Načrti sprememb na dirkališču Raceland

8. 12. 2008 | Aljoša Mrak
Deli

V Sloveniji že precej let govorimo o potrebi po dirkališču. A medtem ko eni govorimo, so drugi že zavihali rokave. Pri Krškem nastaja pravi poligon z vsem potrebnim, ki bo ­ljubiteljem adrenalinske vožnje odpre vrata v raj na Zemlji.

Medtem ko nekateri na veliko razlagajo, kakšna dirkališča bodo nastala pri Vranskem, v Prekmurju, na Krasu ali v Zasavju, so v Krškem tiho. Medtem ko nekateri sklicujejo tiskovne konference, da Sloveniji predstavljajo gradove v oblakih, sem od družine Staut komaj dobil osnutek načrta razširitve in posodobitve. Saj ne, da ne bi hoteli dati, le vse dneve preživijo na terenu. Delajo, skratka. In resnici na ljubo imajo že precej za pokazati.

Z Domnom Stautom sva se slišala pozno zvečer, ko je po tednu dni upravljanja (no, tudi malce popravljanja) 'bagra' končal zakopavanje cevi za vodo, optiko in elektriko. »Končno smo dobili vodo, elektriko, telefon in dostop do interneta tudi na dirkališču Raceland, saj smo bili do zdaj odvisni od generatorjev. Te pridobitve sem kar vesel, saj sem se vedno bal, da ne bi generatorji odpovedali poslušnosti prav takrat, ko je najmanj treba, recimo med prireditvijo, « je začel Domen, ki je z očetom Tomom alfa in omega tega projekta.

Dirkališče Raceland živi že dve leti, ko sta moška člana družine Staut kot nekdanja dirkača zasnovala in postavila poligon za karting v dolžini 1, 05 kilometra. »Najprej smo hoteli karting ponuditi v najem le za konec tedna, kar se je uspešno 'prijelo'. Za prihodnjo sezono pa bomo naredili kar svojo ligo, da bodo obiskovalci lahko dirkali tudi med tednom, se na koncu pomerili med seboj v vztrajnostnih dirkah, najboljši pa domov odnesli bogate nagrade, « pravi Domen.

No, pred sezono 2009 pa se nam obeta še velika nadgradnja, saj bodo kmalu začeli graditi večnamenski objekt. V pritličju bodo predavalnica (tudi za tečajnike šole varne vožnje), trgovina z dirkaškimi deli (s poudarkom na kartingu, minimotu in supermotu), servis, tuš in stranišče za uporabnike dirkališča, pokriti boksi in wellness center, v prvem nadstropju pa gostinski lokal s teraso (in z razgledom na poligon) ter deset sob.

Na moje vprašanje, ali bodo imeli dovolj gostov, je Domen malce potiho dejal, da se načrtuje obvoznica med Krškim in Brežicami, ki naj bi potekala mimo dirkališča, zato upajo na še večji odziv. Skupaj z večnamenskim objektom bodo najbrž naredili še most, ki bo omogočal dirke paralelnega relikrosa.

Za dirkače je verjetno najzanimivejša informacija, kdaj nameravajo podaljšati stezo. »Na žalost šele čez nekaj let, saj moramo prej zagotoviti osnovne pogoje, pa tudi zemljišče še ni na razpolago. V dolgoročnem načrtu imamo podaljšanje steze do dostopne ceste, kjer je zadnji ostri levi ovinek proti vhodu na dirkališče, zato naj bi bila steza nekoč dolga kar 2, 5 kilometra, vmes pa bosta še poligon za terensko vožnjo in steza za motokros, kjer se bodo obiskovalci lahko pomerili tudi z najetimi terenskimi kartingi, « je dejal Domen.

To pa še ni zarisano v simulaciji, ki jo vidite zgoraj, prav tako ni prikazano, kaj bo nastalo nekaj metrov naprej.

Dirkači (ali njihove boljše polovice in prijatelji) se bodo podajali na Raceland tudi s kopalkami v nahrbtnikih, saj imajo smele načrte za ureditev bližnjega jezera. Ob jezeru, ki je zdaj veliko približno kot dva Racelanda, bodo uredili peščeno plažo s kopališčem, namestili tobogane in vlečnico za smučanje na vodi. Če pa bodo pesek še naprej tako intenzivno izkopavali, bo nekoč dirkališče Raceland skoraj povsem obdano z vodo.

Čeprav novinarji radi iščemo klepetave sogovornike, ki razlagajo svoje načrte, imamo skupaj z dirkači še najraje tiste, ki na koncu le s prstom pokažejo, kaj so že naredili. Kot to delajo Stautovi.

Aljoša Mrak, foto: arhiv družine Staut

Novo na Metroplay: Maja Keuc iskreno o življenju na Švedskem in kaj jo je pripeljalo nazaj