Monza Rally Show 2009

Reli očitno postaja meka za predstavnike drugih avto-moto športov, v prvi vrsti za dirkače iz F1 in MotoGP. Razlog je zelo preprost: ker je najzabavnejši.

7. 12. 2009

Verjetno se vsi strinjamo, da so dirke enosedov (F1) in dvokolesnikov (MotoGP) prav tako zabavne. Vendar ni resnega avtomobilskega športa, kjer bi se lahko kot v reliju vozili toliko počez, za to pa ni treba pridobiti nekakšnih superlicenc.

A medtem ko se formulaši raje udeležujejo pravih dirk, saj se Kimi Räikkönen (ki ima doma Fiata Grande Punta S2000) resno pogovarja s Citroënom za celoletni nastop s C4 WRC v mladinski ekipi, Robert Kubica (ki ima v domači garaži Škodo Fabio WRC) pa je v kratkem nastopil kar na dveh relijih z Renaultovim Cliom R3, motoristi novembra tradicionalno preplavijo Monzo.

Monza Rally Show je tudi letos pritegnil veliko znanih imen avtomotošporta, saj so nastopili vsi najboljši italijanski vozniki (Andreucci s Peugeotom 207 S2000, Rossetti z Abarthom Grande Punto S2000, Longhi s Škodo Fabio WRC, Aghini s Fordom Focusom WRC, Navarra s Subaru Imprezo WRC S14 . . ), odlični motoristi (Valentino Rossi, Marco Simoncelli in Loris Capirossi s Fordovimi Focusi WRC, Mattia Pasini s Škodo Fabio S2000), zvezdniki drugih avtomobilskih športov (trikratni zmagovalec vztrajnostne dirke Le Mansa Rinaldo Capello s Citroënom C4 WRC, udeleženec prvenstva WTCC Stefano D’Asta z Lotusom Exigom) in – za merilo – še dvakratni svetovni prvak v reliju Marcus Grönholm v Subarujevi Imprezi WRC S14.

Da je bila v Monzi res pisana druščina, pričajo sovozniki, ki prihajajo iz drugih športov (smučarji, plavalci, kolesarji . . ), sveta zabave (tudi TV-voditeljice) in politike.

Verjetno ni relija na tem svetu, kjer bi lahko gledalci na enem mestu videli toliko dirkalnikov WRC, S2000, S1600, N, R3 in GT.

Čeprav je Monza resnično le šov, pa še to med gumami na dirkališču, so morali dirkači v soboto in nedeljo prevoziti kar 155 kilometrov hitrostnih preizkušenj, kar je dolžina dveh kratkih slovenskih relijev! Znova je slavil lanski zmagovalec ‘Dindo’ Capello, saj je Rossiju zmaga najverjetneje spolzela med prsti v šikani, ko mu je ugasnil dirkalnik, odličen tretji pa je bil Babini.

Grönholm je očitno malce podcenjeval najboljše, toda če odkrito povemo, sploh ni ogrožal najhitrejših Capelle in Rossija. Malce v tolažbo lahko pove­mo, da je imel tudi najslabši dirkalnik. Treba pa je pohvaliti motoriste, ki so se z vrhunskimi reli dirkalniki odlično ujeli – Rossi je bil kar drugi, Simoncelli pa sedmi.

Rezultati

1. Capello-Pirollo (ITA, Citroën C4 WRC) 1.17:47, 2*

2. Rossi-Cassina (ITA, Ford Focus WRC) + 17, 8

3. Babini-Bernacchini (ITA, Subaru Impreza WRC S12) + 42, 3

4. Gronholm-Rautiainen (FIN, Subaru Impreza WRC S14) + 48, 7

10. D’Aste-D’Aste (ITA, Lotus Exige 260 Cup) + 2:25, 9*

18. Andreucci-Bagatta (ITA, Peugeot 207 S2000) + 4:20, 3*

34. Stagni-Rovagnati (ITA, Mitsubishi Lancer EVO X) + 7:11, 1*

37. Tosini-Servalli (ITA, Renault Clio R3C) + 7:42, 8*

43. Colombi-Pulici (ITA, Citroën C2 S1600) + 8:49, 8*

*Zmagovalci v posameznih skupinah

Aljoša Mrak, foto: Tadej Pišek