Napoved: 24 ur Le Mansa

12. 6. 2014
Deli

Da bo letošnja 24-urna dirka v Le Mansu ena najbolj zanimivih v zadnjih letih, po doslej videnem ne gre dvomiti.

Konec koncev so na startu kar tri tovarniške ekipe s prototipi, saj se je lanskemu dvoboju Toyote in Audija pridružil še Porsche. Kljub temu, da so vsi trije dirkalniki hibridni, so razlike med njimi velike: Audi (kot po navadi) z dizelskim motorjem in šibkejšim hibridnim sklopom, Toyota z atmosferskim bencinskim motorjem in izjemno močnim električnim delom (skupaj ima skoraj 1.000 'konjev'), porsche s turbo bencinskim štrivaljnikom in hibridnim delom, malce manj zmogljivim od Toyote.

Da bo šlo letos na nož, se je izkazalo že v prvih kvalifikacijah (včeraj zvečer), ko je Loic Duval popolnoma raztreščil svojega Audija R18, ki ga je delil s kar devetkratnim zmagovalcem Le Mansa, Tomom Kristensenom. A pri Audiju so pripravljeni na vse in že na današnjih kvalifikacijah naj bi bil avto popolnoma obnovljen (vključno z novo karbonsko školjko) in pripravljen za dirko. Duval sicer ni poškodovan, a mu zdravniki ne dovolijo nastopa na dirki, zato ga bo zamenjal Audijev rezervni voznik Marc Gene.

Na prvi dveh dirkal letošnjega vztrajnostnega prvenstva je sicer slavila Toyota z letošnjim novim dirkalnikom TS 040, a obe sta bili dokaj kratki, Le Mans pa je zgodba zase in hitrost tu ni nujno največja vrlina. Na to računajo tudi pri Porscheju, kjer upajo, da so odpravili vse porodne težave novega 919.

Nič manj ne bo zanimivo v ostalih kategorijah, tako pri šibkejših prototipih razreda P2 kot pri dirkalnikih razreda GT. Zvezda letošnjega Le Mansa je ponovno Patrick Depmsey (saj gledate Grey's Anatomy, mar ne?), francoski navijači pa bodo navijali tudi za nekdanjega nogometnega zvezdnika Fabiena Bartheza. Dempsey se tudi letos bori za zmago (na zaradi nesreč predčasno prekinjenih kvalifikacijah je bil tretji), Barthez pa je za kaj takega še prevelik začetnik.

Dirka se, kot je to tradicionalno v navadi, začne ob 15.00 v soboto in konča ob 15.00 v nedeljo, tokrat pa si jo bo moč prvič ogledati tudi na eni od slovenskih TV postaj s slovenskim komentarjem. Seveda imamo prste zraven tudi pri Avto magazinu - prenos na Planet TV bo komentiral (skupaj s Primožem Lemežem) naš urednik. In da se dirko resnično splača gledati, dokazuje tudi dogajanje na testiranjih, treningih in kvalifikacijah: toliko izjemno hitrih krogov in vožnje na nož, posledično pa tudi nesreč in prekinitev, še pred začetkom dirke nismo videli že leta.

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja