Motošportna sila leta 2008 je Francija

10. 12. 2008
Deli

Z izjemo kraljice avtomobilizma, v kateri je slavil Britanec (Lewis Hamilton), je bil letos motošport predvsem francosko obarvan. Yvan Muller je s Seatovim Leonom TDI-jem postal svetovni prvak v WTCC-ju, Sebastien Loeb je s petim zaporednim naslovom svetovnega prvaka v reliju (letos s Citroënom C4 WRC) dosegel zgodovinski rekord, presenetljiva zgodba pa je tudi v svetovnem mladinskem prvenstvu, ki ga je v komaj svojem prvem nastopu dobil mladi Sebastien Ogier (Citroën C2).

Kdor še ni slišal za Yvana Mullerja, ne spremlja nekaterih zelo poznanih dirkaških serij, vključno z WTCC-jem, v katerem je Francoz letos nasledil večkratnega prvaka Andyja Priaulxa in postal prvi prvak WTCC-ja s turbodizelskim dirkalnikom (Seat Leon).

Leta 1969 rojeni Yvan je na letošnjih 24 dirkah zbral lepo število točk (114, drugouvrščeni Tarquini pa 88), brez njih pa je ostal le dvakrat. Svojo motošportno pot je začel precej pozno, šele pri 18 letih se je začel aktivno ukvarjati s kartingom in nadaljeval kariero v enosedežnih dirkalnikih, toda v formulah Renault, 3 in 3000 ni pretirano izstopal, razen v (v britanski) 2, v kateri je leta 1992 postal prvak.

Uspehi so se začeli vrstiti, ko je prestopil v turne dirkalnike, se meril na britanski, italijanski, nemški, evropski in svetovni sceni z dirkalniki različnih znamk in z vrhunskimi imeni turnega dirkanja, kot so Plato, Thompson, Neal . . Predvsem leta v britanskem prvenstvu BTCC, ki je takrat veljalo za najmočnejše v Evropi, so mu ustvarila slavo, kar še zlasti velja za leto 2003, ko je po dveh naslovih podprvaka vendarle osvojil naslov.

Leta 2006 je presedlal v WTCC in že lani je kazalo, da bo osvojil naslov prvaka, a je v njegovem Leonu TDI-ju v finalu v Macau odpovedala črpalka za gorivo in za leto dni prestavila sanje o naslovu. Poleg tega, da je postal prvi svetovni prvak s turbodizelskim dirkalnikom (WTCC), se je v zgodovino vpisal še z enim rekordom: lani je v Oscherslebnu kot prvi zemljan v WTCC-ju dosegel zmago s turbodizlom.

Na zadnjo letošnjo dirko je Muller potoval z moštvenim kolegom Tarquinijem, ki je edini lahko ogrozil njegov naslov, in se šalil, da je na istem letalu zato, da v primeru strmoglavljenja postane posmrtni prvak. Nekateri tekmeci pa so si ga zapomnili tudi po pesteh, ne le po občasnem črnem humorju. Anthonyju Reidu se je moral leta 2003 po boksarskem vložku na dirki v Brands Hatchu in enajstdnevni prepovedi dirkanja javno opravičiti.

Yvan Muller je v svoji karieri dirkal v številnih serijah, kar dokazuje, da je vsestranski dirkač. Ne verjamete? Kaj pa njegovo nastopanje na Dakarju in kar deset naslovov prvaka in 46 zmag v zimski seriji Andros Trophy, kjer dirkajo po ledu? Mimogrede, Yvan je prvi francoski svetovni prvak v krožnih dirkah po 15 letih in po Alainu Prostu ter peti francoski svetovni motošportni prvak (ob Prostu, Schlesserju, Auriolu in Loebu).

Petkratni svetovni prvak v reliju Sebastien Loeb ima z Mullerjem veliko skupnega. Oba sta iz Alzacije, na dirki prvakov bosta 14. decembra skupaj branila francoske barve in za oba velja, da sta vsestransko nadarjena in odlična v športih, ki se jih lotevata.

Tudi Loeb je nastopil na 24 ur Le Mansa. Leta 1974 rojeni Loeb se je po uspešni karieri v gimnastiki najprej dokazal v mladinskem reli prvenstvu, kjer je postal prvak in pristal v prvem Citroënovem moštvu (najprej Xsara WRC, potem C4 WRC), s katerim je dosegel rekordnih pet naslovov svetovnega prvaka (zaporednih! ) in 46 zmag. Zaradi dominantne vloge, ki jo ima v reliju za SP, mu pravijo kar Super Seb.

Marsikdo ne ve, da se je v mladosti z vsemi možnimi izgovori izogibal šole, pri 18 uničil družinski avtomobil, da je pomemben delček v mozaiku njegove ljubezni do avtomobilov dodala še babica, ki mu je pomagala pri nakupu prvega avtomobila.

Gimnastika, ki mu je vcepila disciplino, ga je začela minevati v puberteti, ko je vzljubil motocikle, nato pa še dirkanje, ki si ga je plačeval s priložnostnimi deli, povečini je bil mehanik. Nadaljevanje kariere motošportnega Napoleona je znano. Poznavalci hvalijo njegov edinstven slog dirkanja, hitrost in redkost napak ter sposobnost hitrega spoznavanja trase. Tretji naslov je osvojil kljub poškodbi rame, zaradi katere je moral izpustiti dva relija.

Serijski prvak v reliju je kot nagrado za peti osvojeni naslov od svojega sponzorja dobil edinstveno priložnost: preizkusil je Red Bullov dirkalnik formule ena. Na testiranjih v Barceloni je Francoz postavil osmi čas med 17 dirkači in po 82 odpeljanih krogih brez težav požel val pozitivnih kritik. V F1 ne bo prestopil, je bil pa to po lanskem športnem dnevu v Renaultu R27 že njegov drugi preizkus dirkalnika formule ena, če odštejemo, da se je z RB4 seznanjal že v Silverstonu.

»Sedel je v dirkalnik in ni naredil nobene napačne poteze, « so pri Red Bullu komentirali Loebovo prednost, s katero kot za stavo premaguje konkurente v reliju. Preprosto ne dela napak! Vsaj ne tako pogosto kot drugi. Seb je po preizkusu dirkalnika F1 v Barceloni dejal, da si tolikšne moči ne želi imeti v svojem dirkalniku in z njim drveti po gozdovih, ter priznal, da je bil ob koncu dneva utrujen.

Tretji Francoz, ki se je letos okitil z naslovom svetovnega prvaka, v svetu ni tako poznan kot rojaka Loeb in Muller, a če se bo njegova kariera odvijala tako, kot se je začela, bomo o mladem Sebastienu Ogieru še veliko slišali.

Leta 1983 rojeni mladenič je letos po naslovu v pokalu Peugeot 206 debitiral v mladinskem svetovnem prvenstvu v reliju (JWRC) in že v svoji krstni sezoni postal prvak in s tremi zmagami na komaj sedmih dirkah za seboj pustil zveneča imena, kot so Burkart, Prokop, Sandell in drugi.

Njegovi začetki na sceni svetovnega prvenstva v reliju so pravzaprav zasenčili veliko bolj znanega soimenjaka, saj je po diskvalifikaciji Trivina zaradi neustreznih rokavic na reliju po Mehiki napredoval s skupnega devetega mesta na osmo in postal prvi dirkač JWRC-ja z uvrstitvijo med točke v skupni razvrstitvi. Rekord, ki ga Loeb ni zmogel.

Dodajmo še dva statistična bisera: to je bil Ogierjev prvi nastop na reliju za SP in njegova prva zmaga (JWRC)! Pred relijem je s C2 S1600 odpeljal komaj dva testna dneva, na reliju pa nato slavil s prednostjo dobre minute in pol.

Da je bil njegov naslov (lahko bi ga osvojil že na reliju prej v Kataloniji, a je po vodstvu zletel s ceste) s Citroënom C2 še slajši, ga je osvojil na domačem reliju po Korziki, po pričakovanjih pa ga je francoska ekipa, ki ima zdaj v rokavu še enega asa z imenom Sébastien, v sodelovanju s francosko avtomobilsko zvezo (FFSA) nagradila z edinstveno priložnostjo: na zadnjem reliju sezone (4. do 7. december, britanski reli) bo nastopil s povsem pravim Citroënom C4 WRC. Tudi Loebu so pri FFSA leta 2000 pomagali s prvim nastopom z WRC-jem (Corolla, Korzika).

Ogierjevi začetki močno spominjajo na Loebove, saj je petkratni svetovni prvak prav tako osvojil naziv prvaka med mladinci in napredoval med WRC-je. Morda je edina težava nadarjenega dirkača stanje, v katerem je trenutno reli za svetovno prvenstvo.

Po sezoni 2009 je tudi Citroënova prihodnost v tem športu negotova, a Sebastiena za sedež ne bi smelo skrbeti, saj je trenutno najbolj vroč mladinec na sceni. V svojem prvem nastopu s C4 WRC-jem naj bi bil Sebastien povsem razbremenjen, a šefi pričakujejo, da bo nabral čim več kilometrov, na podlagi katerih se bodo odločili, kje bo dirkal v 2009.

Ogier ima odlične pogoje, saj je Loeb njegov mentor, ki mu je pomagal razviti podoben dirkaški slog, z Loebom pa ga veže tudi podoben sistem popisovanja steze. »Že dolgo sem preučeval 'on-board' posnetke Sebove vožnje, « razlaga Ogier, primerjave z Loebom pa se kar ne končajo. Oba Sébastiena prihajata iz družine, ki ni znana po reliju pa tudi ne pretirano bogata. Povrh vsega sta oba izučena mehanika!

Mitja Reven, foto: Moštva, Mitja Reven, WTCC

Novo na Metroplay: Vidnost in varnost v prometu: "Zgoditi se mora 'aha moment', da spremenimo svoje navade"