Janner Rallye 2013: Zmaga za pol sekunde

6. 1. 2013
Deli

Zgolj trenutek je ločilo Čeha Jana Kopeckega (Škoda Fabia S2000) in Francoza Bryana Bouffierja (Peugeot 207 S2000) na koncu prvega letošnjega relija za evropsko prvenstvo, ko sta po 250 kilometrih nalivov, blata, snega, leda in megle končno zapeljala v cilj avstrijskega relija Janner 2013.

Kako spremenljive so bile razmere na cesti, pričajo prve tri hitrostne preskušnje za najboljšega dirkača na dirki, Škodinega tovarniškega voznika Jana Kopeckega. Lanski zmagovalec te dirke je na prvi hitrostni preskušnji, ko je bila cestna podlaga zgolj mokra, zanesljivo zmagal, nato pa bil na naslednjih dveh popolnoma nemočen, saj je zaradi ledu na cesti njegova štirikolesno gnana Škoda Fabia zaradi neprimernih gum izgubila proti najhitrejšim Avstrijcem kar 27,5 sekunde oziroma 33,5 sekunde. In če mislite, da je zaradi minutnega zaostanka in uvrstitvam okrog 15. mesta moral priznati premoč domačinom, je v prvi servis zapeljal kot – vodeči!

Sedaj vidite, kako spremenljive razmere so bile na letošnjem reliju Janner, zato ni čudno, da so vsi najhitrejši vsaj enkrat (nekateri tudi večkrat) zapeljali s ceste. Najhujši tekmec hitremu Čehu je bil trikratni poljski prvak in nekdanji francoski šampion Bryan Bouffier, ki se je s Peugeotom 207 S2000 pripravljal tudi na monaško preskušnjo, saj bo v podobnih razmerah v kneževini nastopal s Citroënom DS3 WRC. Toda Francoz je kljub izvrstni prestavi moral priznati premoč Kopeckega, čeprav je štiri HP pred ciljem Kopecky prebil prednjo levo gumo in se iz zanesljivega vodstva znašel na tretjem mestu. Žal je tovarniška Škoda v pravih rokah vseeno prehud zalogaj za 'zasebno' Peugeotovo ekipo, čeprav je Bouffier tovarniški testni dirkač, ki ima za seboj že veliko kilometrov v prihajajočih 208 R2 in 208 R5. Toda zdi se, da je Peugeot usmeril vse svoje sile v nov dirkalnik R5, zato je odhajajoči 207 S2000 nekako na stranskem tiru. Toda razlika na cilju zgolj pol sekunde priča, da je Bouffier kljub premiernemu nastopu na tej dirki vozil dobesedno na nož!

Ali bosta dirkača, ki sta imela na vratih številko 1 in 2, nadaljevala v letošnjem evropskem prvenstvu tudi v prihodnosti, še ni jasno. Oba si tega nedvomno želita, saj je zaradi konkurence in predvsem medijskega prostora na vseevropskem športnem programu Eurosport to tekmovanje končno postalo imenu primerno prestižno. Mogoče prva dirka ni pokazala pravega razmerja moči, saj je prezgodaj, da bi vsi, ki si to želijo, že bili na startu. Naj omenimo zgolj najbolj znane: nekdanji dirkač F1 Robert Kubica, ki si ga želijo tako pri Fordu kot tudi pri Citroënu in nekdanja evropska prvaka Luca Rossetti ter Giandomenico Basso, ki še iščeta finančno podporo, bodo najverjetneje začeli v Latviji ali celo na Kanarskih otokih, saj lahko tudi s kakšno dirko manj osvojijo naslov najboljšega na Stari celini. Zato je bila prva dirka bolj v znamenju dvoboja med Avstrijci in Čehi, saj je letošnji reli Janner veljal za njihovi državni prvenstvi. Raimund Baumschlager (Škoda Fabia S2000) in Beppo Harrach (Mitsubishi Lancer EVO IX R4) sta dokazala, da sta doma ona kralja, medtem ko je pet Čehov med najboljših deset na tem reliju zgolj dokaz, kako močno je češko prvenstvo. Poleg omenjenih pa ne moremo mimo drugih dirkaških zvezdnikov, od nekdanjega tovarniškega voznika Forda, Peugeota in Mitsubishija ter zmagovalca 4 relijev za SP Francoza Francoisa Delecourja (Peugeot 207 S2000), 66-letnega (!) svetovnega prvaka v letu 1984 Šveda Stiga Blomqvista (Mitsubishi Lancer EVO IX), ki je tekmoval najbrž v vseh dirkalnikih skupine B (se še spomnite Audija Quattro, Peugeota 205 Turbo 16 in celo Forda RS200?), poljskega prvaka Kajetana Kajetanovicza (Subaru Impreza STi R4), poljskega zvezdnika in enega najbogatejših Evropejcev Michala Solowowa (Peugeot 207 S2000), nekdaj zelo hitrega Krisa Rosenbergerja (VW Polo S2000), mladega češkega upa Jana Černyja, ki je prav na tej dirki prvič nastopal z dirkalnikom S2000 (Škoda Fabia) itd. Žal vsi niso doživeli cilja, so pa prispevali k temu, da je okoli 120 tisoč gledalcev ob progi in številni pred TV zasloni oziroma računalniki uživalo ob sledenju relija do zadnjega trenutka ...

Veliko se je dogajalo sivolasemu, 50-letnemu Francoisu Delecourju, ki ga svetovno prvenstvo v reliju še ni pozabilo. Najprej mu je ostala v roki prestavna ročica (!), nato je zaradi sovoznikove napake vstopil prehitro v časovno kontrolo in bil zato kaznovan s 60 sekundami pribitka, nato je na eni HP prehitro startal in si zaslužil dodatnih 10 sekund ... Da je bila bera res polna, so pri belgijski ekipi Kronos Racing ostali brez dežnih gum (hmm, le kako si lahko tako prestižna ekipa privošči, da pride na dirko s samo 6 dežnimi gumami?!?), za nameček pa je še enkrat prebil prednjo gumo, zato je Francozevo 7. mesto celo velik uspeh. »Ko nam je zmanjkalo dežnih gum, smo tiste za suh asfalt narezali, vendar si kar lahko mislite, da me je bilo v vsakem ovinku strah, saj oprijema kar ni bilo,« je v svojem slogu komentiral Delecour, ki ga sponzorira romunska vlada. In ko smo že pri sponzorjih; ali ste videli prelepo Škodo Fabio S2000 v Elanovih barvah? To je sicer od češkega zastopnika za našo znamko, toda ali ne bi bilo lepo, da bi na tej dirki nastopal – recimo – naš državni prvak Aleks Humar v Škodi Fabii S2000? Pavla Valouška, ki je zasedel deseto mesto, je lani na Saturnusu že premagal.

V razvrstitvi dirkalnikov skupine N (R4) je zgolj za 1,1 sekunde zmagal hitri Avstrijec Beppo Harrach z Mitsubishijem pred očitno zelo hitrim Poljakom Kajetanom Kajetanoviczom (Subaru Impreza). Da je bil Poljak tako hiter, je bilo presenečenje celo za domačina Harracha, saj moramo vedeti, da je bil to prvi nastop Poljaka na tej dirki in da doslej ni prav veliko vozil izven poljskih mej. Bravo! No, na to dirko je bil prijavljen tudi Hermann Gassner, vendar ni uspešno opravil tehničnega pregleda za Mitsubishija Lancerja desete evolucije. Kaj je zmotilo tehnične komisarje, ne vemo, vendar nekdanji nemški prvak prav gotovo ne bi mešal štren na vrhu omenjene razvrstitve. V razvrstitvi dirkalnikov na prednji pogon je bil že od starta neulovljiv Avstrijec Hannes Danzinger (Renault Clio R3), saj mu niti prebita guma na 17. HP ni preprečila slavja v tej razvrstitvi, je pa iz 13. mesta padel na 16. Na peto mesto se je uvrstila naša posadka Rok Turk in Enej Ložnar, ki bo do priprave Peugeota 208 R2 nastopala s Citroënom C2 R2 Max štajerske ekipe Oktan Šport. Kljub pomanjkanjem dirkaških kilometrov in novemu dirkalniku je našim uspela uvrstitev v zlati sredini, saj je do cilja v tej kategoriji pripeljalo 12 dirkačev. Turk in Ložnar se skupaj z Aljošo Novakom odpravlja z istim dirkalnikom na latvijski reli, ki bo najverjetneje spet po snegu, zato jim lahko zaželimo samo srečno pot.

Evropsko prvenstvo še ni dobro zaživelo, niti pokazalo vseh kart, pa je že tako zanimivo. Le kaj bo še sledilo?

Aljoša Mrak

foto Uroš Modlic

 

ALI STE VEDELI:

- da je bilo kar 7 zmagovalcev posameznih HP? Na 7 je zmagal Kopecky, na 4 Bouffier, na 3 Baumschlager (katerega Škodo Fabio S2000 smo pri Avto magazinu predstavili v dirkaškem testu!), po eno HP pa so osvojili Harrach, Kajetanovicz, Orsak in Pech.

- da je rekorder pri prekoračitvi hitrosti na popisu proge zopet Vaclav Pech? Po tem je postal že znan ...

- da je odstopil tudi Čeh Martin Semerad (Mitsubishi Lancer EVO IX)? Vendar ni odstopil zaradi vozniške napake, odpovedi tehnike ali zaradi slabega zdravja, pač pa zaradi težkih in nepredvidljivih razmer na cesti, saj še ni pozabil težke lanske nesreče, ko je na reliju Bohemia 2012 umrl njegov sovoznik. 

 

Rezultati

1. Kopecky-Dresler ČEŠ Škoda Fabia S2000 2.35:45,3

2. Bouffier-Fournier FRA Peugeot 207 S2000 + 0,5

3. Baumschlager-Wicha AVT Škoda Fabia S2000 + 1:18,1

4. Pech-Uhel ČEŠ Mini John Cooper Works S2000 + 2:47,0

5. Harrach-Welsersheimb AVT Mitsubishi Lancer EVO IX R4 +3:31,8

6. Kajetanowicz-Baran POL Subaru Impreza STi R4 + 3:32,9

7. Delecour-Savignoni FRA Peugeot 207 S2000 + 5:21,24

8. Orsak-Šmeidler ČEŠ Mitsubishi Lancer EVO IX + 6:33,7

9. Tarabus-Trunkat ČEŠ Škoda Fabia S2000 + 7:56,0

10. Valoušek-Kostka ČEŠ Škoda Fabia S2000 + 8:11,8

15. Danzinger-Wüstenhagen AVT Renault Clio R3 + 20:57,0*

22. Turk-Ložnar SLO Citroën C2 R2 Max + 32:47,1

Na startu 54 posadk za EP (vseh 84), na cilju 33 (43).

*prvi med dirkalniki na prednji pogon

REZULTATI POSAMEZNIH HP

 

Novo na Metroplay: Kaj lahko pri e-mobilnosti storimo doma, da zmanjšamo tveganje za požar?