodi kaj takšnega, se nekateri zganejo. To pa se ne sme dogajati.

Na svoji Yamahi letos uporabljate kar velika sprednja kril(c)a. Vam ta res pomagajo in če da, kako?

Letos jih uporabljamo vsi. Krilca nam pomagajo pri stabilnosti motocikla, zaviranju in pri pospeševanju iz zavoja, kjer preprečujejo pretirano postavljanje motocikla na zadnje kolo. Videli bomo, kaj se bo zgodilo, saj potekajo pogovori z varnostno komisijo. Sam nimam nobenih zadržkov, razumem pa pomisleke, da so lahko v nekaterih situacijah nevarna.

Naslednjo sezono boste na Ducatiju, ki se razlikuje od M1. V preteklosti se je kar nekaj dirkačev z Ducatiji že opeklo. Kaj bo vaš največji izziv?

Res je, v preteklosti je bil motocikel menda težje vozljiv, res pa je tudi, da se je v zadnjem času to spremenilo. Kot je videti, je zdaj kar konkurenčen, ima celo nekaj odličnih lastnosti. Videli bomo, kako se bo zadeva razvijala. Če se bom ujel z motociklom in če bomo dobro delali, bomo lahko tudi uspešni.

Boste na Ducatiju zadržali svoj tekoči stil vožnje?

Zakaj ne? Vedno pravim, da bolje razumeš motocikel, ko voziš z občutkom. Agresivna vožnja ni pogoj za dobre uvrstitve.

Vam bo kljub podpisu pogodbe z Ducatijem Yamaha letos stala ob strani?

Mislim, da. Japonci so glede tega resni in pošteni. Pri Yamahi sem imel vedno enak status in o tem sploh ne dvomim.

Prihodnje leto prihaja na prvenstvo tudi KTM, torej bo boj še bolj oster?

Da. Prihodnje leto bo na stezi veliko dobrih motociklov in prvakov različnih generacij – prihajajo tudi novi motocikli. To bo dobra mešanica, ki je odlična promocija našega športa in v kateri se bom trudil biti najboljši.

V Mugellu sta imeli z Valentinom težave z agregatoma, ki sta odpovedala. Razlog za zaskrbljenost?

Niti ne. Inženirji s Kouichijem Tsujijem na čelu so nama povedali, kaj se je zgodilo, in zaupava jim, da se to ne bo ponovilo. To je bila kombinacija nepredvidljivih stvari in verjameva v Yamaho.

Katere pa so letos močne Yamahine plati?

Michelinove gume nekoliko bolj ustrezajo nam kot konkurenci, naredili smo velik napredek pri elektroniki, pospeševanju in pri nadzoru zdrsa zadnjega kolesa. Motocikel je močan kot paket, nimamo šibkih točk, le pri zaviranju bo potrebno še nekaj dela.

Primož Jurman

Foto: Monster, ekipa

Novo na Metroplay: "Prebivalec Sardinije in prebivalec Ljubljane se razlikujeta v tisoče stvareh" | Leon Bedrač, 3. del