Dirkači razreda MotoGP po zimskem premoru začenjajo s prvimi aktivnostmi v letošnji sezoni. Ta bo prva po letu 1996 brez Rossija in rumene številke 46. Kaj bo prinesla, kakšen vpliv bo imel na popularnost prvenstva in prepoznavnost serije Valentinov odhod, bo videti že na prvih dirkah. Čez zimo ekipe niso počivale, že 5. februarja so na sporedu prvi testi v letošnjem letu v Sepangu, 1. marca pa je na sporedu prva dirka v Katarju.
Virus je tako udaril že pred začetkom. Konec januarja je bil okužen Jack Miller (Ducati). Prebolel ga je v izolaciji na domačem ranču v Avstraliji, kjer je nadaljeval s pripravami na novo sezono. Miller naj bi prvotno že januarja odpotoval v Evropo, kjer naj bi se udeležil predstavitve ekipe Ducati, a je načrt zaradi njegove okužbe padel v vodo.
Predstavitve
Ducatijeva predstavitev je bila prestavljena, ostale ekipe so se začele predstavljati konec januarja in v začetku februarja. 24. januarja se je iz Verone, kjer domuje sponzor ekipe, predstavila ekipa RNF Yamaha z voznikoma Andreo Doviziosom in Darrynom Binderjem. Svoje nove stroje so predstavili v ekipi Red Bull Factory z voznikoma Bradom Binderjem in Miguelo Oliveiro ter v ekipi KTM Tech3 z dirkaškim parom Raulom Fernandezom in Remyjem Gardnerjem.
V začetku februarja smo videli tudi predstavitev ekipe Pramac Ducati z dirkačema Johannom Zarcom in Jorgejem Martinom. Ekipo je sicer pozimi zapustil vodja Francesco Guidotti, ki je odšel h KTM-u. Dan pred začetkom prvega testiranja MotoGP v Sepangu je ekipa Monster Energy Yamaha s Fabiom Quartararojem in Francom Morbidellijem na dirkališču Sepang organizirala predstavitev ekipe. Tej je sledila še predstavitev Suzukijevega dirkalnika z Joanom Mirom in Alexom Rinsom, Honda pa je stroj z letnico 2022 in vozniško dvojico Marc Márquez in Pol Espargaro predstavila po spletu.
Sanacija stez v Teksasu in Belgiji
Po lanski Veliki nagradi Amerik v Austinu so si bili dirkači enotni: če dirkališče ne bo sanirano, zlasti odseki od drugega do desetega ovinka, v Teksasu ne bodo nastopili. Neravnine na stezi so bile prehude. Kaže pa, da so bile pritožbe uslišane, stezo Američani popravljajo. Obnovljena bo dolga serija zavojev, ki se začnejo pod hribom za prvim zavojem, ter stadionski odsek po zadnji ravnini.
Iz Spa-Francorchampsa pa prihaja novica, da so tam sredi obsežne prenove dirkališča. Gradijo nove tribune in objekte, urejajo odvodnjavanje odtokov, na izletne cone nameščajo gramoz, s čimer zagotavljajo, da bo dirkališče varno (tudi) za motocikle. Dela so namenjena predvsem pripravi za 24-urni vzdržljivostni dirki svetovnega prvenstva, ki bo 4. in 5. junija letos. Upajo pa, da bo z nekaj dodatnimi spremembami legendarno dirkališče dovolj varno, da bi se na to progo vrnilo tudi prvenstvo MotoGP.
Spa je nazadnje gostil motociklistično dirko za veliko nagrado leta 1990, ko je Wayne Rainey ugnal Jean-Philippa Ruggio. Mimogrede, Spa ima še vedno rekord najvišje povprečne hitrosti; tam je Barry Sheene leta 1977 dosegel krog s hitrostjo 220,720 kilometra na uro!
Nazaj na delo
Marc Márquez se je konec januarja prvič po nesreči s terenskim motociklom vrnil na stezo, tokrat na dirkališče Motorland Aragon. Marc tokrat ni vozil cestnega motorja s prostornino 1000 kubičnih centimetrov, temveč Hondo CBR600RR. To se morda zdi nenavadno, vendar ima izbira manjšega motocikla svoje prednosti: pravilnik omejuje dirkače na treninge s cestnimi motocikli z minimalnimi spremembami, če so ti motorji z enako prostornino kot stroji, s katerimi dirkajo.
Za dirkače MotoGP so to 1000-kubični motocikli, za dirkače Moto2 765-kubični stroji (kar v bistvu pomeni Triumphove trivaljnike), za dirkače Moto3 pa 250-kubični motocikli. Drugače je pri motociklih, ki nimajo enakih prostornin kot njihovi tekmovalni stroji. Ker se je Márquez odločil za vožnjo s Hondo CBR600RR, je lahko na motociklu naredil večje spremembe. Tako fotografije, ki jih je Španec objavil na družbenih omrežjih, odkrivajo dirkaški hladilnik, namesto serijskih Tokicovih so uporabljene Brembove zavorne čeljusti, drugačne so sprednje vilice. Kakšna je njegova dirkaška forma, bomo izvedeli v začetku marca, na prvi dirki sezone.
Ducati favorit, Honda v vlogi izzivalca
RC213V z letnico 2022 je največja Hondina prenova njihovega MotoGP stroja v zadnjih 16 letih, in če je Ducati Desmosedici favorit za osvojitev naslova v letošnji sezoni, je Honda njegov izzivalec. Zadnja dva naslova sta osvojila vrstna štirivaljnika – Suzuki GSX-RR leta 2020 in Yamaha YZR-M1 lani. Zakaj? Obe tovarni sta sicer izdelali odlične motocikle, dejstvo pa je, da je bil Hondin šestkratni svetovni prvak Marc Márquez poškodovan.
Obenem je Michelinova nova zadnja guma z letnico 2020 bolj ustrezala vrstnim štirivaljnikom kot agregatom z V-zasnovo. Ta zadnja pnevmatika z boljšim oprijemom ima mehkejšo konstrukcijo, zato bolje deluje v kombinaciji z vrstnimi štirivaljniki, ki uporabljajo bolj tekoče linije v zavojih, medtem ko so jo agregati V4 – zlasti Ducati in Honda – s svojimi agresivnejšimi linijami zaviranja in pospeševanja preveč deformirali. Tudi zaradi tega je bila sezona 2020 Ducatijeva najslabša po letu 2016, z le dvema zmagama.
Toda do konca leta 2020 so Ducatijevi inženirji prebrodili težavo, poleg tega so Italijani podpisali pogodbe z novimi dirkači, ki so znali iz pnevmatike iztisniti čim več. Ducati je v sezoni 2021 zmagal na sedmih dirkah. Honda se je medtem še naprej spopadala z novo zadnjo pnevmatiko, hkrati je Mark celil rane po poškodbi. Razvoj novega motocikla je bil z njegovo odsotnostjo v slepi ulici. Prav zaradi tega je Márquez lani večkrat uporabljal RC213V z letnico 2019 namesto nove z letnico 2021. Ta je bila zasnovana s pomočjo drugih Hondinih dirkačev, kar pa Marcu ni odgovarjalo.
»Ko ti manjka oprijem zadaj, imaš težave pri zaviranju, vožnji v zavojih in pri pospeševanju, torej povsod,« je lani poleti trdil Márquez in nadaljeval: »Potrebujemo nekaj več, potrebujemo morda eno desetinko na krog, in to na vseh dirkališčih.« Hondine težave so HRC prepričale, da se je lotil največje prenove svojega stroja MotoGP, odkar je RC212V V4 leta 2007 zamenjal RC211V V5.
Prototip iz leta 2022 ni v ničemer podoben prejšnjim strojem RC213V, ki so bili le izvedenke 800-kubične RC212V. Popolne prenove motocikla se pri Hondi tako v preteklosti niti niso lotevali. Ko prevladuješ – z zmagami in v prvenstvih v letih 2013, 2014, 2016, 2017, 2018 in 2019 –, se sprememb na motociklu pač ne lotiš. Zdaj so te pač nujne.
BMW Motorrad rekordno v 2022
BMW Motorrad je leto 2021 končal z rekordnimi prodajnimi rezultati. S 194.261 enotami (+14,8 %) je bilo leto 2021 najboljše od ustanovitve BMW Motorrad (prejšnje leto: 169.272). Markus Schramm, vodja BMW Motorrad: »Dejstvo, da nam je leto 2021 še vedno uspelo zaključiti s tako fantastičnim rezultatom za BMW Motorrad, me ne samo veseli, ampak tudi navdaja z neverjetnim ponosom. Rad bi se zahvalil vsem zaposlenim ter našim partnerjem. Iskreno se zahvaljujem tudi našim strankam za njihovo zvestobo, zaupanje in podporo.«
Bavarci so beležili močan porast v Evropi: Italija (16.034 enot/+15,2 %), Španija (12.616 enot/+14,4 %) in Francija (19.887 enot/+13,4 %) so bile najpomembnejše gonilne sile rasti. Skupaj je bilo v Evropi, vključno z Nemčijo, dobavljenih 9.100 dvokolesnikov več kot prejšnje leto. Tudi azijski trg se še naprej širi: Kitajska (14.309 enot/+21,4 %) je z dvomestno rastjo tudi eden od azijskih trgov z najmočnejšo rastjo in obsegom.
Še naprej se močno razvija Indija, ki je s 102,5-odstotno rastjo in s 5.191 prodanimi enotami dosegla absolutno najboljši rezultat. Tudi trg v ZDA se je v letu 2021 za BMW Motorrad razvijal zelo pozitivno. S 16.030 prodanimi motocikli in skuterji (prejšnje leto: 12.135 enot) je BMW Motorrad v ZDA dosegel 32,1-odstotno rast.